Anbefalinger søges til nyt kort.
Fra : Oberkorn

Dato : 27-07-01 00:23

Nu er jeg langt om længe kommet til den konklusion at mit gamle Mighty
Banshee fortjener at komme en tur i "Gammelt Hardware"-skuffen.
Og så har jeg lige et par spørgsmål ang. den forestående nyerhvervelse:
Kortet skal have TV-out, så jeg kan se DVD på flimmeren, og max prisen skal
være 1000 kr. Og så skal det jo nok være et GeForce2 MX. Men hvad er
forskellen på MX200 og MX400? Og hvad med fabrikatet? Er der nogen
nævneværdige forskelle på de forskellige mærker man skal være opmærksom på,
når der nu findes så mange forskellige i den prisklasse?
Hvordan er kvaliteten på TV-out (DVD-afspilning) i forhold til et Hollywood+
kort, som jeg bruger i øjeblikket?

Og hvad med lyden når man skal se DVD? Er lyden med i signalet fra TV-out
stikket, eller skal man bruge line-out fra lydkortet?

På forhånd tak for hjælpen!

--
Hilsen/Regards
Pipeline

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-07-01 00:28

Oberkorn wrote:

> Kortet skal have TV-out, så jeg kan se DVD på flimmeren, og max prisen skal
> være 1000 kr. Og så skal det jo nok være et GeForce2 MX. Men hvad er
> forskellen på MX200 og MX400?

MX200 er noget skod - tilgangen til hukommelsen er alt for langsom. Et MX400 er
stort set som et MX.

> Og hvad med lyden når man skal se DVD? Er lyden med i signalet fra TV-out
> stikket, eller skal man bruge line-out fra lydkortet?

Du skal bruge lydkortet.

Mvh

Bruno

Fra : Oberkorn

Dato : 27-07-01 00:44

Kan man i samme prisklasse få kort der kan vise billede på PC og TV
samtidigt?

MVH
Pipeline

Fra : JYK

Dato : 27-07-01 01:06

Er det ikke noget med at Ati Radeon er specielt god til DVD (måske husker
jeg forkert, anyone?)

--

mvh / best regards

Jesper Y. Kristiansen

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 27-07-01 10:12

Hejsa!

Du husker bestemt ikke forkert - Radeon er i en klasse for sig på det
område, både hvad angår biilede kvalitet og hardware kravet.

Mvh. Henrik