HJÆÆLP - LOPPEANGREB !!!
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 26-07-01 18:46

Hejsa allesammen !!

Vi er ved at blive seriøst sindsyge allesammen her, både katte og
mennesker...

Vi er blevet invaderet af nogle af de mest aggresive og modstandsdygtige
lopper jeg har set nogensinde !!!!

Det startede - selvfølgelig - med at vi så en loppe.. og en til.. og så
sprøjtede vi med loppespray fra Matas, og senere med " Lop'a " og alle
kattene fik pipetter i nakken ( Frontline ) .. Men nej - de små satan'er
bliver ved med at være her ( lopperne, selvfølgeligt ).. Vi har sprøjtet 3
! ) gange i alt, inden for lidt over en uge.. Jow, bevares.. de "vrimler"
ikke mere.. Men i dag har jeg fanget 3 lopper lige her.. og det er altså
mindst 3 for meget !!!

Dyrelægen siger, at de ikke har hørt om at der skulle være nogle specielt
aggresive lopper på spil, så jeg må vel fastslå, at de midler jeg har brugt
simpelthen ikke er gode nok ?? De af jer, som kender til loppeangreb - hvad
kan I anbefale ?? I brugsen så jeg noget, hvor huset skulle være lukket af i
4 - 6 timer ( husker ikke hvad det hed ! ).. De midler vi har brugt, har der
bare skulle være lukket i ½ time.. Tror I det andet er mere effektivt ???

Vores katte er indekatte, men med adgang til løbegård, så det må vel være
derude de får lopperne... Men det er der vel ikke noget at gøre ved - andet
end at få bugt med de små kryb !! ( lopperne igen - ikke kattene !! )

Jeg håber nogle af jeg kan hjælpe med et navn på noget effektivt loppespray
!!

Hilsen Pia og misserne

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-07-01 18:52

Hej Pia

Har du prøvet det som hedder Biospray? Det kan købes i matas og det er
effektivt. Det tager både lopper, fluer, edderkopper osv.

Hilsen
Joan

Fra : Ern Yoka

Dato : 26-07-01 18:56

Træls med lopperne Jeg vil bare lige advare mod én ting først.

HUSK at fjerne alle dine potteplanter INDEN du dynger huset til med gift. Vi
havde lopper engang (for maaaaange år siden *7-9-13*) og sprøjtede med noget
man kunne få i Brugsen.Jeg kan ikke huske navnet fordi det er så længe
siden, men jeg kan huske at der IKKE stod noget på flasken om potteplanter
(kun om akvarier) OG ALLE MINE BLOMSTER DØDE!

Heldigvis døde lopperne altså osse - dengang.

Held og lykke.

Lisbeth

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-07-01 19:50

Hej Pia

Frontline har garanteret slået de lopper ihjel, der var på kattene, men
loppernes æg, larver og pupper kan ligger mange måneder (vist nok 24
måneder) og vente på at udvikle sig videre mod voksne lopper, og de er ikke
på katten men i sofaen, i gulvsprækker m.m.

Det jeg fik udrydder lopper med (i et hus der var levende af dem) var at
spraye hele huset med en dobbelt dosis methopren. Kattene skal naturligvis
stadig behandles med frontline eller advantage.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Michael

Dato : 27-07-01 03:16

> [...]
> http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324
> * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Husk at behandle løbegården ( hvis den ikke er for stooor ), for der kan
altså godt være mange lopper såen sted, min mor havde engang et loppe
problem ude i sin have, det var uhyggeligt som hunden så ud når han kom ind
fra haven. Jeg kunne lige ha' afloppet ham med negle og støvsuger så han
ikke havde så mange ( han havde hvid krop så de var nemme at se ) og når han
så gik ud og kom ind, og man kørte hånden ned ad ryggen på ham så vrimlede
det med små sorte addr prikker = lopper, han var levende, han fik dengang
både advantage i nakken og program vet. som piller, heldigvis var vi
sjældent hjemme den sommer, og vinteren klarede resten ( haven var for
stoooor til at behandle, så mig og vuffer flygtede rundt til venner hele
dagen ).

Hilsen Myr og Trillo som for frontline i nakken i tilfælde af at hundene
skulle slæbe en loppe hjem som overlevede på dem

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 27-07-01 09:19

> Michael skrev :
> Husk at behandle løbegården ( hvis den ikke er for stooor ), for der kan
> altså godt være mange lopper såen sted....

Det har vi faktisk tænkt på... Men hvordan ??? Bruger man loppegift, eller
kan man sprøjte med noge plantegift ( Round Up fx ) og slå lopperne i hjel
samtidig ?? Eller er Round Up giftigt for kattene ( de skal selvfølgelig
ikke derud i et par dage efter der er sprøjtet.. !

Knus fra Pia

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-07-01 16:37

Hej Pia

Voksne lopper bliver på dyret, men i haven/huset/løbegården er der mange æg,
larver og pupper, som ligger og venter. Når dine/kattens/hundens fodtrin på
græsplænen skaber vibrationer myldrer lopperne ud af pupperne og et nyt
angreb er i gang.

Det eneste jeg kender, der slår æg/larver/pupper ihjel er methopren. Måske
kunne du sprøjte med det og så overdække med plastik et døgns tid, så
methoprenen ikke bare farer op i luften.

P.S. Hold øje med om kattene får bændelorm, det kan lopper nemlig smitte
med.