Import af gamle mails i Thunderbird?
Fra : jens.maaloev@live.dk

Dato : 04-01-09 09:56

Jeg har alle mine e-mails fra en gammel installation i form af .msf-
filer. Nu vil jeg gerne importere de gamle mails i Thunderbird, men
hvis jeg vælger Funktioner -> Importer -> E-mail, kan jeg kun vælge at
importere fra Communicator, Eudora, Outlook og Outlook Express.
Hvordan hulen henter jeg alle mine gamle Thunderbird-mails ind?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-01-09 23:38

jens.maaloev@live.dk skrev:
> Jeg har alle mine e-mails fra en gammel installation i form af .msf-
> filer.

Du har for håbentlig også nogle andre filer end msf-filerne?
Msf-filerne kan du ikke bruge til noget, det er blot
indeks-filer, og de indeholder ikke dine mails.

> [...]
> importere fra Communicator, Eudora, Outlook og Outlook Express.
> Hvordan hulen henter jeg alle mine gamle Thunderbird-mails ind?

Du skal ikke importere. Fortæl lige, hvilke filer du helt
nøjagtigt har, så er det nemmere at angive den rette
løsning. Det allernemmeste er, hvis du har kopieret hele
brugerdatamappen. Hvis du kun har msf-filerne, så er der
ikke noget at gendanne. Hvis du også har nogle mailfiler,
der fx kan hedde inbox eller Sent (uden filtype), så lysner
det lidt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : jens.maaloev@live.dk

Dato : 05-01-09 06:31

On 4 Jan., 23:37, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> Fortæl lige, hvilke filer du helt nøjagtigt har,
> så er det nemmere at angive den rette løsning.

Jamen jeg har alle de relevante filer, inklusive msf-filerne.
Problemet er bare, at jeg har læst på nettet, at jeg bare skal placere
filerne i Thunderbirds postmappe, men så overskriver jeg jo alle de
mails, der allerede ligger der...?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-09 15:00

jens.maaloev@live.dk skrev:

> Jamen jeg har alle de relevante filer, inklusive msf-filerne.

Msf-filerne er ikke relevante. Men bare du har de andre, så
er det jo fint nok.

> Problemet er bare, at jeg har læst på nettet, at jeg bare skal placere
> filerne i Thunderbirds postmappe, men så overskriver jeg jo alle de
> mails, der allerede ligger der...?

Det er altid svært at hjælpe uden en nøjagtig beskrivelse af
problemet. Ja, hvis du har fået hentet mails i den nye
installation, vil de blive overskrevet ved en direkte
kopiering. Så du kan i stedet bruge denne metode:

Åbn Thunderbird => Opret en ny mappe med navnet "Gamle
mails" under Lokale mapper eller under navnet på din
mailkonto (det afhænger af din opsætning, hvad du har).

Luk Thunderbird (vigtigt!) => klik på Windows-knappen i
proceslinjen => i søgefeltet nederst, skriv:
%appdata%\thunderbird\profiles
og tryk på tasten Enter => åbn mappen
"tilfældigetegn.default" => Åbn mappen Mails => Åbn mappen
"Lokale Folders" eller mappen med navnet på din mailkonto =>
find og åbn mappen "Gamle mails" => kopier dine filer fra
den gamle installation over i mappen. Msf-filerne er reelt
ikke nødvendige, det vigtigste er filerne uden filtype, fx
"Inbox" og "Sent" og eventuelle undermapper.

Start Thunderbird. Du skulle nu gerne kunne finde alle de
gamle mails i mappen Gamle mails, hvorfra du kan kopiere de
ønskede mails over i de andre mapper og derefter evt. slette
mappen Gamle mails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk