Long Island Iced Tea
Fra : Linde

Dato : 31-12-08 14:15

Hej gruppe, og godt nytår!

På anbefaling af en makker har jeg købt ind til ovennævnte. Men jeg er lidt
i tvivl om mængden af limesaft...mange steder står der at man bør bruge lige
dele af al sprutten og lime/citronsaft. Jeg har lige lavet en tester med
noget der ligner en halv del lime til en del af alt det andet, og den er
overordentlig syrlig! Her er min:

1 del tequila, hvid rom, vodka, gin og drambuie
2 del cola
½ del limesaft

Burde den justeres med mere sødme for at modvirke syren, eller er den helt
gal med mængden af lime? Jeg søger betragtninger og erfaringer om det, da
jeg ikke føler for at lave endnu en test lige med det samme...én var
rigeligt på denne side af maden.

Mvh
Linde

Fra : kjaer

Dato : 31-12-08 21:19

Linde wrote:
> [...]
> om det, da jeg ikke føler for at lave endnu en test lige med det
> samme...én var rigeligt på denne side af maden.

tequila, rom, vodka og gin. det er jo bare brændevin.
cola det er sukkervand.
limejuice afhænger af producenten, citronvand er bedre.
Lidt sukker tager næsten altid den grimme smag.