Singapore - rygning - told
Fra : news

Dato : 06-01-09 20:05

Hej NG

Vi skal have 3 dage i Singapore, og vil høre
hvordan reglerne for os rygere er?
- så vidt jeg kan se må der ikke indføres cigaretter,
så hvad koster en 20 stk.s pakke der?

På forhånd tak
M.v.h.
Jele

Fra : Lars Ehlers

Dato : 06-01-09 21:01

On Tue, 6 Jan 2009 20:04:57 +0100, "news" <no@spammail.dk> wrote:

>Vi skal have 3 dage i Singapore, og vil høre
>hvordan reglerne for os rygere er?
>- så vidt jeg kan se må der ikke indføres cigaretter,
>så hvad koster en 20 stk.s pakke der?

Reglerne i Singapore er ret underlige, I må godt have en åben pakke
cigaretter med, men ikke mere. Så I må købe cigaretter lokalt i de 3
dage.... Cigaretter er ret dyre i Singapore, jeg mener at jeg gav
omkring S$10 for en pakke sidste år. Omvendt kan I købe superbillige
toldfrie cigaretter, når I rejser ud, koster omkring US$17 for et
karton.

Man kan ryge mange steder i Singapore, men det er ikke tilladt på
restauranter. Men I kan finde barer og andre steder, hvor der ikke
serveres mad, og der må man godt ryge. Hvis I ryger en smøg på gaden,
lad endelig være med at smide skoddet på jorden, der er askebægre
mange steder, og de er ret hysteriske med at holde alting rent og
pænt.

--
Lars Ehlers

Fra : news

Dato : 07-01-09 00:32

Hej Lars

Mange tak for de gode oplysninger,
og jeg kan så se, at vi kan tage billige "smøger"
med videre til Australien.

M.v.h.
Jele

Fra : Armand

Dato : 07-01-09 21:14

news skrev:
> Hej Lars
>
> Mange tak for de gode oplysninger,
> og jeg kan så se, at vi kan tage billige "smøger"
> med videre til Australien.

Og kan i så dét :-/
Efter de på TV viste programmer om den australske told, er de helt
hysteriske omkring indførelse af insekter og organisk materiale og
tobak(-sblade) kán være indbefattet deraf!

--
Armand.
(Smed der engang havde et job, hvoraf 25% af udgiften gik til at

Fra : Armand

Dato : 07-01-09 21:08

Lars Ehlers skrev:

> [...]
> omkring S$10 for en pakke sidste år. Omvendt kan I købe superbillige
> toldfrie cigaretter, når I rejser ud, koster omkring US$17 for et

Det er da ikke så underligt at man ikke må indføre højt fortoldede
varer, men til gengæld kan købe toldfrit på vej ud af landet!

> [...]
> lad endelig være med at smide skoddet på jorden, der er askebægre
> mange steder, og de er ret hysteriske med at holde alting rent og

Og, som jeg har ladet mig fortælle, tyggegummi-tygning i det offentlige
rum er forbudt, ligesom det er forbudt at have klart vand i
potteplanternes underskåle - Alt samme under bøde-ansvar!
Det er ikke ubegrundet at min kammerat har en T-shirt derovrefra hvorpå
der står: Singapore is a FINE city ('fine' á dobbelt forståelse: 'bøde')

--
Armand.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-01-09 22:05

On Wed, 07 Jan 2009 21:08:05 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Det er da ikke så underligt at man ikke må indføre højt fortoldede
>varer, men til gengæld kan købe toldfrit på vej ud af landet!

Jo, jeg mener at der er underligt, at man ikke må indføre f.eks. 200
cigaretter toldfrit, det er vist det eneste land jeg har besøgt, hvor
det ikke var tilladt.

> [...]
>Det er ikke ubegrundet at min kammerat har en T-shirt derovrefra hvorpå
>der står: Singapore is a FINE city ('fine' á dobbelt forståelse: 'bøde')

Det er rigtigt, de kan ikke lide tyggegummi, ikke så meget pga. af
tyggeriet, men det svineri som det laver, når folk spytter det ud.
Grunden til at de ikke vil se vand i underskåle eller andre steder, er
for at undgå myg. Faktisk bliver hele øen sprøjtet med insektgift fra
tid til anden.

--
Lars Ehlers