Jeg har modtaget følgende rykker fra det internet firma som jeg har købt
internetdomænenavne hos. Nu er sådan at jeg tidligere har haft mine
domænenavne i USA hvor domænenavne udløber af sig selv hvis man ikke
betaler. Se det viser sig nu den danske leverandør ikke sletter domænenavne
men lader dem fortsætte og
ved manglende indbetaling lader de sagen gå til inkasso.
Da jeg spørger kassedamen om jeg har underskrevet noget bindende kontrakt
da jeg tegnede abonnment svarede hun at jeg krydsede jeg under på deres
betingelser da jeg tegnede abonnement og på deres hjemmeside opdager jeg
dette
"Har du modtaget en faktura og ikke ønsker at forlænge aftalen, bedes du
hurtigst muligt fremsende en opsigelse, via vores opsigelses formular som du
finder på vores service & support side: Klik her. En opsigelse sendt pr.
mail godtages ikke. Har du modtaget en rykker på fornyelse af abonnementet
Skal denne indbetales. Læs evt. mere om opsigelse i vores
forretningsbetingelser punkt 1.4 Klik her "
Og herefter denne her
Kundenummer.: xxxxxxxx
Rykkernr....: xxxxxx
Dato........: 08-12-08
Per Nielsen
xxxvej
danmark
Nedenstående rykker/faktura er forfaldent til betaling og vi beder Dem
derfor snarest indbetale beløbet.
Hvis De har betalt inden for de sidste par dage, kan De se bort fra denne
e-mail.
Såfremt betalingen ikke er modtaget indenfor 3 dage vil Deres abonnement
blive pauset.
Er beløbet ikke modtaget inden 10 dage vil sagen overgå til inkasso, hvorved
yderligere omkostninger
vil påløbe, ligesom Deres data senere vil blive slettet.
----------------------------
Rykker:
----------------------------
Tryk her for at se rykker xxxxx
Vedrører følgende faktura:
Faktura: xxxxx Tryk her for at se faktura
(For at kunne se/udskrive rykker kræves Adobe Reader,
som gratis kan hentes her:
http://www.adobe.dk )
----------------------------
Betaling:
----------------------------
Sådan kan faktura betales:
a) Betale med kreditkort på
http://betaling.dandoman.dk
b) Netbank/Homebanking til giro: +71< xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
----------------------------
Kundecenter:
----------------------------
Få overblik over Deres abonnementer, faktura mv. i DanDoman Kundecenter
1) Gå til
http://www.dandoman.dk
2) Tryk på "Kundecenter" i menuen til venstre
3) Log ind med:
E-mail....: xxx@get2net.dk
Password..: (Se Kundecenter - "Glemt password")
---------------------------------------------
Yderligere oplysninger:
---------------------------------------------
-Ønskes abonnementet opsagt, benyt da venligst DanDoma Kundecenter. (Se
ovenfor)
Hvis De har spørgsmål er De velkommen til at kontakte os.
Hele sagen her giver mig reminisenser til 2004 hvor jeg havde en annonce i
telefonbogen hos TDC forlag og man bare gentog annoncen for så at kræve
penge ind, men dengang havde jeg sendt 11 skriver elleve opsigelser
skriftlige som telfoniske.
Men kan firmaet tvinge mig og har de juraen på deres side, holder det her i
byretten, kan de forlange at få penge.
MVH