Israelske soldater dræber små børn
Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-01-09 08:24

http://ekstrabladet.tv/nyheder/udland/article1105374.ece

Mindst tre børn var blandt et dusin dræbte civile palæstinensere, da
israelske tanks mandag gennemførte et angreb i Gaza By. Angrebet var
angiveligt rettet mod Hamas-styrker i de tætbefolkede gader. Indtil
videre har 524 palæstinensere mistet livet under den 10 lange invasion

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-09 16:39

"Klaus Jørgensen" <pip160@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Hamas-terror-rotterne får hvad de fortjener.
I morges sendte de 2-grad raketter mod en israelsk børnehave.
Terrorsvinene er hæmningsløse, som sædvanlig, og gemmer sig bag civile, når
de ikke fyrer mod børnehaver.

Mvh
Martin

Fra : John

Dato : 05-01-09 16:52

"Klaus Jørgensen" <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> angiveligt rettet mod Hamas-styrker i de tætbefolkede gader. Indtil
> videre har 524 palæstinensere mistet livet under den 10 lange invasion

- og ... ?

Fra :    ab©

Dato : 05-01-09 17:10

"Klaus Jørgensen" <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
http://ekstrabladet.tv/nyheder/udland/article1105374.ece

> Mindst tre børn var blandt et dusin dræbte civile palæstinensere ...

Ja, det er ret utroligt, når man kender israelernes fortid - det skulle jo
(om nogen) være en befolkning, der virkelig ved, hvad det vil sige at blive
efterstræbt og undertrykt. Men det er vel det samme, som når man ser andre
personer med en spoleret fortid - nok få, der kan løsrive sig fra fortidens
traumer og virkelig opføre sig som man selv gerne ville have haft det.

Selv om det er en dårlig trøst, er der mange i Gaza, der sætter deres lid
til den arabiske omverden, der jo er en kraftig majoritet.

ab©

Fra : Jens G

Dato : 05-01-09 17:30

On Mon, 5 Jan 2009 07:24:16 -0800 (PST), Klaus Jørgensen
<pip160@hotmail.com> wrote:

> [...]
>angiveligt rettet mod Hamas-styrker i de tætbefolkede gader. Indtil
>videre har 524 palæstinensere mistet livet under den 10 lange invasion

Ja,- det er nok ikke tilfældigt at Hamas vælger at gemme sig i
tætbefolkede områder.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-01-09 12:12

Jens G wrote:
> Ja,- det er nok ikke tilfældigt at Hamas vælger at gemme sig i
> tætbefolkede områder.

Det kunne måske have noget at gøre med at der faktisk ikke er ret
meget plads i Gazastriben... men det tænker man naturligvis ikke
over på højrefløjen.

// Hans

Fra : Frank

Dato : 06-01-09 15:22

> Det kunne måske have noget at gøre med at der faktisk ikke er ret
> meget plads i Gazastriben... men det tænker man naturligvis ikke
> over på højrefløjen.

Så lidt plads er der altså heller ikke. Københavns Kommune er f.eks. tættere
beboet.

Og de fleste i Gaza bor i byerne og familiemønstret er anderledes end vi
kender det med flere børn pr. familie hvilket yderligere koncentrere
befolkningen i byområderne.

Så hvis man ønskede det kunne Hamas stille op til kamp uden for byerne eller
alternativt evakuere byerne.

Det ønsker Hamas (ganske naturligt) ikke fordi
- Haman styrker er ikke velegnet til åben kamp. De har hverken de rigtige
våben eller den rigtige træning til det.
- IDF ville med deres kampvogne, kamphelikoptere, UAV'ere og artilleri ville
forvandle Hamas styrker til meget små stykker.
- billeder af døde og sårede civile, specielt børn, øger støtten til Hamas
- Hamas anser ikke de døde som et problem, nærmere tværtimod. De er faldet i
kampen mod Israel og er derfor martyre.

Så af disse grunde tror jeg (desværre) at vi vil fortsætte med at se mange
flere civile ofre.

Mvh
Frank

Fra : Jens G

Dato : 06-01-09 16:29

On 06 Jan 2009 11:11:43 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det kunne måske have noget at gøre med at der faktisk ikke er ret
>meget plads i Gazastriben... men det tænker man naturligvis ikke
>over på højrefløjen.

Men da man kan omringe Gaza City, må der jo være noget uden om, lige
som man kunne evakuere folk fra de bygninger man vælger at kæmpe fra.
Hamas har helt sikkert lavet forsvarsplaner for længe siden, og kunne
have lavet evakueringsplaner fra deres forsvarsværker også. Men det er
ikke i deres interesse at undgå civile tab, da de skaber meget
sympati, som du sikkert har bemærket.

Hvis Israel hensynsløst bombede løs, ville de civile tabstal være
mange gange højere.

Men Hamas eneste mulighed for at forsvare sig på er at gøre som de
gør. Ellers ville de blive kanonføde på ingen tid. Sådan er krig
desværre.

Hvis civilbefolkningen skal skånes 100% kan Israel vælge at lade være
med at bekæmpe Hamas i tætbefolkede områder, Hamas kan vælge at kæmpe
uden for byen, eller Hamas kan vælge at overgive sig. Ingen af
mulighederne er vist realistiske lige nu.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-09 21:04

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
> uden for byen, eller Hamas kan vælge at overgive sig. Ingen af
> mulighederne er vist realistiske lige nu.

Hamas befinder sig ikke på Gazastriben, men under Gazastriben. Der er
store tunnelanlæg under denne, som 20.000 krigere befinder sig i, så de
hele tiden kan forsvinde.

Samtidig har de fået etableret en slags tog i de øverste tunneller med
huller forskellige steder, så de kan affyre en raket fra en tunnel mod
Israel, og derefter skyndsomst køre videre, inden Israel udraderer det
områder der er afskudt fra.

Så i øjeblikket skal israelske soldater være i kamp i disse tunneller,
der strækker sig under hele Gazastriben, og endda langt ind under
grænsen til Ægypten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Mogensen

Dato : 07-01-09 20:02

Hans Joergensen wrote:

> Det kunne måske have noget at gøre med at der faktisk ikke er ret
> meget plads i Gazastriben... men det tænker man naturligvis ikke
> over på højrefløjen.
>
> // Hans

Joo det gør vi da, og det burde Hamas også gøre når de skyder
deres forbandede raketter ind over Israel hvis de ville beskytte
palistinænserne.

Desværre ser det ud som om at de ikke tænker på de stakkels
mennesker der kæmper for at få et bare rimeligt liv.

Jo flere døde børn Hamas kan fremvise, jo mere flæben
i de vestlige aviser, jo mere pres på Israel.

Ole Mogensen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-01-09 09:42

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-01-09 09:47

> [...]
> I morges sendte de 2-grad raketter mod en israelsk børnehave.
> Terrorsvinene er hæmningsløse, som sædvanlig, og gemmer sig bag civile, når

<ironi>Jamen de der raketter blev sendt fordi IDF gemmer sig bag børn
og civile, husk på Hamas job er at beskytte de arabiske børn. <ironi
off> kan du ikke selv se hvor ussel en logik det er at undskylde drab
på børn med at voksne gemmer sig bag dem, ville Israel acceptere hvis
deres børn blev myrdet fordi en soldat "gemte" sig bagved civile,
næppe.

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-09 18:10

"Klaus Jørgensen" <satelite@software.dk> skrev i meddelelsen
On 5 Jan., 16:39, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

kan du ikke selv se hvor ussel en logik det er at undskylde drab
på børn med at voksne gemmer sig bag dem

------

Nej, P Nielsen. Man er da især nødt til at forsvare sig mod
hamas-terrorister der bruger børn som skjold.

Mvh
Martin

Fra : Frank

Dato : 06-01-09 10:13

Hej

> [...]

>angiveligt rettet mod Hamas-styrker i de tætbefolkede gader. Indtil
>videre har 524 palæstinensere mistet livet under den 10 lange invasion

Hvorfor 'angiveligt'?

Tror du at angrebet var rettet med civile?

Mvh
Frank

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-09 15:04

> [...]

> angiveligt rettet mod Hamas-styrker i de tætbefolkede gader. Indtil
> videre har 524 palæstinensere mistet livet under den 10 lange invasion

Ganske kort: civile tab kan ikke undgås ved militære aktioner.
Beklageligt, men sådan er virkeligheden.

Hele skylden ligger på Hamas skuldre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Mogensen

Dato : 07-01-09 20:03

Per Rønne wrote:

> Ganske kort: civile tab kan ikke undgås ved militære aktioner.
> Beklageligt, men sådan er virkeligheden.
>
> Hele skylden ligger på Hamas skuldre.

Amen.

Ole Mogensen