PHP MySQL connect localhost error
Fra : Martin

Dato : 29-12-08 17:28

Hej!

Jeg er ved at lære at lave databaser(MySQL), samtidige er jeg ret
ny i PHP. Jeg har fundet bogen "Start på MySQL" af Thomas G.
Kristensen. Du kan finde bogen her:
>http://books.google.dk/books?hl=da&id=3Nfc0xz2shsC&dq=start+p%>C
3%>A5+mysql&printsec=frontcover&source=web&ots=nIpq2Y63zI&sig=7JR
0j>K6vpT2Xe0AsHq4oK1o9SSo&sa=X&oi=book_result&resnum=4&ct=result#
PP>A18,M1

Jeg installeret MySQL på min computer (C:\mysql). mener det var
den nyeste GA-Realsed.
Jeg har oprette en masse tabeller i CMD,

Jeg har så også installeret en PHP server på min computer
(C:\php).

De filer jeg arbejder med ligger i mappen (C:\php\www\test\).

Mit Problem er på side 18, hvor jeg arbejder med "formular.php"
og "tilfoej.php".

Du kan finde alle eksemplerne fra bogen her:
> http://g2k.dk/MySQL/
> - Under "Alle eksemplerne"
> - I mappen "samlet/samlet/indsttelse/"

Mit problem ligger i "tilfoej.php". Det er i den fil, jeg
connecter til mysql'en(databasen).

Når jeg trykker på tilføj i formular.php så går der 60 sec.
hvorefter tiden løber ud, hvor jeg modtager denne besked:

>Medlemmet Test er tilføjet.
>Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: [2002] Et
>forbindelsesforsøg mislykkedes, fordi den, der tilsluttede, i
>(trying to connect via tcp://localhost:3306) in
>C:\Php\www\test\tilfoej.php on line 10

>Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Et
>forbindelsesforsøg mislykkedes, fordi den, der tilsluttede,
>ikke svarede korrekt efter en periode, eller forbindelsen
>mislykkedes, fordi den tilsluttede vært ikke svarede. in
>C:\Php\www\test\tilfoej.php on line 10

>Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in
> [...]

Jeg kan ikke connecte til databasen og indsætte information
gennem en hjemmeside.

Kan ikke forstå, hvad jeg har gjort galt.

Håber på nogle gode svar

Hilsen Martin

PS: Godt nytår!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ib petersen

Dato : 29-12-08 19:52

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]

> (C:\php).
>
> De filer jeg arbejder med ligger i mappen (C:\php\www\test\).

Hej Martin

Uden at være helt sikker, mener jeg at dine php-filer skal ligge
i c:/inetpub/wwwroot/og så din mappe/ for at kunne køre lokalt.

Har du installeret mysql som egentlig webserver eller under IIS
og hvilken styresystem bruger du ??

hilsen ib

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-12-08 20:19

"ib petersen" <ibber@comxnet.dk> skrev

> Uden at være helt sikker, mener jeg at dine php-filer skal ligge
> i c:/inetpub/wwwroot/og så din mappe/ for at kunne køre lokalt.

Hvis man kører php udner iis, er dette den korrekte sti.
Kører man det under Apache, er stien en anden, og sikkert forskellig alt
efter hvilken Apache man har installeret.

Jeg kører med XAMPP, og her er stien c:\xampp\htdocs plus underliggende
mapper (jeg har 1 mappe pr. hjemmeside).

> Har du installeret mysql som egentlig webserver eller under IIS
> og hvilken styresystem bruger du ??

Meget relevant spørgsmål. Herunder: Hvilken server?

Hvis det er IIS, kan der være problemer med at forbinde til MySQL via PHP,
hvis man har installeret for nye versioner af såvel PHP som MySQL. PHP 4 og
MySQL 3.26 er det nyeste som det er lykkedes mig at få til at spille sammen
under IIS.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-12-08 21:09

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> wrote in

> Hvis man kører php udner iis, er dette den korrekte sti.

Med mindre man har indstillet IIS til noget andet - der er ingen sti der er
mere korrekt end en anden, det kommer 100% an på hvordan den lokale
opsætning er (med forbehold for om IIS har problemer med at bruge bestemte
stier).

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-12-08 00:59

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev

> [...]
> mere korrekt end en anden, det kommer 100% an på hvordan den lokale
> opsætning er (med forbehold for om IIS har problemer med at bruge bestemte

Det er dog den sti, som den sætter op som standard, hvis ikke man piller ved
det.
Og jeg fornemmer at trådstarteren næppe har pillet ved den slags.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-12-08 23:22

Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
> PHP, hvis man har installeret for nye versioner af såvel PHP som MySQL.
> PHP 4 og MySQL 3.26 er det nyeste som det er lykkedes mig at få til at

Jeg har netop installeret PHP 5.2.8 og MySQL 5.1 under Windows 2003
server (IIS 6) som ISAPI-extension, og det lykkedes med et par enkelte
tilrettelser:

- Man skal kopiere php.ini fra PHP-biblioteket, Windows-biblioteket.

- Man skal tillade PHP som ISAPI-extension (alle extensions er som
standard disabled i IIS under 2003 server).

- Man skal evt. tilføje index.php som default content page.

phpMyAdmin advarer om, at PHP MySQL library 5.0.51a kan give problemer
med MySQL 5.1.30, men det ser nu ud til at køre.
Evt. kan man nøjes med MySQL 5.0 indtil der kommer et opdateret PHP
MySQL library.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-12-08 12:45

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev

> Jeg har netop installeret PHP 5.2.8 og MySQL 5.1 under Windows 2003 server
> (IIS 6) som ISAPI-extension, og det lykkedes med et par enkelte
> tilrettelser:

Sidder du dér og fortæller at det er lykkedes dig at få PHP 5 til at snakke
sammen med MySQL 5 på en IIS?
Altså: Jeg kunne sagtens få både PHP 5 alene til at køre. Og MySQL 4 kunne
jeg også sagtens få til at køre og snakke sammen med ASP, men ikke med PHP.

Det havde jeg kæmpet med i et par år, indtil jeg til sidst opgav evred. Da
jeg fik min nuværende computer, valgte jeg XAMPP i stedet for IIS for netop
at kunne køre nyeste versioner af både PHP og MySQL. På dette tidspunkt var
jeg så også stort set gået helt bort fra ASP på alle mine hjemmesider.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-01-09 14:37

Philip Nunnegaard skrev:

> Sidder du dér og fortæller at det er lykkedes dig at få PHP 5 til at
> snakke sammen med MySQL 5 på en IIS?

Ja - endda forholdsvis smertefrit.

Jeg skulle bruge det på et intranet, hvor IIS spiller sammen med Active
Directory login. (Det skulle også kunne lade sig gøre med Apache, men
kræver noget mere opsætning).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Martin

Dato : 29-12-08 20:20

> Hej Martin
>
> Uden at være helt sikker, mener jeg at dine php-filer skal ligge
> i c:/inetpub/wwwroot/og så din mappe/ for at kunne køre lokalt.

Jo, tak ser på det.

> Har du installeret mysql som egentlig webserver eller under IIS

Ved ikke helt hvad du mener med "webserver" eller under "IIS"
Jeg har downloadet mysql her fra

http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.1.html
( Windows ZIP/Setup.EXE (x86) )

udpakket det og gemt det under C:\mysql

> og hvilken styresystem bruger du ??

Jeg bruger Windows Vista

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-12-08 20:13

Martin <martinpries@hotmail.com> wrote in

> Kan ikke forstå, hvad jeg har gjort galt.

Har du startet din MySQL server op?

Fejlmeldingen lyder enten som om du ikke har startet den eller som om en
firewall ikke tillader at du laver forbindelsen.

Fra : Martin

Dato : 29-12-08 20:28

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Martin <martinpries@hotmail.com> wrote in

> Har du startet din MySQL server op?
>
> Fejlmeldingen lyder enten som om du ikke har startet den eller som om en
> firewall ikke tillader at du laver forbindelsen.

Startet MySQL server op? øhh... jeg kan kalde den i CMD, har lavet en
database Forening og en tabeller i den,

Firewall hmm... har prøvet at koble den af og det virkerede ikke.

I skal huske at PHP ligger på min egen computer under C:\php

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-08 20:55

On 29 Dec 2008 19:28:16 GMT
Martin <martinpries@hotmail.com> wrote:

> Firewall hmm... har prøvet at koble den af og det virkerede ikke.

Måske denne guide kan hjælpe dig:
http://maximumpcguides.com/windows-vista/how-to-create-a-windows-vista-iis7-mysql-php-web-server/

--
Hilsen/Regards