Søger ny udbyder
Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-01-09 13:03

Jeg har pt Fullrate men er ikke tilfreds da jeg savner nyhedsgrupper og mere
stabilitet men er der prismæssigt nogen alternativer til Fullrate hvis
prisen skal holdes inde for de ca 200 kr om måneden.

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-01-09 13:41

Gratis nyhedsgrupper: http://dotsrc.org/usenet
Stabilitet: www.telmore.dk. Har dog ikke IP-telefoni endnu.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-01-09 13:50

"Jens Jensen" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> Gratis nyhedsgrupper: http://dotsrc.org/usenet

Ja men med meget begrænset udbud af nyhedsgrupper. Men findes der andre der
har gratis service på Newsgroups

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-01-09 14:23

"Poul Nielsen" <Ni@privat.dk> writes:

>Ja men med meget begrænset udbud af nyhedsgrupper. Men findes der andre der
>har gratis service på Newsgroups

De fleste udbydere har efterhånden skruet alvorligt ned på news, fordi
det er et nicheprodukt. Det er vist efterhånden kun Telia, der har de
binære grupper, og alle udbydere har en "kører det, så kører det"-
holdning.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 04-01-09 14:25

Poul Nielsen skrev:
> "Jens Jensen" <a@b.c> skrev i en meddelelse
>
> Ja men med meget begrænset udbud af nyhedsgrupper. Men findes der andre der
> har gratis service på Newsgroups

Ja, eller mod betaling hvis man har specielle ønsker om binære grupper.

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere/msg/dcf2a52869342898

En del af betalingsserverne har ofte en gratis demo-periode eller lign.

Fullrate's koncept er vel kun at levere internet og telefon

Andre firmaer kan bedre levere hjemmesider, mail og usenet og
"power" userne bruger alligevel dem de bedst kan lide og ikke
dem man betaler for via internet abonnementet
(så hvorfor betale for det også ).

PS.
man kan sagtens bruge flere newwservere, hvis nogle er bedre til enkelte grupper,
der er ingen begrænsning i newsreader-clients at man kun kan bruge en .

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 04-01-09 20:29

> Stabilitet: www.telmore.dk. Har dog ikke IP-telefoni endnu.

Og heller ikke mulighed for fast IP-adresse, hvis man ellers har brug for
det Det er det eneste der holder mig tilbage fra at skifte til
telmore...

Martin Kaltoft

Fra : Steen Hansen

Dato : 04-01-09 17:52

On Sun, 4 Jan 2009 13:03:00 +0100, "Poul Nielsen" <Ni@privat.dk>
wrote:

>Jeg har pt Fullrate men er ikke tilfreds da jeg savner nyhedsgrupper og mere
>stabilitet men er der prismæssigt nogen alternativer til Fullrate hvis
>prisen skal holdes inde for de ca 200 kr om måneden.

Du kan købe fuld adgang til newsserver uden download begrænsniger for
ca. 80-85 kr. om måneden.

Disse newsserver har også en lagt bedre udbud af binære grupper, end
du finder på newsserver hos danske udbydere.

Steen

Fra : Per H

Dato : 04-01-09 19:49

On Sun, 04 Jan 2009 17:51:32 +0100, Steen Hansen <test@test.dk> skrev:

>Du kan købe fuld adgang til newsserver uden download begrænsniger for
>ca. 80-85 kr. om måneden.

56 kr hos astraweb.

per

Fra : Steen Hansen

Dato : 04-01-09 23:13

On Sun, 04 Jan 2009 19:48:39 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> 56 kr hos astraweb.

Men så er det heller ikke uden begrænsninger. Men kan man leve med en
speedlimit på 1 Mbit/s så er det ok.

Steen

Fra : Per H

Dato : 05-01-09 10:13

On Sun, 04 Jan 2009 23:13:18 +0100, Steen Hansen <test@test.dk> skrev:

>Men så er det heller ikke uden begrænsninger. Men kan man leve med en
>speedlimit på 1 Mbit/s så er det ok.

jeg henter hurtigere hos astra, end hos TDC

per

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-01-09 18:35

Per H <tramanden@gmail.com> skrev :

> jeg henter hurtigere hos astra, end hos TDC

Hvad henter du hos TDC?
--
Kerim

Fra : Per H

Dato : 05-01-09 19:48

On Mon, 05 Jan 2009 18:35:27 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> skrev:

>Hvad henter du hos TDC?

Ik noget længere, men der var engang

per

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-01-09 21:23

Martin Kaltoft wrote:

> Og heller ikke mulighed for fast IP-adresse, hvis man ellers har brug
> for det Det er det eneste der holder mig tilbage fra at skifte til
> telmore...

Der er services som <http://www.dyndns.com>, men ok det er selvfølgelig
ikke "fast IP". Min erfaring med TDC ADSL og en router tilsluttet 24/7,
er at IP adressen skifter meget sjældent.

--
Jesper Lund

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-01-09 18:31

> det er et nicheprodukt. Det er vist efterhånden kun Telia, der har de
> binære grupper, og alle udbydere har en "kører det, så kører det"-
> holdning.

Og i den forbindelse stofa. Og ja news er en prioritet hos
Telia/Stofa. Også mere end kører det, så kører det hos dem der
vedligeholder det. Om kundeservice så ved hvad news er og hvem der
vedligeholder det er så en helt anden snak

Thomas
--
alias uptime="echo '5:33pm up 22342352324 days, 6:28, 2124315623
users, load average: 2432.40, 12312.31, 123123.19'"

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-01-09 18:34

On 2009-01-06, Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> wrote:

> [...]
> vedligeholder det. Om kundeservice så ved hvad news er og hvem der
> vedligeholder det er så en helt anden snak

*Sigh*, der manglede lige lidt tegnsætning. Det blev en kedelig
sætning. Meningen er der, men læs den lige 2 gange.

Thomas
--
Customer: I'm running Windows '98
Tech: Yes.