Nye til tålt ophold?
Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 18:12

Absalon har fanget fem pirater
Offentliggjort 02.01.09 kl. 16:10

Det danske krigsskib Absalon har fanget fem pirater, da de her til morgen
forsøgte at kapre et fragtskib, der er indregistreret på de hollandske
Antiller. Det oplyser Søværnets Operative Kommando (SOK).

Absalon har tidligere snuppet formodede pirater, men måtte løslade dem,
fordi myndighederne ikke mente, at de kunne retsforfølges i Danmark. Den
gang blev de dog ikke fanget på fersk gerning.

Ritzau

--------

Hvor mange mon vi kan samle sammen og få til evig forsørgelse i Danmark?

Man burde have et internationalt fængsel et eller andet sted i verden, OG
kun kørt af demokratiske lande. Australien bruger jo Christmas Island 1600
km fra Australiens kyst, måske kunne man leje sig ind dér?

Fra : DADK

Dato : 04-01-09 01:02

Knud Larsen wrote:
> [...]
> morgen forsøgte at kapre et fragtskib, der er indregistreret på de
> hollandske Antiller. Det oplyser Søværnets Operative Kommando (SOK).

Mærkeligt. De burde slet ikke være der, ifølge CRL - deres tilstedeværelse
er jo ulovlig, nu når EU har vedtaget at de en dag - guderne må vide
hvornår - vil sende en styrke derned.

Ja, hvorfor dog fange pirater, når man kunne have været med i EU's
forsvarsdimension, og blot ladet stå til, og med den vanlige EU-effektivitet
gøre ingenting?

> Absalon har tidligere snuppet formodede pirater, men måtte løslade
> dem, fordi myndighederne ikke mente, at de kunne retsforfølges i
> Danmark. Den gang blev de dog ikke fanget på fersk gerning.

De kommer nok til Holland. Det ville være næsten surrealistisk vil de skulle
til Danmark, og så som du er inde på, leve på tålt ophold resten af livet,
fordi de jo ville være i fare, hjemme i Somalia.

> Hvor mange mon vi kan samle sammen og få til evig forsørgelse i
> Danmark?

Mængden synes uudtømmelig. Hvis det så bare var forfulgte og klassiske
flygtningetyper, men man sætter åbenbart en ære i at samle på
krigsforbrydere, mordere, torturbødler og den slags - pirater kan blive
seneste skud på stammen. Som en fin samling af frimærker fra de nazistiske
provisorietider - mærkerne er ikke meget værd, selv ustemplede og
postfriske, men de har en sjælden raritetsværdi, med deres 5.000.000.000.000
provisorieværdie påstemplet henover sig.

> [...]
> verden, OG kun kørt af demokratiske lande. Australien bruger jo
> Christmas Island 1600 km fra Australiens kyst, måske kunne man leje

Grønland er glimrende. Ingen flugtmuligheder, det klager selv grønlænderne
over. "Warming Island" er et bud.

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 09:05

DADK wrote:

> [...]
>
> Ja, hvorfor dog fange pirater, når man kunne have været med i EU's
> forsvarsdimension, og blot ladet stå til, og med den vanlige

Ja, det skulle være mere end nok at have "teorien" om at gøre noget. Når EU
går fra teori til praksis, så er det som regel på den måde at de enkelte
lande modarbejder hinanden.

> [...]
> ustemplede og postfriske, men de har en sjælden raritetsværdi, med
> deres 5.000.000.000.000 provisorieværdie påstemplet henover sig.

Du må huske at vi er verdens rigeste land, vi KAN ikke bruge mere på skoler
og hospitaler, og vores politivæsen kører perfekt, så hvorfor ikke finde nye
"outlets" for vores store overskud af penge.

> Grønland er glimrende. Ingen flugtmuligheder, det klager selv
> grønlænderne over. "Warming Island" er et bud.

Grønland *ville* være glimrende, men så bliver vi indklaget for alle verdens
domstole, det er tortur at holde folk i så koldt et land, - derfor ville den
varme og venlige "Christmas Island" være perfekt. MEN øen skal naturligvis
omdøbes, det er meget sårende for muslimer, at den hedder hvad den hedder -
den skal hedde "Yule Island" eller "Winter-celebration Island" - ellers får
vi også dér vrøvl med kontrolorganerne for racisme.

Jeg så i går at "man" kalder de islamister som raserede Mumbai for "unge"som
gik amok", eller "aktivister" - OG at man overvejer om det mon ikke var
tilfældigt, at de lige fandt det eneste jødiske hus i denne 20 millioner
store by, og lige fandt på at torturere en rabbi og hans gravide kone. "Man"
er efterhånden meget langt ude i bortforklaringer af det indlysende, - men
muslimer har pr definition *intet* imod jøder"som sådan, og så må man jo
finde på noget.
Vi er godt igang med en stor "dumme os selv ned" kampagne, og den går jo
fint i mange lande.

Shortly after the London Tube bombings in 2005, a reader of Tim Blair, The
Sydney Daily Telegraph's columnist wag, sent him a note-perfect parody of a
typical newspaper headline:

"British Muslims Fear Repercussions Over Tomorrow's Train Bombing."

Indeed. And so it goes. This time round – Mumbai – it was the Associated
Press that filed a story about how Muslims "found themselves on the
defensive once again about bloodshed linked to their religion".

Oh, I don't know about that. In fact, you'd be hard pressed from most news
reports to figure out the bloodshed was "linked" to any religion, least of
all one beginning with "I-" and ending in "-slam." In the three years since
those British bombings, the media have more or less entirely abandoned the
offending formulations – "Islamic terrorists," "Muslim extremists" – and by
the time of the assault on Mumbai found it easier just to call the alleged
perpetrators "militants" or "gunmen" or "teenage gunmen," as in the opening
line of this report in The Australian: "An Adelaide woman in India for her
wedding is lucky to be alive after teenage gunmen ran amok."

Kids today, eh? Always running amok in an aimless fashion.

Fra : DADK

Dato : 04-01-09 14:19

Knud Larsen wrote:

> Ja, det skulle være mere end nok at have "teorien" om at gøre noget.
> Når EU går fra teori til praksis, så er det som regel på den måde at
> de enkelte lande modarbejder hinanden.

Eller bruger EF-domstolen som en slags forlænget arm for den protektionisme,
EU netop burde være værn imod, ifb det indre marked. Minimumsregler f.eks
når det gælder madsminke, kræftgifte i legetøj eller krav om salmonellafrit
kød, kan i ramme alvor dømmes som værende handelshindringer.

> Du må huske at vi er verdens rigeste land, vi KAN ikke bruge mere på
> skoler og hospitaler, og vores politivæsen kører perfekt, så hvorfor
> ikke finde nye "outlets" for vores store overskud af penge.

Tag en hånd og fjern de allermest integrationsresistente
tredjeverdensborgere, dem der på 3-4 generation endnu ikke har fundet ud af
at afkode en busplan, og vupti vil der være et par mia i overskud, mindre
behov for "hænder" i pleje, socialbehandler og psykiatri-sektorerne.

Jeg skal pt følge et "jobsøgningskursus" i privat regi, den slags er også
blevet udliciteret i dag. Folk advares direkte imod "indvandrerrummet" inden
de kommer, hører jeg. Selv har jeg oplevet en flok arabere sidde og spille
poker dagen lang, kigge på arabiske TV-stationer på nettet mm, hvis ikke de
taler MEGET højt på arabisk. Man formodes ellers at søge arbejde, men præcis
denne gruppe virker totalt uinteresseret. Det handler nok om at man blot
venter på at kl blive til 14.00, så kontanthjælpen eller dagpengene er
hjeme, hvorefter man så kan nå ned til pizzariaet, rygerklubben o.lign, hvor
det sorte arbejde venter. Og det er altså ikke en observation jeg er alene
om. De to "bedste" oplevelser var en arabertype, der højlydt og meget
kraftigt med høretelefoner på, havde nynnet med på arabisk musik i en
evighed. Det var umuligt at koncentrere sig, og han gjorde det åbenbart
alene for at genere. Så begyndte jeg da også at sidde og nynne højlydt. Han
flippede FULDKOMMEN ud, smed med stolene og truede med at slå mig ihjel,
vente på mig når jeg gik hjem osv. Han blev dog dysset ned, og han kom endda
og sagde "god jul" en uges tid efter *) En anden pudsig oplevelse er en stor
araberkvinde med slør og hele molevitten, det halvdelen af tiden taler
højlydt i mobiltelefon, ikke går udenfor som os andre, for ikke at genere,
og den anden halvdel af tiden ser på videoer på youtube/sidder med facebook.
I starten sad jeg bag hende, og hun har åbenbart været i systemet 1 års
tid - "har du ikke udfyldt din jobnetprofil endnu"? Blev der spurgt fra én
af konsulenterne? "Narj, jeg ikke god til computer" - så blev det ved det,
og hun fortsatte ufortrødent sin efter min mening temmelig trænede og vante
omgang med computerne. *) mht jul skulle vi være der mellem jul og nytår, og
det var jeg - og de andre danskere (nogle mænd troppede dog ikke op) men der
var fuldkommen renset for indvandrere her i julen. Ham der hidsede sig op
fordi jeg nynnede, sagde god jul om fredagen, d. 18.12, og har åbenbart
tænkt sig at blive væk til 05.01, herligt med +14 dages ferie, hvor man
burde søge arbejde. Tror jeg vil holde fri i ramadanen, hvis ikke jeg har
fundet arbejde forinden.

Jeg kunne ikke lade være med at smile af Thomas M's "indvandrerne vil jo i
modsætning til danskerne arbejde i julen". HA! Det er sgu en gammel løgn.
Nå, må også passe på med ikke at "sparke nedad".

> [...]
> at den hedder hvad den hedder - den skal hedde "Yule Island" eller
> "Winter-celebration Island" - ellers får vi også dér vrøvl med

Du siger noget. Det er næsten 3-dobbelt op, i ondsindet racisme.

> [...]
> mon ikke var tilfældigt, at de lige fandt det eneste jødiske hus i
> denne 20 millioner store by, og lige fandt på at torturere en rabbi

Ja, jeg bliver virkelig forundret. Der står jo heller ikke ligefrem
"Israeler" i panden på folk, jfr episoden i Odense forleden. Gad vide
hvordan de finder ud af det - jeg kan i hvert fald ikke se forskel på jøder
og andre arabere, evt hvide, hvis det er askenazi-typen.

> [...]
> Associated Press that filed a story about how Muslims "found
> themselves on the defensive once again about bloodshed linked to

Så kunne man jo starte med at tage afstand, men det skal jo nærmest torteres
ud af selv homegrownmuslimer. Hvis folk ikke tager afstand til fodboldvold,
og selv går rundt i de grupper der udøver den, så opfatter jeg det som at de
støtter fodboldvold. Sværere er det jo ikke.