endnu en gang kærlig politi-behandling
Fra : Arne Villy Erik Hert~

Dato : 05-01-09 00:48

6 betjente holder en uskyldig nede og tager kvælergreb. Ingen af dem
vil vedkende sig fadæsen, en delingsfører mener endda at den uskyldigt
anholdte skulle være glad for handlingen, da politiet "reddede" manden
fra den sindssyge person (som allerede var talt til rette)ved at være
ved at slå ham ihjel. Akkurat som i Benjamin-sagen.

Statsadvokaten beklager at han ikke kan gøre noget, da betjentene
holder sammen og holder kæft. Spejdermoralen (du må ikke sladre)
trives i værste velgående hos et korps der ellers har som opgave at
sikre borgerne mod forbrydelser og som i skolerne forklarer de
ubefæstede sjæle at man naturligvis skal fortælle politiet hvis man
ved noget om noget kriminelt, samtidig med at man ikke selv holder
egen svinesti ren.

Og kommer det så vidt at den sag ender i retten, så bliver de
naturligvis allesammen frikendt.

Alligevel skal man høre nogle fjolser herinde komme med deres
forargelse over at Blekingebanden slet ikke vil fortælle hvem der
udførte det dræbende skud mod en betjent - for moralsk set burde de
have fortalt det.

Efter denne episode på vestegnen er der vist ingen der kan være i
tvivl om at politiet igen igen klarer frisag, selvom deres moral er
anløben.

Den idelige "hukommelsessvigt" hos ordensmagten er alarmerende og
modbydelig - det skal nok hedde sig at den unge mand begik "vold mod
politiet".

Fra : MrLarsen

Dato : 05-01-09 00:57

Efter mange tanker skrev Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup:
> 6 betjente...snip

Peter Bang har du ikke andet at fordrive tiden med?

http://news.frostbyte.dk/host/55

--
Kim R Larsen skrev følgende:
"idioterne på højrefløjen her i dk.politik tror straks at jeg udtaler
mig på egne vegne hvilket jeg utrolig sjældent gør."
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/ae4e78835ee0fdca?hl=da

Fra : DADK

Dato : 05-01-09 01:22

Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup (slet 067VA) wrote:

> Efter denne episode på vestegnen er der vist ingen der kan være i
> tvivl om at politiet igen igen klarer frisag, selvom deres moral er
> anløben.

Ja, du burde være blevet politibetjent. K. A. Wilstrup lyder godt.

Fra :    ab©

Dato : 05-01-09 12:30

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, du burde være blevet politibetjent. K. A. Wilstrup lyder godt.

Kom dog med nogle argumenter i stedet for disse underlige udfald mod div.
indlæg.

Hvordan ville du selv have taget det, hvis det var dig (eller et
familiemedlem), der havde været udsat for politi-vold. Ville du som
politiets leder mener, også have takket betjentene for deres indsats ?

- Efter min mening er det er grundlæggende problem for (bl.a. politiet), at
man opfatter sig selv som totalt hævet over andre i samfundet og i den grad
går op i at bakke hinanden op, så normal fornuftig tankegang totalt "går
fløjten" - var man gået ind til denne nabo med en smule
situationsfornemmelse, pli og værdighed, ville situationen jo slet ikke have
udviklet sig.

ab©

Fra : DADK

Dato : 06-01-09 21:38

ab© wrote:
> [...]
> familiemedlem), der havde været udsat for politi-vold. Ville du som
> politiets leder mener, også have takket betjentene for deres indsats ?

Det har jeg skam prøvet, som beskrevet i alenlange indlæg. Få banket hovedet
ned i en kølerhjelm så blodet flød, blevet truet med at blive slået ihjel,
oplevet betjente der har vidnet falsk og meget mere. Men AHW er jo ikke imod
politivold - han er parat til at skyde folk ned blot de krydser en grænse,
næh - det handler for ham udelukkende om hvilken form for system, der udøver
volden.

Fra : JYH

Dato : 05-01-09 13:56

> [...]
>
> Den idelige "hukommelsessvigt" hos ordensmagten er alarmerende og
> modbydelig - det skal nok hedde sig at den unge mand begik "vold mod

Fuldstændig enig.
Den eneste måde stoppe den slags på, er at indføre kollektiv afstraffelse.

Fra : Jesper

Dato : 05-01-09 17:20

Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup <ahw@067VAahw.dk> wrote:

> [...]
>
> Den idelige "hukommelsessvigt" hos ordensmagten er alarmerende og
> modbydelig - det skal nok hedde sig at den unge mand begik "vold mod

Kære Overlærer Wilstrup: Du kan vel ikke forlange at folk skal kunne
huske hvem der gjorde hvad i kampens hede...oder was?
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Arne Villy Erik Hert~

Dato : 06-01-09 00:21

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:
>Kære Overlærer Wilstrup: Du kan vel
>ikke forlange at folk skal kunne
>huske hvem der gjorde hvad i
>kampens hede...oder was?

Tja, det samme kunne man jo sige om Blekingegadebanden!

Man kan forvente at forbrydere dækker over hinanden, men
politiet? Det er jo det der om nogen står for lov og orden - vi
kan altså ikke have at politifolk, hvis fornemmeste opgave er at
sikre os mod forbryder, selv er forbrydere eller dækker over
andre. De er jo selv frustrerede over at forbryderne gør det
samme.

I TV-avisen i aftes, fik vi en opfølgning på historien. Her
havde politiet ulovligt ransaget den uskyldiges hjem, fundet en
skorstensfejerkugle som han havde fået foræret af sin bror der
er skorstensfejer, og taget den med fordi den kunne bruges som
våben. Derpå havde han fået en bøde, som han i øvrigt ikke har
tænkt sig at betale. Og han har en god sag: politiet havde ingen
ret til eller grund til at gå ind med en sådan ransagning,
skriver statsadvokaten. Forsvareren for den unge mand siger at
det ligner en tanke at man pludselig ville ransage mandens hjem.
Det kunne være et forsøg på at retfærdiggøre politiets fremfærd.

Alt i alt: statsadvokaten har altså kritiseret politiet skarpt
for sin fremfærd, men alligevel fremturer det med sine
ulovligheder - er der dog ikke grænser for politistatsmetoder
her?

Læg mærke til at den almindelige borger ville ikke slippe så
billigt som politiet ofte gør det.

Med andre ord: et sidehalsgreb (farligt) foretaget af politiet,
medens man bliver holdt af tre andre overvåget af en
indsatsleder, der har den frækhed at hævde at ofret var heldig
at han næsten blev kvalt af politiet fordi man havde reddet ham
fra den sindssyge sværdsvingende person. Den udtalelse var så
langt ude at også statsadvokaten udtaler sig negativt om dette.
Men hvis sagen ikke havde været så velbelyst med
lægeerklæringer, punktformede blødninger i øjnene m.v., så havde
sagen nok endt med en sigtelse for "vold mod politiet".

Igen igen ser vi at politiet støttes af folk på det yderste
højre, medens en handling begået af "fjenden" mod politiet får
en hurtig behandling hvor folk sættes i fængsel for handlinger
der blot er mistanke om de har foretaget.

Til sammenligning tog det 3 år førend en voldsepisode hvor
politiet i civil havde banket folk i hovedet med knipler og hvor
der ikke blev rejst tiltale.
14 betjente truede retten til at løslade kollegaer der havde
tævet en anholdt og en retsmediciner udtalte dengang at sårene
ikke kunne skyldes knippelsuppe, og dermed fejede LR tre
uafhængige vidner af bordet og frikendte dem -de 14 betjente
blev ikke tiltalt for deres ulovlige fremfærd hvor de forsøgte
at påvirke retten. Enhver anden borger der havde gjort noget
tilsvarende, ville blive sigtet og muligvis dømt.

Hvornår ser man lyset og erkender at vi er på vej til en
politistat? Det er jo sådanne metoder vi med afsky har vendt os
imod når det er sket i andre lande, især i Øst. Men når det sker
herhjemme, så er der en hel del der blot pr.
automatik "frikender" politietaten.
Jeg græmmes.

Fra : MrLarsen

Dato : 06-01-09 00:27

Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup kom med denne ide:

> Tja, det samme kunne man jo sige om Blekingegadebanden!

Peter Bang hvorfor skriver du ikke under dit eget navn?

http://news.frostbyte.dk/host/55

--
Christian R Larsen skrev:
"Jeg synes ikke, det er muligt at misforstå det, men jeg mangler så i
modsætning til dig også viljen til at forstå, had der står."
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/0084301d3033d4e3?hl=da

Fra : Volger Garfield

Dato : 05-01-09 18:04

On 04 Jan 2009 23:48:25 GMT, Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup
<ahw@067VAahw.dk> (slet 067VA) wrote:

> [...]
>forargelse over at Blekingebanden slet ikke vil fortælle hvem der
>udførte det dræbende skud mod en betjent - for moralsk set burde de

Ja, det er fedt ikk'?
Der lærte "nogen noget" - Det være sig betjente og ungdomshusvaryler.

>Den idelige "hukommelsessvigt" hos ordensmagten er alarmerende og
>modbydelig - det skal nok hedde sig at den unge mand begik "vold mod
>politiet".

Formentlig - Hvorfor ellers tage ham i første omgang?

Volger