Tørfoder fra Aldi
Fra : Bent Fer

Dato : 05-01-09 06:50

Hej Alle og godt nytår

Er der nogen der har erfaringer med tørfodderet Shnukki fra Aldi. jeg er
begyndt at bruge det, efter det vandt en test i bladet Tænk. jeg synes mine
katte er begyndt at drikke mere vand ?

--
M.V.H.
Bent Fer

Fra : Tina Andersen

Dato : 05-01-09 10:18

> [...]
> begyndt at bruge det, efter det vandt en test i bladet Tænk. jeg synes mine

Hvad fodrede du med før?

Med venlig hilsen
Tina Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bent Fer

Dato : 05-01-09 15:56

--

> Hvad fodrede du med før?
>

> Med venlig hilsen
> Tina Andersen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Jeg brugte Olivers petfood

mvh Bent

Fra : ager

Dato : 05-01-09 19:49

"Bent Fer" <bentFJERNES@fernet.dk> skrev i meddelelsen

> --

> Jeg brugte Olivers petfood

hmm.. er det kastrater du har?
i så fald bør du få chekket dem for urinvejslidelser, det kan være en
reaktion på foderets sammensætning.

En af mine drenge begyndte også at drikke meget, og derefter at tisse meget
og lidt af gangen stort set hele tiden og alle vejne. Han havde først
urinvejsbetændelse og krystaller i urinen, næste gang var der urinvejssten,
meget smertefuldt for ham.
Nogle kastrater tåler simpelthen ikke alm. foder pga. for højt indhold af
bla. magnesium.
Jeg fodrer nu kun med speciel diæt der tager hensyn til dette problem, C/D
fra Hills feks., og der har siden ikke været det mindste.

bare lige for at du kan være opmærksom på dette.

Mvh. Marie

Fra : Therese Hjeltnes

Dato : 17-01-09 16:35

> [...]
> fra Hills feks., og der har siden ikke været det mindste.
>
> bare lige for at du kan være opmærksom på dette.

Hej
Jeg bruger det samme foder og der ik noget galt med mine katte....

men igen som Maria skriver det er jo forskelligt fra kat til kat

Med venlig hilsen
Therese Hjeltnes
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-01-09 18:46

"Therese Hjeltnes" <therese-hjeltnesKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:7bCdnbCCeosBZ-zUnZ2dnUVZ8r-dnZ2d@giganews.com...

> Hej
> Jeg bruger det samme foder og der ik noget galt med mine katte....>
>
> Med venlig hilsen
> Therese Hjeltnes
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Øhm Therese - du har da lige startet en tråd om din kastrerede hankat, der
tisser alle vegne, hvilket som tidligere skrevet, sagtens kan have
blæresten/blæregrus som udløsende årsag.

Så udover et dyrlægebesøg, vil det nok også være en god idé, hvis du skifter
dine kattes foder til et mere lødigt mærke, som bl.a. tager hensyn til
magnesiumindholdet.
Det er min erfaring (har haft katte siden 1969), at de penge, man bruger på
et godt foder, sparer man på dyrlægeregninger.

mvh Anelise