Der skal være plads til ekstreme holdninge~
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 16:23

Siger de regeringsansatte imamer - iflg Information:

'Der skal være plads til ekstreme holdninger'Imamer frygter, at regeringens
bredspektrede indsats mod radikaliseringvil give bagslag

----------

Der skal tværtimod være plads i det danske samfund til at arbejde for
Kalifatet, hylde Osama bin Laden eller kritisere demokratiet sønder og
sammen, hvis det er det, man har lyst til.

Hvis alle, der bærer kjortel og skæg, skal mistænkes for at være potentielle
terrorister, risikerer man at skabe endnu flere militante ekstremister, end
Danmark allerede har.

Det mener to af de frontarbejdere, som skal føre regeringens kommende
indsats mod radikalisering ud i livet: Nemlig Leon Soudari-Hansen, som er
imam ved Københavns Fængsler, og Naveed Baig, som er imam på Rigshospitalet.

-------------

"Man må ikke glemme, at der er en hel del unge muslimer i Danmark, som tager
deres gudstro dødsensalvorligt, men det er jo deres ret, og det betyder
ikke, at de også er militante," siger han og understreger, at det er
ekstremt vigtigt at skelne mellem fredelige og militante islamister, hvis
man vil undgå at gøre det danske samfund en bjørnetjeneste i bestræbelserne
på at bekæmpe den voksende radikalisering.

-----------

Soudari frygter i øvrigt, at al den fokus på radikale miljøer vil gøre
miljøerne endnu mere interessante for udsatte unge, en slags zero to
hero-effekt, som han kalder det-

(ja, vi kan tage hatten op eller lade den ligge, det vil går lige galt,
sådan ser man det fremstillet gang på gang)

--------------

Også han understreger, at iveren efter at bekæmpe radikalisering ikke må
føre til en mistænkeliggørelse af alle, der er kritiske over for
demokratiets velsignelser.

"Der skal fortsat være plads til at kritisere demokratiet sønder og sammen,
ellers er Danmark jo ikke længere et demokrati," siger han.

(Ja, vi skal vel ansætte Jonni Hansen også)

----------

"Det er klart, at jeg bruger religionen, når jeg taler med folk om skyld,
skam eller om at føle sig forladt af Gud. Men jeg kan sagtens se, at islam
også er velegnet til bekæmpe radikalisering, for Koranen har et
fredselskende budskab, som på ingen måde legitimerer terror," siger Naveed
Baig.

(Og det er jo simpelthen løgn, Koranen legitimerer terror for dem der ønsker
det, der er mere end rigeligt at tage af)

---------

Men som jeg flere gange har sagt, så kommer vi igen og igen til at mindes
det persiske ordsprog: "Vis ham døden, og han vil være tilfreds med feber" -
vi kommer fra nu af altid til at være tilfreds med feber.

Folk som fx CRL, typevelmenere, mener jo iøvrigt ikke, at der ER nogen
radikalisering, og da slet ikke nogen stigende sådan.

De HAR vænnet sig til feberen.

VI skal være parate til at acceptere ekstreme og antidemokratiske
synspunkter - fra folk hvis tilhørsforhold jo ER til grupper, som har "gjort
noget ved det" - Men typedanskere må naturligvis ikke være så ekstreme at
mene, at de ikke vil have demokratiet ødelagt af ekstremister, DET er for
ekstremt for de fromme. Baig mener/ mente jo iøvrigt at Saudi Arabien er et
idelt land, og mon ikke den anden imam er ham der mener Sudan er idealet.

Her er iøvrigt lidt fra "islams hjemmebane" som der både står i artiklen og
som CRL skrev for nogle år siden, - hvor han konkluderede at muslimer
dårligt nok er religiøse.

http://www.iht.com/articles/2008/12/10/opinion/edeltahawy.php

---------

Fra : Ivannof

Dato : 11-12-08 18:49

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis man vil undgå at gøre det danske samfund en bjørnetjeneste i
> bestræbelserne på at bekæmpe den voksende radikalisering.

Det er jo ikke sådan at Danmark ikke kender til ekstreme holdninger. Vi har
nazister - vi har Ruth Evensen og andre "radikaliserede" danskere. Men jeg
synes at resten af danskerne er gode til at sige fra overfor disse
grupperinger. Det ville også være et problem hvis danskerne ikke sagde fra
overfor eks. nazisterne. Men kunne tro vi havde nazistiske sympatier, hvis
vi ikke sagde klart fra.

På samme måde er det da OK at muslimske grupperinger har ekstreme
holdninger. Problemet er så hvis andre muslimer ikke siger klart fra overfor
dette. Man kunne på samme måde tro at muslimer generelt er ekstreme, når de
ikke siger klart fra! Vi ved jo at de KAN sige fra. Jeg så selv den første
muhammed-demo på Nørrebrogade. Tegningerne kunne de godt sige fra overfor!

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-12-08 23:08

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> overfor eks. nazisterne. Men kunne tro vi havde nazistiske sympatier, hvis

Man kan også have for meget fokus på en lille ubetydelig gruppe. Der bør
være proportion i galskaben. Antallet af sex-mordere er formentlig større.

Derimod er islamofascismen en OVERHÆNGENDE ENORM trussel som må tackles.

Mvh
Martin

Fra : perhag

Dato : 18-12-08 11:57

On 11 Dec., 16:23, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:
> [...]
>
> Baig mener/ mente  jo iøvrigt at Saudi Arabien er et
> idelt land, og mon ikke den anden imam er ham der mener Sudan er idealet.

Det var vist Abdul Wahid Pedersen, som omtalte Sudan som tættest på
mønstersamfundet. Leon Hansen støtter Saudi-Arabien:

http://islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1355

Udbredelsen af Waabismen sker gennem moskebyggeri i snart sagt alle
lande og især i vesten. Enorme beløb fra de saudiske olieindtægter
bruges til at bygge pragtmoskeer, som skal påvirke mere moderate
muslimer til at følge den waabistiske model. Det lykkes med stor
succes de fleste steder. Bygning af en stor pragtmoske i Købehavn har
da også til hensigt at fremme islamisk waabisme i Danmark og
gennemtvinge tilladelse til islamisk lovgivning i Danmark som et
duokulturelt samfund, hvor muslimske love eksisterer.

Bevægelsens repræsentant i Danmark er Leon Soudari Hansen, som netop
er ved af det danske fængselsvæsen som imam.

Ligaen er en statslig verdensmission finansieret af saudiarabiske
oliemilliarder og den saudiske stat gennem den saudiarabiske
kongefamilie.

Ligaen udbreder den meget konservative waabistiske islammodel, som vil
føre islam tilbage til profetens tid i alle forhold, endog klædedragt,
slaveri, etc.