Nokia 2670 ... USA
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 02-01-09 10:27

Hej

Jeg er ved at købe en mobil telefon til min mor.
Den skulle gerne kunne bruges i USA, da vi snart skal derover.

Jeg har den opfattelse, at det skal være en tri-band telefon.
Det er min Nokia E51, som kan benytte GSM 850/900/1800/1900 nettet.
I hvert fald i flg. Nokias hjemmeside.

Min mor vil gerne have en Nokia 2670.
Så det må gerne være den.

Men er jeg noget i tvivl om den kan bruges i USA.
Den står som en dual band telefon.
Men på nokias side står der følgende:

EGSM: 900/1800
GSM: 850/1900

Det er samme numre som ved E51. Men ikke skrevet på samme måde.
Kan den så ikke bruges i USA eller havd ?

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : OBS

Dato : 02-01-09 17:49

Michael Vilhelmsen skrev:
> [...]
> GSM: 850/1900
>
> Det er samme numre som ved E51. Men ikke skrevet på samme måde.
> Kan den så ikke bruges i USA eller havd ?

Jeg kan ikke rigtig finde en Nokia 2670, men derimod en 2760. Er det
den? I så fald tyder alt på at det er en dual-band telefon, og de to sæt
frekvenser du refererer til betyder at telefonen findes i to udgaver: En
til Europa+Asien (900 + 1800 MHz) og en til det (nord-)amerikanske
kontinent (850 + 1900 MHz). Så en 2760 der er købt i Danmark vil ikke
kunne bruges i USA.

Du har ret i at telefonen som minimum skal være tri-band og helst også
quad-band som din E51, alt efter hvor I skal hen i USA.

Der er basalt set to landsdækkende GSM-operatører i USA, AT&T og
T-Mobile, samt nogle lokale og regionale GSM-operatører visse steder i
landet. AT&T bruger et miks af 850 og 1900 MHz i deres netværk, mens
T-Mobile's netværk er rent 1900 MHz (så vidt jeg ved). Derfor skal du
også kigge lidt på hvor I skal hen i landet når du vælger telefon.

Må jeg i den forbindelse også gøre dig opmærksom på at det er hundedyrt
at bruge et dansk abonnement i USA, hvis ikke du allerede har opdaget
det? Så hvis I skal foretage ret meget mere end et par opkald
derovre, så find nogle taletidskort. Jeg kan godt hjælpe med noget info
i den retning hvis det er.

/Ole.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-01-09 13:09

OBS formulated the question :

> [...]
> par opkald derovre, så find nogle taletidskort. Jeg kan godt hjælpe med noget info i den retning hvis det er.

Du har fuldstændig ret i, at det er 2760 telefonen.
Slå fejl.

Og jeg ved det er hundedyrt.
Men det er virksomheden som betaler. Desuden blev det kun brugt ufatteligt lidt sidst - Så det går nok.

Men tak for information.

Michaelk

--

Best Regards / Venlig hilsen