Drikkevarer til creme brulee?
Fra : Steen Suder

Dato : 28-12-08 19:51

Jeg vil lave creme brulee til desserten på onsdag, men hvad "kan" man drikke
til sådan nogle?

--
Steen Suder

Fra : Max

Dato : 28-12-08 20:09

Hej Steen

> Jeg vil lave creme brulee til desserten på onsdag, men hvad "kan" man
> drikke til sådan nogle?

Jeg er øldrikker, så jeg drikker ofte øl til, f.eks. Kriek fra Belgien,
men
Brulee kendre har engang anbefalet mig "Muscat de Beaumes de Venise"
som noget af det ypperste, jeg har desværre ikke afprøvet den endnu.

--
Mvh Max

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 28-12-08 20:53

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lave creme brulee til desserten på onsdag, men hvad "kan" man
> drikke
> til sådan nogle?

Creme brûlee har det bedst med Sauternes-agtige vine, altså botrytiserede
søde hvidvine. Det behøver ikke at være fra Sauternes, men kunne være fra
Monbazillac, eller sød vouvray. Eller tysk riesling i beerenauslese eller
Hedvine overdøver desserten, synes jeg.

mvh
Anders
www.vinkritik.dk