PayPal
Fra : Frank

Dato : 27-12-08 22:36

Glædelig JUL alle sammen!

Jeg må vist hellere sige at mit site er udviklet i php, og at jeg
også forestiller mig, at et interface i php.

Jeg har kigget lidt PayPal på det sidste og må indrømme, at jeg
synes deres kæmpe dokumentation, mest beskriver det, jeg ikke har
brug for!!! Ikke desto mindre er der flere, der siger, at det er
det, jeg skal bruge!!!

Mit site har en ***100% komplet indkøbskurv*** og jeg er parat
til at charge en køber et beløb!

Mine behov er at:

-opkræve et beløb, som allerede sagt

-opkræve et beløb med periodiske intervaller

-selvfølgelig at håndtere masser kreditkort og evt andre metoder,
som sikrer penge i kassen

-afstemme transaktioner som jeg genererer med transaktioner fra
PayPal.

Okay:

-Transaktionen, som køberen har iværksat, er 100% sikker, og jeg
genererer en transaktion, som bogføres i mit bogholderi

-Jeg vil yde 100% money back guaranty, hvis kunden fortryder. Og
skal kunne returnere penge...

-Well, - ikke mindst vil jeg kunne overføre penge til andre
konti... (Jag har ikke lavet dette interface og vil kunne bruge
noget fra Paypal). Imidlertid skal det ikke være Paypal der
bestemmer .... hvor, hvordan osv...

Jeg har set, at der er begrænsninger mht lande! Gælder det også
udbetalinger?

Sidst, - men ikke mindst kan jeg finde sites på netter der
advarer imod PayPal!

Håber der er nogen her der ved noget!!!

På forhånd tak,

Frank

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 28-12-08 00:35

Frank wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Glædelig JUL alle sammen!
>

> Sidst, - men ikke mindst kan jeg finde sites på netter der
> advarer imod PayPal!

Hej Frank

Det med PayPal har vist noget at gøre med at spammer der sender
mails ud som om at de kommer fra PayPal.

Fordelen som køber at ens penge ikke bliver trukket fra ens konto
føre man har modtaget varen.
Og som sælger kan man se at køberen har sat penge ind til betaling
af varen. Og så snart at varen er blevet modtaget år du dine penge.

Kim

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-12-08 06:11

Frank wrote:

> Sidst, - men ikke mindst kan jeg finde sites på netter der
> advarer imod PayPal!

Måske ikke direkte _advarer_ mod PayPal, men noget man kan qtænke over:
<http://www.version2.dk/artikel/9437-skuffet-ombudsmand-du-faar-ikke-penge-tilbage-for-koeb-af-ubrugelige-e-penge>

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-12-08 09:00

"Frank" <frank@neergaard.dk> skrev

> Sidst, - men ikke mindst kan jeg finde sites på netter der
> advarer imod PayPal!

Jeg vil ikke direkte advare mod PayPal, men selv dropper jeg købet, hvis jeg
kun kan få lov til at betale med PayPal i stedet for bare at indtaste mit
dankortnummer, fordi de afkræver en masse oplysninger fra én. Og det er ikke
kun navn og adresse de vil have ud af én, men også f.eks. telefonnummer og
andre sjove ting, hvor jeg sætter grænsen.

Det var i hvert fald den oplevelse jeg fik en gang for et par år siden, hvor
jeg ville donere nogle penge til et site.

Fra : Søren

Dato : 28-12-08 11:51

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det var i hvert fald den oplevelse jeg fik en gang for et par år siden,
> hvor jeg ville donere nogle penge til et site.

Man kan nøjes med at skrive navn og kortnr osv.. som med andre kort.. du
behøver ikke opgive det hele

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-08 12:04

Søren skrev:

> Man kan nøjes med at skrive navn og kortnr osv.. som med andre kort.. du
> behøver ikke opgive det hele

Men man skal ikke glemme at man opgiver den stærke danske
beskyttelse ved at bruge en mellemmand som PayPal. Det er det
Forbrugerombudsmanden advarer imod - med et grelt eksempel.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-12-08 16:00

"Søren" <s.thomsen@mail.dk> skrev

> Man kan nøjes med at skrive navn og kortnr osv.. som med andre kort.. du
> behøver ikke opgive det hele

Felterne var angivet med (*), hvilket jeg tolkede som at det ikke var
"optional".
Min reaktion var at fise af, inden jeg submittede noget som helst.