Mobilstråling ved standby
Fra : lisekristian@hotmail~

Dato : 04-01-09 08:21

Min søn har konstant sin mobil liggende i forlommen.

Da jeg gerne vil være bedstefar, vil jeg høre om er er nogen der ved
om der er stråling fra en mobil når den er standby eller er det kun
når man taler.

Fra : Christen Fihl

Dato : 04-01-09 16:30

> Da jeg gerne vil være bedstefar, vil jeg høre om er er nogen der ved
> om der er stråling fra en mobil når den er standby eller er det kun
> når man taler.

Hvis man bruger BlueTooth til at overføre musik hele tiden, så er der
stråling konstant, men ikke så kraftig som mobil stråling. (Og så også
tæt på hovedet fra headset).

Men ellers er der mobil (GSM) udstråling et par gange om dagen hos nogle
udbydere. Dette kan fx høres, hvis man lægger telefonen ovenpå en radio
eller pc højtaler som det velkendte dyt-dyt-dyt, dyt-dyt-dyt,
dyt-dyt-dyt,
Og det er ret kortvarigt.

Christen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 04-01-09 17:08

lisekristian@hotmail.com wrote:

> [...]
>
>Da jeg gerne vil være bedstefar, vil jeg høre om er er nogen der ved
>om der er stråling fra en mobil når den er standby eller er det kun

En GSM telefon har altid lidt kommunikation til mobilnettet.

Det er ting som hvilken af de nærmeste basestationer der giver bedste
forbindelse og evt. flytte til en anden basestation, og hvor høj styrke senderen
i mobilen skal bruge lige nu.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Ivar

Dato : 04-01-09 22:53

lisekristian@hotmail.com skrev:

> Da jeg gerne vil være bedstefar

Så er det godt at din søn har en mobil i lommen, så pigerne ikke
dropper ham helt.

En GSM-telefon sender jævnligt til basestationen (typisk én gang
pr. minut). Men at se det som en trussel mod din slægts eksistens,
vil nærme sig hysteri.

Du kan sagtens finde folk der vil argumentere for, at det er
farligt, men prøv at dykke ned argumentationen og find ud af
hvilke undersøgelser der ligger til grund. Du skal sikre dig
at forsøgende er med de effekter en mobiltelefon har og at
de ikke er med argumentationen: vi kan ikke bevise at de er
ufarlige, ergo er de farlige.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?