Alternativ IF-sætning
Fra : Stig Sørensen

Dato : 20-12-08 04:51

Hejsa.

Er blevet ganske glad for at bruge if således:

$var = empty($string) ? "Strengen er tom.." : "";

Men hvordan kan jeg tilføje flere ting på henholdsvis TRUE og FALSE
siden?

Feks:

if(empty($string)) {
$var = "Strengen er tom..";
$var2 = "Fisk smager ikke godt..";
} else {
$var = "";
}

Kan det lade sig gøre at forkorte ovenstående til den alternative if-
sætning?
Har prøvet flere forskellige ting men alt fejler bare..

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-12-08 13:47

Stig Sørensen wrote:
> [...]
> sætning?
> Har prøvet flere forskellige ting men alt fejler bare..

Nej du kan ikke lave det via den alternative :) Og den er heller ikke
beregnet til det.

Du kan dog gøre den en smule kortere med

$var="";
if(empty($string)) {
$var = "Streng er tom..";
$var2 = "Fisk smager godt ;)..";
}

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 20-12-08 05:50

On Dec 20, 1:47 pm, Johan Holst Nielsen <s...@phpgeek.dk> wrote:

> [...]
> beregnet til det.
>
> Du kan dog gøre den en smule kortere med

Hej Johan.

Tænkte det nok
Tak for dit svar og dit eksempel.

Rigtig god jul.