24 ports 100 Mbit Ethernet switch med bånd~
Fra : Infinity

Dato : 02-01-09 18:39

Jeg er lidt på jagt efter en 24 ports 100 Mbit Ethernet switch med
båndbredde begrænsning.
Er der nogen der ved om det efterhånden er kommet ned i en fornuftig pris ?

Det jeg ønsker er at fx Port 1-8 kan få max 1 Mbit, port 2-16 kan få max 2
MBit og port 17-23 kan få 4 MBit og port 24 (mig kan få fuld båndbredde.

Årsagen til at det er nødvendigt at begrænse nogen porte er at nogen brugere
i vort nuværende netværk sluger hele båndbredden og så kan vi andre ikke
komme på netværket. Jeg håber at det kan undgåes på denne måde.

Jeg ser at nogen switches har 'Smart switch', og nogen har 'Managed
Switch' - er det det jeg skal kikke efter?

Jeg har tidligere fået anbefalet en Linux PC til opgaven, men det er ikke
nogen mulig løsning.

Nogen der kan hjælpe mig med lidt rådgivning?, pfh tak.

--
/Infinity

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 02-01-09 20:15

Infinity wrote:
> [...]
> nogen mulig løsning.
>
> Nogen der kan hjælpe mig med lidt rådgivning?, pfh tak.

Hej!

Kig på:

SmartShare DT Bandwidth Manager:
http://smartsharesystems.com/da/produkter/

hilsen

Glenn

Fra : Infinity

Dato : 03-01-09 22:27

Glenn Møller-Holst wrote:

> Hej!

> [...]

Ja sådan en box vil jer gerne købe, under forudsætning at den kan holdes
inden for mit budget (et par tusind kroner
9, hvilket den næppe kan, men jeg har dog ikke kunne finde nogen pris på
den, med mindre jeg vil købe et helt bynet, og det er nok lige i overkanten,
da vi har et fungerende netværk, men vi har så også problemet med at en
enkelt snupper hele båndbredden.

Kender du ca prisen på den ?
--
/Infinity

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-01-09 23:01

"Infinity" <Infinity@mail.dk> writes:

> [...]
> da vi har et fungerende netværk, men vi har så også problemet med at en

Jeg mener ikke at de har en 24-port udgave pt, men hvorfor sender du
ikke dem en mail og spørger? Morten (som startede SmartShare) er
meget reel og vil sikkert kunne guide dig til om det er en fornuftig
løsning på dit problem.

Kai