Rygekabinerne i Kastrup skal væk...
Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-12-08 14:38

<citat>
Nu bliver lufthavnen helt røgfri
Det sidste åndehul for smøg-hungrende fly-passagere ryger nu -
rygekabinerne i Kastrup skal væk

Den 1. januar er det slut med at dulme en eventuel lurende flyskræk med
en cigaret i Københavns Lufthavn (CPH) i Kastrup.

Rygekabinerne bliver nemlig nedlagt. Målet er et bedre indeklima i
lufthavnen, og lufthavnsledelsen følger de generelle tendenser i
Danmark og internationalt og gør lufthavnen 100 procent røgfri.

- Vi er godt klar over, at nogle passagerer vil se skævt til os i en
overgangsfase, fordi vi nu fjerner rygemulighederne i terminalerne.
Generelt er rygeloven fra 2007 dog blevet godt modtaget af den danske
befolkning, og vi håber, at folk også vil sætte pris på de fordele, som
ændringen her i CPH medfører, frem for at fokusere på ulemperne, siger
Susanne Frank, passagerchef i Københavns Lufthavne.

De nye regler kommer til at påvirke såvel afgående som ankommende
passagerer.
</citat>

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1100269.ece

Godt tiltag, vi nærmer os 100% rygeforbud, det kan jeg kun sige tak
for.

--
Danmark _er_ Dansk og _skal_ forblive Dansk!
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-12-08 09:10

Mr.Larsen skrev:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1100269.ece
>

> Godt tiltag, vi nærmer os 100% rygeforbud, det kan jeg kun sige tak for.

Ih ja... nu magler vi bare nikotin detektorer i beskyttede boliger, og
naturligvis strafpoint der går ud over hjemmeplejen og antal gange man
får tørret måsen om ugen.

Så er vi næsten helt i hus!

Næste stop må bestemt være at gøre rygning til en forseelse på linje med
at udsætte andre for livsfare, og naturligvis straffe derefter.

At tænde en cigaret i baghaven: 3 måneders ubetinget fængsel! Så kan de
fandme lære det, kan de!

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 09:59

"REMOVE har bragt dette til os:

> Næste stop må bestemt være at gøre rygning til en forseelse på linje med at
> udsætte andre for livsfare, og naturligvis straffe derefter.

Helt enig, rygning i sengen er f.eks. skyld i mange brande, brande som
kunne undgås hvis rygning var helt forbudt.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-12-08 10:09

Mr.Larsen skrev:
> "REMOVE har bragt dette til os:

> Helt enig, rygning i sengen er f.eks. skyld i mange brande, brande som
> kunne undgås hvis rygning var helt forbudt.

Samme gælder kaffemaskiner, elvarmere, dypkogere, og generelt
husholdningsartikler der tilsluttes el-nettet.

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 10:30

"REMOVE udtrykte præcist:

> Samme gælder kaffemaskiner

Intet problem, bruger ikke sådan en.

>, elvarmere, dypkogere,

Intet problem, bruger ej sådan apparater.

> og generelt husholdningsartikler der tilsluttes el-nettet.

Intet problem, bruger dem og når jeg er færdig bliver de frakoblet.

Rygning har lang flere brande på samvittigheden, og da det er rygning
denne tråd handler om, så er det rygning vi snakker om.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-12-08 11:19

On Fri, 19 Dec 2008 10:29:43 +0100, Mr.Larsen wrote:

> Rygning har lang flere brande på samvittigheden, og da det er rygning
> denne tråd handler om, så er det rygning vi snakker om.

Men HVORFOR er det overhovedet interessant ?

Vil du også forbyde stearinlys ? Jeg gætter på at de er skyld i endnu
flere brande og de sviner også miljøet mere end rygning.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 11:19

Steen Thomsen sendte dette med sin computer:

> Vil du også forbyde stearinlys ?

Opret din egen tråd om stearinlys, denne er om rygning.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-12-08 14:08

On Fri, 19 Dec 2008 11:19:02 +0100, Mr.Larsen wrote:

> Opret din egen tråd om stearinlys, denne er om rygning.

Der er da heldigvis ikke noget DU bestemmer.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 16:32

Steen Thomsen skrev:

> Der er da heldigvis ikke noget DU bestemmer.

ifølge normal netiquette, holder man sig ontopic i den tråd man skriver
i, men du ved vel ikke hvad netiquette er.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-12-08 17:37

On Fri, 19 Dec 2008 16:32:01 +0100, Mr.Larsen wrote:

> ifølge normal netiquette, holder man sig ontopic i den tråd man skriver
> i, men du ved vel ikke hvad netiquette er.

Snup en tudekiks.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 17:41

Steen Thomsen har bragt dette til verden:

> Snup en tudekiks.

De var faktisk det I rygere burde gøre, for sikke et flæberi når I
mister retten til jeres narko.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-12-08 18:52

On Fri, 19 Dec 2008 17:41:12 +0100, Mr.Larsen wrote:

> De var faktisk det I rygere burde gøre, for sikke et flæberi når I
> mister retten til jeres narko.

Nu ryger jeg IKKE, så deeeeeet...........

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 18:59

Steen Thomsen skrev den 19-12-2008:

> Nu ryger jeg IKKE, så deeeeeet...........

Jaja og månen er af grøn ost.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 20-12-08 00:14

On Fri, 19 Dec 2008 18:59:27 +0100, Mr.Larsen wrote:

> Jaja og månen er af grøn ost.

Du benægter altså et faktum, uden at have det mindste kendskab til det.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-12-08 00:32

Steen Thomsen forklarede den 20-12-2008:

> Du benægter altså et faktum, uden at have det mindste kendskab til det.

Du mener en påstand, jeg har intet bevis set for rigtigheden i det du
skriver.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 20-12-08 10:45

On Sat, 20 Dec 2008 00:32:25 +0100, Mr.Larsen wrote:

> Du mener en påstand, jeg har intet bevis set for rigtigheden i det du
> skriver.

Og hvordan skulle jeg så kunne bevise det ?

Det er jo som bekendt umuligt at bevise noget IKKE eksisterer.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-12-08 10:47

Steen Thomsen sendte dette med sin computer:

> Og hvordan skulle jeg så kunne bevise det ?
>
> Det er jo som bekendt umuligt at bevise noget IKKE eksisterer.

Så længe jeg kun har dit ord for det, er det i min verden det samme som
"månen er af grøn ost".

Fra : Steen Thomsen

Dato : 20-12-08 12:08

On Sat, 20 Dec 2008 10:46:40 +0100, Mr.Larsen wrote:

> Så længe jeg kun har dit ord for det, er det i min verden det samme som
> "månen er af grøn ost".

Så er du jo håbløs at diskutere med.

EOD

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-12-08 12:11

Følgende er skrevet af Steen Thomsen:

> Så er du jo håbløs at diskutere med.
>
> EOD

Hvordan diskutere man om du ryger, der er jo kun een af os der ved om
det du siger er rigtigt.

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-12-08 15:48

Mr.Larsen wrote:

> Opret din egen tråd om stearinlys, denne er om rygning.

Næh. Denne tråd handler om tolerance, som du ikke ejer.
I øvrigt ejer trådstarteren ikke tråden.
--
Kurt Lund

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 16:33

Kurt Lund kom med følgende:

> Næh. Denne tråd handler om tolerance

Netop, den tolerance som narkomanerne mener man skal have over for dem
og deres narkotika.

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-12-08 00:18

Mr.Larsen wrote:

> Netop, den tolerance som narkomanerne mener man skal have over for dem
> og deres narkotika.

Ovenstående udsagn er ikke tolerant, men udtryk for en rigid holdning.

--
Kurt Lund

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-12-08 00:34

Kurt Lund har bragt dette til os:

> Ovenstående udsagn er ikke tolerant, men udtryk for en rigid holdning.

Rygere _er_ afhængige og er de mest intolerante, de er så forhippet på
at alle andre _skal_ belemres med affaldet/røgen fra deres last.

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-12-08 13:26

Mr.Larsen wrote:

> Rygere _er_ afhængige og er de mest intolerante, de er så forhippet på
> at alle andre _skal_ belemres med affaldet/røgen fra deres last.

Rygere er afhængige, det kan vi blive enige om, men at påstå at de ønsker
alle andre skal belemres med deres røg er at forplumre diskussionen og
uvederhæftigt stikke dem falske motiver i skoen.
Den måde du forsøger at diskutere på siger mig, at du ikke ønsker en saglig
diskussion - det er dit valg, men vær i det mindste så ærlig overfor dig
selv og dine omgivelser, at du åbent erkender at du kun er ude på at nedgøre
andre mennesker (hvormed du kun nedgører dig selv).

--
Kurt Lund

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-12-08 11:33

> Intet problem, bruger dem og når jeg er færdig bliver de frakoblet.

Så er brande forårsaget af rygning ikke et problem fordi at JEG altid
lægger piben forsvarligt når jeg har røget?

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 11:57

Følgende er skrevet af "REMOVE:

> Så er brande forårsaget af rygning ikke et problem fordi at JEG altid lægger
> piben forsvarligt når jeg har røget?

Rygning i sengen er stadig et problem, og det er større end de andre
ting du har nævnt, men rygere er ofte så påvirket af deres afhængighed,
at det reelt set er tobakken der taler, så du er undskyldt.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-12-08 12:00

> Rygning i sengen er stadig et problem, og det er større end de andre
> ting du har nævnt, men rygere er ofte så påvirket af deres afhængighed,
> at det reelt set er tobakken der taler, så du er undskyldt.

Og du kan så dokumentere at sengeliggende rygere er årsag til flere
brande og udrykninger end anvendte el-artikler?

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 12:19

"REMOVE formulerede fredag:

> Og du kan så dokumentere at sengeliggende rygere er årsag til flere brande og
> udrykninger end anvendte el-artikler?

Kan du dokumentere at de ikke er?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-12-08 12:24

Mr.Larsen skrev:
> "REMOVE formulerede fredag:

> Kan du dokumentere at de ikke er?

Bestemt ikke.
Jeg tvivler blot på at dit udsagn er korrekt, derfor spørger jeg om
kilden til din viden.

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 12:38

"REMOVE har bragt dette til verden:

> Bestemt ikke.
> Jeg tvivler blot på at dit udsagn er korrekt, derfor spørger jeg om kilden
> til din viden.

Så kig du lidt på denne side:
http://www.dbi-net.dk/Default.asp?Id=2983

Du kunne måske lærer noget.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-12-08 12:37

Mr.Larsen skrev:
> "REMOVE har bragt dette til verden:

> Så kig du lidt på denne side:
> http://www.dbi-net.dk/Default.asp?Id=2983
>
> Du kunne måske lærer noget.

Bestemt.

28 dødsfald kan man så se som en dråbe, men hvis blot eet dødsfald er et
uforskyldt menneskes død som resultatet af en uforsigtig ryger bør der
naturligvis gribes ind.

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-12-08 12:52

"REMOVE:

> Bestemt.
>
> 28 dødsfald kan man så se som en dråbe

Ja, du er bestemt ryger, selv fakta glider du af på.

eod.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-12-08 13:12

Mr.Larsen skrev:
> [...]

28 dødsfald kan man så se som en dråbe, men hvis blot eet dødsfald er et
uforskyldt menneskes død som resultatet af en uforsigtig ryger bør der

Hvor "gled jeg af" ?

- cep

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-12-08 19:32

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]

Et rimeligt godt tiltag.

1) > Ih ja... nu magler vi bare nikotin detektorer i beskyttede boliger, og
> naturligvis strafpoint der går ud over hjemmeplejen og antal gange man
> får tørret måsen om ugen.

2) > Næste stop må bestemt være at gøre rygning til en forseelse på linje
> med at udsætte andre for livsfare, og naturligvis straffe derefter.

3) > At tænde en cigaret i baghaven: 3 måneders ubetinget fængsel! Så kan
> de fandme lære det, kan de!

Fint inspirationskatalog, det skal sikkert nok blive taget godt imod og
indført i dansk lovgivning en dag.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-12-08 19:40

Kim Larsen formulerede lørdag:
> [...]
>
> 3) > At tænde en cigaret i baghaven: 3 måneders ubetinget fængsel! Så kan
>
> Fint inspirationskatalog, det skal sikkert nok blive taget godt imod og

Her er vi 100% enige.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-12-08 13:50

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> meddelelse
>
> Et rimeligt godt tiltag.
>
> 1) > Ih ja... nu magler vi bare nikotin detektorer i

Det er da en god idé at man indfører at sundhedspersonale
naturligvis skal leve op til kravene om ordentlig
sundhedspleje - det er jo ikke ordentlig sundhedspleje hvis
det personale der skal være rollemodeller for dansk sundhed,
kan ose deres patienter/klienter lige op i ansigtet - de
hjemmeplejere der ikke kan indse sådan noget, må naturligvis
fyres straks hvis de ikke retter ind.Vi kan jo heller ikke
have at skolelærere - der har til opgave at opdrage og
undervise børnene - tæver ungerne fordi de privat mener at det
er en god idé, vel, Mr.Larsen?

> 2) > Næste stop må bestemt være at gøre rygning til en
> forseelse på linje

En rigtig rigtig god idé.

> 3) > At tænde en cigaret i baghaven: 3 måneders ubetinget
> fængsel! Så kan

Nix - mindst 2 års ubetinget fængsel for at ryge på steder
hvor andre har offentlig adgang. Og dertil en klækkelig bøde,
gerne i 10.000 kr's klassen - SÅ kan de lære det.

> Fint inspirationskatalog, det skal sikkert nok blive taget
> godt imod og indført i dansk lovgivning en dag.

Det ville bare være dejligt

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-12-08 14:01

Arne H. Wilstrup frembragte:

> [...]
> til opgave at opdrage og undervise børnene - tæver ungerne fordi de privat
> mener at det er en god idé, vel, Mr.Larsen?

Nu beviser du nok engang, at du ikke evner at læse og forstå, jeg er
skam for alt det rygeforbud der kan diskes op med, så prøv igen lille
ven.

Hvis nu du og KRL ikke gemte jer bag et filter, ville I undgå alle de
misforståelser.

Fra : Volger Garfield

Dato : 21-12-08 15:35

On Sun, 21 Dec 2008 14:01:12 +0100, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Arne H. Wilstrup frembragte:

>Nu beviser du nok engang, at du ikke evner at læse og forstå, jeg er
>skam for alt det rygeforbud der kan diskes op med, så prøv igen lille
>ven.

Tror du ikke at det var Kim Larsen han mente? Det var jo ham han
svarede.

Iøvrigt "lidt morsomt" at AHW af alle, disker op med "den gode
overmand"-kortet.

Volger

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-12-08 15:38

Volger Garfield formulerede søndag:

> Tror du ikke at det var Kim Larsen han mente? Det var jo ham han
> svarede.

Det kan jo være.

> Iøvrigt "lidt morsomt" at AHW af alle, disker op med "den gode
> overmand"-kortet.

Arne er en sand mester, ud i det at være morsom.

Fra : Jesper

Dato : 20-12-08 12:30

Mr.Larsen <mrlarsen> wrote:

> <citat>
> Nu bliver lufthavnen helt røgfri
> Det sidste åndehul for smøg-hungrende fly-passagere ryger nu -
^^^^^^^

Åndehul? Man skal være ualmindelig åndløs for at betegne den
kvælningsstation som et åndehul.

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-12-08 12:31

Jesper skrev den 20-12-2008:

> ^^^^^^^
>
> Åndehul? Man skal være ualmindelig åndløs for at betegne den
> kvælningsstation som et åndehul.

Det må man sige.