Er torturinstrumenter blevet brugt til tor~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-08 07:00

Er torturinstrumenter blevet brugt til tortur, nogensinde?
Gestapo i en østjysk købstad havde et skræmmende sæt tommeskruer og
gummiknebler. De vistes i min barndom på Nationalmuseeets "Frihedsmuseum"
Dette museum har siden udgivet en bog "Gestapo: - tysk politi og modterror i
Danmark 1940-45" (H Lundtofte, Gads Forlag) 2003)
Hvoraf fremgår at skærpet forhør især var om slag med kosteskaft i bagdelen
så man ikke kunne sidde ned en uge.
Foto af ryg med piskemærker og cigaretglødmærker er ikke verificeret og kan
være trickfoto og der er ikke i noget land foto af hånd, der har været
maltrakteret med tommeskruer endsige mistet finger - hvilket er hovedemne
for filmen "Den engelske patient".!

Makabre instrumenter vistes frem og fik kommunistlederen Aksel Larsen til at
angive alt hvad han vidste af ANGST FOR TORTUR

Tilsvarende på Jamaica hvor sukkerrørsslaver var voodoo-overtroiske og der
på museum i dag fremvises jernredskaber til at fastholde en ulydig slave og
hans tunge, og da landsbyfolk fra Afrika så jern som højteknologi af stor
pris og guddommelighed, så har det nok været tilstrækkeligt at vise
apparaturet for at opnå lydighed.
Både på middelalderens bytorve og i kz-lejr har en galge eller pæl til brug
ved piskning ofte været rigelig til pr psykisk tortur altså angst at opnå
det nødvendige.Der var efter tysk mønster en "spansk kappe" dvs tønde med
pigge indvendigt som horror-show i talrige middelalderbyer incl i DK. Men om
brug har vi ikke sikker viden.
Jamaica afskaffede slaveri i 1838 altså længe før DK og USA.
Det skal skjules, at de sorte som kom til Amerika kom fra sult til rigdom
Forskernes totale mangel på indlevelsesevne og situationsfornemmelse fremgår
af TV (Via sat History) programmer hvor der oplyses at slaver var ejendom
som husdyr og stod på selvangivelsen og når staten ophævede slaveri gav den
kompensation til slaveejerne. Så lader man en nutids-sort forarges over at
der ikke blev givet kompensation til slaverne!!!

Grundtvig var imod at man stjal sådan human ejendom fra danske vestindiske
øers plantagebestyrerere.

Og Krarups ønske om en principiel revselsesret, der sjældent bruges har
Grundtvig delt - men vor tid forstår intet.

Lig i Kina. Fejlslagen kulturrevolution repareres let.
Politiken harmes over at Mao forbød at landbrugsland spildtes på
begravelsespladser, så kremering blev krav og nu sker der mord, så et _falsk
lig_ kan leveres til myndighedernnes kremering, mens den kære får
traditionel skjult begravelse.
Antal sådanne mord er ubetydeligt få i forhold til landets størrelse og i
forhold til DEN STORE FORDEL VED AT LANDET BLEV SAMLET OM VIDENSKABELIG
FORNUFT.
Ikke-kinesere kan vanskeligt vurdere den enorme fordel ved det sidste. At
der årlig er 8,9% vækst i nationalbudgettet er dog til at forstå og kunne
næppe opnås uden fortidens maoistiske hårdhed, der har langt og gavnligt
efterslæb.

Fra : mr

Dato : 29-12-08 08:36

> [...]
> med pigge indvendigt som horror-show i talrige middelalderbyer incl i DK.
herregud da! Al den anstrengelse med at opfinde og producere
torturinstrumenter, og så er de aldrig blevet brugt! Fantastisk

> [...]
> slaveri gav den kompensation til slaveejerne. Så lader man en nutids-sort
> forarges over at der ikke blev givet kompensation til slaverne!!!

Klovn! Først skriver du at slaveejerne fik kompensation, så fatter du ikke
at slaverne forarges over at DE ikke fik kompensation. Du bruger meget tid
på at dokumentere at du skriver noget ævl klovn.

Hvor stor er væsten nu i Kina?

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-08 10:58

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at slaverne forarges over at DE ikke fik kompensation. Du bruger meget tid
> på at dokumentere at du skriver noget ævl klovn.

TV-programmets speaker forarges
Fordi de bedømmer slaveri-ophævelsen i 1838 med vor tidsalders normmer
Når du vælger at misforstå så drop dine klovn-anklager

> Hvor stor er væsten nu i Kina?

Væksten er 8,9% pr år ifølge Politiken 27.12 et gennemsnit af vækstten i tre
årtier.

Finanskrise i USA slår ikke så hårdt på en gennemsigtig og sparsomelig
økonomi i Kina, som i USA og EU.

Fra : mr

Dato : 29-12-08 12:25

> [...]
> tre årtier.
>
> Finanskrise i USA slår ikke så hårdt på en gennemsigtig og sparsomelig

kom nu bare med tallet for 2008, kina og japan
det er ikke så svært Bo.

Fra : Vidal

Dato : 29-12-08 14:29

mr skrev:

> kom nu bare med tallet for 2008, kina og japan
> det er ikke så svært Bo.

Hvid du har det aktuelle væksttal for Kina,
kan du så ikke bare bringe det.

Det behøver vel ikke trækkes så langt? Er
det en diskussion eller en gætteleg?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : mr

Dato : 29-12-08 16:31

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvid du har det aktuelle væksttal for Kina,
> kan du så ikke bare bringe det.
>
> Det behøver vel ikke trækkes så langt? Er
> det en diskussion eller en gætteleg?
>
> --
Bo gør sig selv til kineekspert, han ved det bedre end alle andre

Fra : Vidal

Dato : 29-12-08 18:30

mr skrev:

> Bo gør sig selv til kineekspert, han ved det bedre end alle andre

Men du ved bedre, end han?

Mange 'eksperter' puster sig op med lånte fjer i denne
gruppe. Skulle vi diskutere hvert enkelt tilfælde, kom
vi jo ingen vegne.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-08 20:45

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Gennemsnit for de sidste mange år har jeg givet, vækst ca 9% pr år - en
kinesisk kilde i Politiken 27.12.08
Hvis mr har 08 tal vil det være interessant

Fra : mr

Dato : 31-12-08 10:33

> Gennemsnit for de sidste mange år har jeg givet, vækst ca 9% pr år - en
> kinesisk kilde i Politiken 27.12.08
> Hvis mr har 08 tal vil det være interessant

som du måske kan forstå, er det pærelet at vise store vækstrater når
udgangspunket var under nul.
Hong Kong har levet efrer vestlige normer i 100 år, og hvordan er det med
Hong Kong og Kina?
Kina er i recession nu, Japan det samme. Det du ikke forstår Bo, grundet din
alder og manglende evne til at følge med, er at national vækst kun er mulig
hvis samhandelslandene også har vækst. Det er den eneste mulighed for vækst
i nutid. Når USA har recession har Kina det også.
Prøv at forstå
EU og USA er årsagen til kinavækst.
Hvorfor nævner du aldrig Indien og Brasilien? De har haft samme fremgang som
dit elskede Kina.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-08 16:01

> [...]
> Prøv at forstå
> EU og USA er årsagen til kinavækst.
> Hvorfor nævner du aldrig Indien og Brasilien? De har haft samme fremgang

Danmark bør efterligne Kina mhtt ikke at have gæld

Så ville vi have råd til at investere i ulande ligesom Kina gør og det ville
være gavnligt for alle

At vi -modsat konfuzianerne - lever over evne betyder at vi ikke kan udlåne
og ikke skabe ny arbejdspladser

Fra : mr

Dato : 31-12-08 10:37

> Hvid du har det aktuelle væksttal for Kina,
> kan du så ikke bare bringe det.
>
> Det behøver vel ikke trækkes så langt? Er
> det en diskussion eller en gætteleg?
>
> --
Det ville være rimeligt at antage at kinaeksperten havde tallene. Problemet
er at det rigtige tal ikke stemmer med Bos kinalidenskab, og ældgamle
teorier.
Bo evner ikke diskutere sine egne postulater og kan ikke leve efter egne
idealer. Så det bliver aldrig til en diskussion med Bo. Han er væk når det
bliver konkret, som andre gamle mænd der kun har oplevet fiaskoer
professionelt og personligt.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-08 16:35

> [...]
> idealer. Så det bliver aldrig til en diskussion med Bo. Han er væk når det
> bliver konkret, som andre gamle mænd der kun har oplevet fiaskoer

Japanere og kinesere har forstand på at bekæmpe kriminalitet
De tænker i laaaangt tidsperspektiv - ikke luksusfængsler

Der er meget vi kan lære af dem

Pga Opiumskrigen er der dog i Kina stadig mange grove kriminelle

Japanerne lever længere end os, hvilket også er om nul-semtimentalisme og
ægte kærlighed mellem borgerne

Sejtt at kineserne beviser at vore forurenings-krav ofte er vildt overdrevne

Fra : mr

Dato : 01-01-09 13:51

> [...]
> ægte kærlighed mellem borgerne
>
> Sejtt at kineserne beviser at vore forurenings-krav ofte er vildt

du snakker igen udenom