MP3 på symbian? (Nokia 79)
Fra : Nicolai

Dato : 07-01-09 18:57

Hvad bruger i til at afspille MP3 på jeres Symbian telefoner?

Den indbyggede musikplayer finder ikke mine overførte mp3 :(

Forslag?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-01-09 20:09

Nicolai wrote on 07-01-2009 :
> Hvad bruger i til at afspille MP3 på jeres Symbian telefoner?

Den indbyggede afspiller. Eller OggPlay.
http://symbianoggplay.sourceforge.net

> Den indbyggede musikplayer finder ikke mine overførte mp3 :(

Mine mp3'er virker fint. (Egen encodede mp3'er (LAME) på N79).
De er overført direkte til SD-kortet. Uden om Nokia PC/Ovi Suite.

> Forslag?

Har du haft den indbyggede afspiller til at scanne efter filer?

--

Lars Jørgensen

Fra : Nicolai

Dato : 09-01-09 13:02

> Den indbyggede afspiller. Eller OggPlay.
> http://symbianoggplay.sourceforge.net

Det blev løsningen - den æder også winamp playlister - det er nice nok.

> Mine mp3'er virker fint. (Egen encodede mp3'er (LAME) på N79).
> De er overført direkte til SD-kortet. Uden om Nokia PC/Ovi Suite.

> Har du haft den indbyggede afspiller til at scanne efter filer?

Ja den finder netop intet - har du lagt dem et specielt sted?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-01-09 13:44

Nicolai wrote on 09-01-2009 :
[...]
> Ja den finder netop intet - har du lagt dem et specielt sted?

På min N79 har jeg lagt filerne på SD-kortet (E-drevet) i mappen
"Music". Det er i øvrigt også stien til musik, der er defineret i Nokia
Music Manager.

Der er lige kommet ny firmware 11.049. Måske vil det hjælpe på dine
problemer med den indbyggede afspiller. Jeg havde nu heller ikke (den
slags) problemer med den gamle v. 10.x

Måske er der noget specielt ved dine mp3'er? Nogle tags som får
telefonen til at stå helt af?

Prøv evt at lade Nokias program encode og overføre musik. Det _skal_ da
virke.

--

Lars Jørgensen

Fra : Nicolai

Dato : 09-01-09 14:00

> På min N79 har jeg lagt filerne på SD-kortet (E-drevet) i mappen "Music".
> Det er i øvrigt også stien til musik, der er defineret i Nokia Music
> Manager.

Synes jeg er prøvet.

> Der er lige kommet ny firmware 11.049. Måske vil det hjælpe på dine
> problemer med den indbyggede afspiller. Jeg havde nu heller ikke (den
> slags) problemer med den gamle v. 10.x
Ah overvejer lige en opgradering :)

> Måske er der noget specielt ved dine mp3'er? Nogle tags som får telefonen
> til at stå helt af?
Tags har jeg ikke styr på.

> Prøv evt at lade Nokias program encode og overføre musik. Det _skal_ da
> virke.

Det ville jeg netop slippe for - hader den slags :) - Det skal bare være rå
kopieren af mp3 filerne og så skal de bare sluges :)

Fra : SEJ

Dato : 10-01-09 21:18

på N95 skal man opdatere musikfiler hvergang man har overført, hvorfor det
er lavet så oldnordisk ved jeg ikke, prøv og se om det ikke skulle være
tilfældet i din afspiller ?

mvh

SEJ

Fra : Nicolai

Dato : 11-01-09 17:37

> på N95 skal man opdatere musikfiler hvergang man har overført, hvorfor det
> er lavet så oldnordisk ved jeg ikke, prøv og se om det ikke skulle være
> tilfældet i din afspiller ?

Den finder 0 filer ved opdateringen - det erdet problemet ligger.

Fra : SEJ

Dato : 12-01-09 18:41

Hej

Jeg har benyttet Nokias eget program PC suite til overførsel, måske ligger
de et sted hvor de ikke findes ?
PC suite er som sådan udemærket og konverterer fra MP3 til (MP4? eller hvad
det hedder), jeg har egentligt ikke direkte overført mp3 til Nokia så check
om din mobil kan afspille mp3 og det ligger det rigtige sted