løgn det er ikke
Fra : @

Dato : 22-12-08 23:58

prøv at se på nedenstående links

næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab

http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf

http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf

http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-12-08 00:12

@ skrev:
> prøv at se på nedenstående links
>

> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab

Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.

Fra : Michael Weber

Dato : 23-12-08 00:12

Frank E. N. Stein wrote:

> Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.

heh

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : @

Dato : 23-12-08 01:06

On Tue, 23 Dec 2008 00:12:09 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.

netop

men

f.eks.

en mand som under arbejdet falder ned fra en anhænger tæller som
trafikdrab

en cyklist overser en parkeret bil kører ind i denne og dør

så alle skræmmekampagner om fart har aldrig været andet en løgn

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-12-08 01:31

@ skrev:

> [...]
>

> en cyklist overser en parkeret bil kører ind i denne og dør
>

> så alle skræmmekampagner om fart har aldrig været andet en løgn

Så fordi det ikke er alle trafikdrab der skyldes (for) høj fart, så er
høj fart ikke farlig?

Fra : @

Dato : 23-12-08 01:52

On Tue, 23 Dec 2008 01:30:38 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Så fordi det ikke er alle trafikdrab der skyldes (for) høj fart, så er
>høj fart ikke farlig?

alt er farligt

men det er langt billigere og endda indtægtsgivende for statskassen at
fremføre løgnen om farten som dræber og derpå indkassere fartbøder
i stedet for at få noget mere politi på vejene samt få rettet op på de
"sorte" pletter på vejnettet,

enhver politimester ved udmærket godt hvor der gang på gang sker
ulykker i det område han er mester for, så muligheden for at få ændret
på disse "sorte" pletter ER til stede, blot mener kyniske politikere
at penge i kassen er langt bedre end øget trafiksikkerhed

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-12-08 02:03

@ skrev:

> alt er farligt

Ja, og noget af det kan man uden problemer forhindre, fx ved at forlange
at man bruger headset eller anden håndfrit udstyr hvis man absolut vil
tale i telefon mens man kører.
At alvorligeden af ulykker stiger med farten bør heller ikke være en
hemmelighed, der kan man bare se på de chrash-tests der bliver lavet på
biler. Så ja, fart dræber - ligegyldigt om du kan lide det eller ej. Det
er simpel fysik.

> [...]
> fremføre løgnen om farten som dræber og derpå indkassere fartbøder
> i stedet for at få noget mere politi på vejene samt få rettet op på de

Nåeh, det er i virkeligheden bare fartbøderne du er ude efter?
Det er, ligesom Lotto, en skat på dumhed.

> [...]
> på disse "sorte" pletter ER til stede, blot mener kyniske politikere
> at penge i kassen er langt bedre end øget trafiksikkerhed

Hvis folk gad overholde loven, ville der ikke komme penge i kassen.
Kunne det ikke være smart?

Fra : @

Dato : 23-12-08 02:19

On Tue, 23 Dec 2008 02:02:57 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

> [...]
>er simpel fysik.

>Nåeh, det er i virkeligheden bare fartbøderne du er ude efter?
>Det er, ligesom Lotto, en skat på dumhed.

nej

jeg er ude efter løgnene som blot fremføres fordi det er nemmere og
mere økonomisk givtigt for staten at gøre som der gøres nu

samt jeg så gerne at der blev gjort noget alvorligt for at øge
trafiksikkerheden

dette kunne gøres med mere politi på vejene til at luge ud i de værste
af folks trafikuvaner hvoraf høj hastighed er en meget lille del

>Hvis folk gad overholde loven, ville der ikke komme penge i kassen.
>Kunne det ikke være smart?

det kunne være langt smartere at gøre noget rigtigt i stedet for som
nu blot at springe over hvor gærdet er lavest og hvor det blot drejer
sig om at få bødekroner i kassen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-12-08 11:16

@ skrev:

> nej

Jo, det er det sgu. Jeg har kørt bil i over 22 år uden at få en fartbøde
og jeg lister ikke ligefrem afsted.

> jeg er ude efter løgnene som blot fremføres fordi det er nemmere og
> mere økonomisk givtigt for staten at gøre som der gøres nu

Det er ingen løgn at fart dræber. Det er, som tidligere nævnt, simpel fysik.

> samt jeg så gerne at der blev gjort noget alvorligt for at øge
> trafiksikkerheden

Det mest alvorlige man kunne gøre, var at få folk til at tænke sig om.

> dette kunne gøres med mere politi på vejene til at luge ud i de værste
> af folks trafikuvaner hvoraf høj hastighed er en meget lille del

Eller man kunne sætte kameraer op alle vegne og så sende bøder afsted
til dem der ikke kan finde ud af at køre pænt. Der er ingen grund til at
bruge for mange af politiets ressourcer på det.

Det er jo en skrøne.

Fra : @

Dato : 23-12-08 13:00

On Tue, 23 Dec 2008 11:16:12 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Det er jo en skrøne.

nej

noget folk virkelig er bange for er at få kørekort inddraget, så væk
med bøder og giv klip i stedet,
når det sker vil jeg tro på at det ikke drejer sig om at få bødekroner
i kassen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-12-08 13:23

@ skrev:

> nej

Jo.

> noget folk virkelig er bange for er at få kørekort inddraget, så væk
> med bøder og giv klip i stedet,
> når det sker vil jeg tro på at det ikke drejer sig om at få bødekroner
> i kassen

Gør bøderne indkomstafhængige og inddrag køretøjerne i gentagelsestilfælde.

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-12-08 00:25

@ skrev:
> prøv at se på nedenstående links
>

> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab

> [...]

Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...

Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.

Fra : Michael Weber

Dato : 23-12-08 00:30

Bertel Brander wrote:

> [...]
>
> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.

Værre ?
naee...færre.

Jo længere tid man befinder sig på vejen, jo
større er risikoen for uheld.
Så bare gi´en en spand havre.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-12-08 01:02

Michael Weber skrev:

> Værre ?
> naee...færre.
>
> Jo længere tid man befinder sig på vejen, jo
> større er risikoen for uheld.
> Så bare gi´en en spand havre.

Rent statistisk sker de fleste uheld i vejkryds
og i skarpe sving hvor folk har taget farten af,
der er også rigtig mange ulykker hvor føreren af
bilen har trådt på bremsen lige inden uheldet.
Så jeg tror du har ret, træd på speederen og
undgå bremseren, så vil der ske færre dødsulykker.

Fra : @

Dato : 23-12-08 01:08

On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.

aha

prøv lige links'ene

hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart

cyklisten som kører på en parkeret bil

eller den person som falder ned fra en parkeret anhænger måske?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-12-08 01:21

@ skrev:

> aha
>
> prøv lige links'ene
>

> hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart

Man kan ikke ud af dine links se hvor mange ulykker
der skyldes for høj fart eller i hvor mange tilfælde
en for høj fart var det der dræbte. Men der er absolut
ingen tvivl om at høj fart dræber.

Fra : @

Dato : 23-12-08 01:47

On Tue, 23 Dec 2008 01:21:07 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Man kan ikke ud af dine links se hvor mange ulykker
>der skyldes for høj fart

det er et spørgsmål om vilje

<<<<<
2. januar. En 42-årig kvinde fra Tjørring kører ad Dæmningen og ud på
Dronningens Boulevard i Herning, hvor hun overser en anden bil, der
køres af en 21-årig mand, og som kører direkte ind i siden af kvindens
bil. Kvinden dør kort før midnat af sine kvæstelser.
<<<<<

overholder ikke vigepligt - hvor er beviset for at for høj fart havde
noget at gøre med dette

<<<<
8. januar. En 43-årig kvinde mister livet på Østre Ringvej i Ringsted.
Kvinden kører i en personbil med sine to børn på bagsædet, da hun af
uvisse årsager kommer over i den modkørende bane og støder frontalt
ind i en modkørende varebil. Kvinden erklæres død ved ankomsten til
hospitalet. Hverken børnene eller føreren af den modkørende bil kommer
alvorligt til skade.
<<<<

kører over i modsatte kørebane- hvor er beviset for at for høj fart
havde noget at gøre med dette

<<<<<
9. januar: En 59-årig kvindelig fodgænger bliver ramt af en
højresvingende skraldebil i krydset mellem Gasværkvej og
Søndermarksvej i Høje Taastrup. Hun dør senere af sine kvæstelser.
<<<<<

højresvingende skraldebil i et vejkryds- hvor høj fart kan der her
maksimalt være tale om

<<<<
10. januar: En 31-årig mandlig cyklist overser vejens forløb og
kolliderer med en parkeret bil på Gl. Landevej i Herning. Han brækker
ryggen og dør senere af sine kvæstelser.
<<<<

hvis han ikke havde cyklet men bare spadseret ind i bilen havde han
sikkert overlevet

<<<<
6. januar. En traktorulykke på Tranekær på Langeland resulterer i en
76-årig traktor-førers død. Manden synker sammen ved rattet,
formentlig på grund af insulinchok, og traktoren vælter ned i en
grøft, hvorefter han bliver klemt til døde under køretøjet.
<<<<

sikkert alt for høj fart - NOT

<<<<<
9 januar: En 48-årig mand mister livet, da han falder af en anhænger
på Næsvej på Lolland. Mand slår hovedet mod asfalten og dør
efterfølgende af sine kvæstelser.
<<<<

helt uden tvivl - mandens hoved ramte asfalten med alt for høj fart

<<<<
28. januar: En 61-årig mand dræbes på stedet, da han vælter på sin
knallert foran en lastbil på Assensvej i Hillerslev på Midtfyn og får
hovedet kørt over.
<<<<

gad vide om manden havde overlevet hvis lastbilen havde kørt hans
hoved over i sneglefart

det var syv blot i januar - og ikke en eneste hvor det er påvist at
for høj fart har været årsag til noget som helst

>eller i hvor mange tilfælde
>en for høj fart var det der dræbte. Men der er absolut
>ingen tvivl om at høj fart dræber.

der er sikkert nogen som kan oplyse om hvor brat en standsning en
menneskekrop kan tåle/overleve

men som man kan se af ovenstående kan en cyklist dø ved at påkøre en
parkeret bil

så i følge alle de deterfartenderdræber-skinhellige må vi hellere få
sænket farten på al trafik til lands vands på skinner og i luften til
max. 15 km/timen for at være på den sikre side

PS.
lidt mærkeligt at alle de politikere som taler varmt for
højhastighedstog i den forbindelse helt glemmer at det jo skulle være
farten der er dræberen - dette må jo også gælde for farten på togene

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-12-08 01:58

@ skrev:

> det er et spørgsmål om vilje

[Cut, nonsens og udenomssnak]

> der er sikkert nogen som kan oplyse om hvor brat en standsning en
> menneskekrop kan tåle/overleve

Og?

> [...]
> sænket farten på al trafik til lands vands på skinner og i luften til
> max. 15 km/timen for at være på den sikre side

Der vel ingen grund til at tro andet end at der vil dø færre
i trafikken hvis alle kørte 30 i byerne, frem for 200?
Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser der gør
det muligt at afvikle trafikken i rimelig tid, men der er
stadig ingen tvivl om at højere fart dræber flere.
Det er lidt svært at flyve med 15 km/t.

> [...]
> højhastighedstog i den forbindelse helt glemmer at det jo skulle være
> farten der er dræberen - dette må jo også gælde for farten på togene

Et højhastighedstog vil, alt andet lige, betyde flere dræbte,
ingen tvivl om det, men igen er det et spørgsmål om at finde
et rimeligt kompromis.

Fra : @

Dato : 23-12-08 02:14

On Tue, 23 Dec 2008 01:58:02 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser

de har da været indflettet i færdselsloven lige så langt tilbage som
jeg er vidende om
(jeg har indsat paragraf 41 i bunden af indlægget)

men det er jo langt lettere og mere økonomisk givtigt for staten at
udskrive bøder end gøre en reel indsts for at øge trafiksikkerheden

>Det er lidt svært at flyve med 15 km/t.

!!!!!!!

hvad er problemet i det??

http://dardel.info/imagesPOV/Luftballon.jpg

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://ing.dk/modules/xphoto/cache/42/26442_620_400.jpg&imgrefurl=http://ing.dk/gallerier/97342&usg=__p1MFS43z8FGmksVLnXaveSCJ0rk=&h=353&w=440&sz=88&hl=da&start=3&tbnid=-wUu84JzqFj-3M:&tbnh=102&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dluftskib%26gbv%3D2%26hl%3Dda%26sa%3DG

>Et højhastighedstog vil, alt andet lige, betyde flere dræbte,
>ingen tvivl om det, men igen er det et spørgsmål om at finde
>et rimeligt kompromis.

hvorfor ikke blot indføre en hastighedsbegrænsning på 50 km/timen for
tog, det drejer sig jo tilsyneladende om at spare liv, eller er det
kun på vejene dette gælder?

<<<<<<
§ 41. Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter
forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed. Den kørende skal
herved tage vej-, vejr- og sigtforholdene, køretøjets tilstand og
belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt i betragtning. Hastigheden
må aldrig blive større, end at føreren bevarer fuldt herredømme over
køretøjet. Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran
køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der
kan påregnes. Ved nedblænding fra fjernlys (langt lys) til nærlys
(kort lys) skal hastigheden før nedblændingen tilpasses de nye
sigtforhold.

Stk. 2. Kørende skal holde en efter forholdene passende lav hastighed:

1) i tættere bebygget område,

2) når sigtbarheden er nedsat på grund af lys- eller vejrforholdene,

3) ved vejkryds og i vejsving,

4) foran fodgængerfelt,

5) foran bakketop eller på andre steder, hvor oversigten er begrænset,

6) ved risiko for blænding,

7) ved møde med andet køretøj på smal vej,

8) i vådt, glat eller fedtet føre,

9) hvor køretøjet nærmer sig bus, der holder for at optage eller
afsætte passagerer,

10) hvor køretøjet nærmer sig børn på eller ved vejen,

11) hvor køretøjet nærmer sig heste eller kreaturer på vejen,

12) hvor der foretages arbejde på vejen, og

13) forbi uheldssted på vejen.

Stk. 3. Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden
rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at
bremse.

Stk. 4. I dårligt føre skal den kørende afpasse hastigheden således,
at andre så vidt muligt ikke tilstænkes.
<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-12-08 02:29

@ skrev:

> de har da været indflettet i færdselsloven lige så langt tilbage som
> jeg er vidende om
> (jeg har indsat paragraf 41 i bunden af indlægget)

Hvad er pointen?
Jeg mener fortsat at vi har nogle rimelige hastighedsgrænser i dag.

> men det er jo langt lettere og mere økonomisk givtigt for staten at
> udskrive bøder end gøre en reel indsts for at øge trafiksikkerheden

Givetvis, men uanset hvor mange sorte pletter man får
fixet, vil der stadig være flere dødsfald i trafikken,
ved højere hastigheder end ved lave.

> [...]
>
> http://images.google.com/imgres?imgurl=http://ing.dk/modules/xphoto/cache/42/26442_620_400.jpg&imgrefurl=http://ing.dk/gallerier/97342&usg=__p1MFS43z8FGmksVLnXaveSCJ0rk=&h=353&w=440&sz=88&hl=da&start=3&tbnid=-wUu84JzqFj-3M:&tbnh=102&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dluftskib%26gbv%3D2%26hl%3Dda%26sa%3DG

Jeg er for træt til at gide diskutere flyvning ved 15 km/t,
også fordi det sådan set ikke er relevant.

> hvorfor ikke blot indføre en hastighedsbegrænsning på 50 km/timen for
> tog, det drejer sig jo tilsyneladende om at spare liv, eller er det
> kun på vejene dette gælder?

Som jeg nævnte er det spørgsmål om at finde et rimeligt
kompromis mellem dødsfald i trafikken og en tålelig hastighed.
Det er langt lettere og billigere at opnå 250 km/t med tog,
uden nogen væsentlig stigning i antal trafikdræbte, end det
er med biler.

Fra : @

Dato : 23-12-08 12:33

On Tue, 23 Dec 2008 02:28:30 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvad er pointen?

læs paragraf 41

overholdes denne behøves der ikke andre hastighedsbegrænsninger

det eneste de faste hastighedsbegrænsninger er til nytte for er
statskassen

>Jeg mener fortsat at vi har nogle rimelige hastighedsgrænser i dag.

OK

>Givetvis, men uanset hvor mange sorte pletter man får
>fixet, vil der stadig være flere dødsfald i trafikken,
>ved højere hastigheder end ved lave.

i de amerikanske stater hvor hastighedsgrænserne blev fjernet på
highways faldt antallet af dødsulykker

>Jeg er for træt til at gide diskutere flyvning ved 15 km/t,
>også fordi det sådan set ikke er relevant.

aha

når du bliver anvist at flyvning ved lav hastighed er muligt
gider du pludselig ikke

mærkeligt da du jo hele tiden bør huske på

farten dræber som der hele tiden påståes

så alt der kan sænke farten bør da gøres

> [...]
>Det er langt lettere og billigere at opnå 250 km/t med tog,
>uden nogen væsentlig stigning i antal trafikdræbte, end det

men dog

det påstås at det er farten der dræber

så ved at sænke hastigheden på togene vil antallet af dræbte jo i
følge påstandene falde

noget siger mig efterhånden at det er følelser i stedet for fornuft
der styrer debatten

og

at den virkelige grund til at genere bilisterne med generelle
hastighedsbegrænsninger slet intet har med trafiksikkerhed at gøre,
men med misundelse og trafikpolitik

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-12-08 20:01

@ skrev:

> læs paragraf 41
>
> overholdes denne behøves der ikke andre hastighedsbegrænsninger

Folk kører jo for stærkt, afpasser ikke hastigheden
efter forholdende, gjorde de det, ville der ikke
ske nogen ulykker...
Derfor er vi nød til at have faste fartgrænser.

> aha

> men dog
>
> det påstås at det er farten der dræber

Farten dræber, det siger al sund fornuft og alle
undersøgelser.

> så ved at sænke hastigheden på togene vil antallet af dræbte jo i
> følge påstandene falde
>

> noget siger mig efterhånden at det er følelser i stedet for fornuft
> der styrer debatten

Ja, dine følelser styrer, i sådan grad at du helt ser
bort fra fakta. Hvis du skelnede blot lidt til virkeligheden
ville du med det samme indse at højere fart vil medføre
flere trafikdrab.

> og
>
> at den virkelige grund til at genere bilisterne med generelle
> hastighedsbegrænsninger slet intet har med trafiksikkerhed at gøre,
> men med misundelse og trafikpolitik

Formålet med hastighedsgrænser er dels at bruge mindre
brændstof, og dels at få færre trafikdrab.

Fra : @

Dato : 23-12-08 21:04

On Tue, 23 Dec 2008 20:00:52 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Folk kører jo for stærkt, afpasser ikke hastigheden
>efter forholdende,

så må politiet jo tage sig af dette

> gjorde de det, ville der ikke
>ske nogen ulykker...
>Derfor er vi nød til at have faste fartgrænser.

aha

og efter ders indførelse kører folk slet ikke for stærkt

tillykke Sherlock du har lige vinden en gratis gåtur til Harzen

næh

sandheden har hele tiden været at færdselsloven uden faste
hastighedsgrænser er ganske tilstrækelig

men de faste fartgrænser er sådan en fin måde at få penge i kassen på

> [...]
>flere trafikdrab.

>Formålet med hastighedsgrænser er dels at bruge mindre
>brændstof, og dels at få færre trafikdrab.

men det samme gælder så pludselig ikke når det gælder tog

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-12-08 23:30

@ skrev:

> så må politiet jo tage sig af dette

Det er jo sådan set det de gør.

> [...]
> hastighedsgrænser er ganske tilstrækelig
>
> men de faste fartgrænser er sådan en fin måde at få penge i kassen på

Som du selv skrev tager politiet sig af at sørge for at
folk ikke kører for stærkt og slå sig selv og andre
ihjel, for at kunne dette på en fornuftig måde er man
nød til at have faste fartgrænser.

> aha
>
> men det samme gælder så pludselig ikke når det gælder tog

Jo, naturligvis gælder det også for tog.

Fra : mr

Dato : 23-12-08 10:23

> [...]
>

> det var syv blot i januar - og ikke en eneste hvor det er påvist at
> for høj fart har været årsag til noget som helst

7 - altså 1 % af samlige dræbte i ´trafikken. Seriøs statistik!

Fra : @

Dato : 23-12-08 12:58

On Tue, 23 Dec 2008 10:23:10 +0100, "mr" <mail@mail.dk> wrote:

>"@" <124@invalid.net> skrev i en meddelelse

>7 - altså 1 % af samlige dræbte i ´trafikken. Seriøs statistik!

det var de syv jeg orkede medtage og kun fra januar

det er dine komentarer som er "seriøse"

prøv selv at læse resten

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : mr

Dato : 23-12-08 10:22

> [...]
>

> cyklisten som kører på en parkeret bil
>
> eller den person som falder ned fra en parkeret anhænger måske?

Og linkene er aaltså et sikkert udtryk for de uheld der sker?
Fantastisk godt arbejde.

Fra : @

Dato : 23-12-08 12:56

On Tue, 23 Dec 2008 10:21:42 +0100, "mr" <mail@mail.dk> wrote:

>"@" <124@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Og linkene er aaltså et sikkert udtryk for de uheld der sker?

spørg dagbaldet Politien

>Fantastisk godt arbejde.

at medtage et dødsfald der skyldes fald fra en parkeret anhænger som
et trafikdrab og ikke en arbejdsulykke tyder på at nogle personer er i
gang med en useriøs skræmmekampagne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : mr

Dato : 23-12-08 10:21

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.

nej, nej!
Grundige undersøgelser af dræbte i trafikken viser at der i 100 % af
tilfældene har været personer indblandet. Forbyd personer i trafikken!
Legsliser biler lastbiler fly og cykler - DET er effektivt! Samtidig
elimineres statssnyderi med færdselsbøder.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-12-08 13:14

mr wrote:
> [...]
> Grundige undersøgelser af dræbte i trafikken viser at der i 100 % af
> tilfældene har været personer indblandet. Forbyd personer i trafikken!

Et sådan forbud kunne fint håndhæves med en mere stringent
fortolkning af nuværende lovgivning :

Færdselsloven
"§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også
vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen."

Kernen i den nye fortolkning skulle så være:
"... skade eller ulempe ...".

Trafikanter vil altid være til ulempe for andre.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed