Stein Bagger anholdt!
Fra : David Konrad

Dato : 06-12-08 23:12

Han er anholdt i Californien - sidste nyt på TV2 News.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 06-12-08 23:18

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Han er anholdt i Californien - sidste nyt på TV2 News.

Lad ham sidde i et amrikansk fængsel i et par år - så kan han lærer det.

/Johnny

Fra : Poul Nielsen

Dato : 06-12-08 23:31

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Han er anholdt i Californien - sidste nyt på TV2 News.

Ja med den mediestorm som han fik lavet der var det kun et spørgsmål om tid
før de fik fat i ham.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-12-08 18:58

Poul Nielsen skrev den 06-12-2008 23:31:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Ja med den mediestorm som han fik lavet der var det kun et spørgsmål om tid
> før de fik fat i ham.

hmmmm, så burde Bin Laden da være blevet fanget for længst

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 08-12-08 11:22

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> hmmmm, så burde Bin Laden da være blevet fanget for længst

Ja hvis du lige ser bort fra at Bagger er jaget af lykkeridere der ser guld
i bagger, medens Bin laden er beskyttet af millioner af fanatiske tilhængere
der vil dø for ham. Det er lige som om forskellen er til at se ikke.

Fra : Martin

Dato : 06-12-08 15:33

On 6 Dec., 23:12, "David Konrad" <d...@webspeed.dk> wrote:
> Han er anholdt i Californien - sidste nyt på TV2 News.

Vild ting.....
Zentropa var igang med en drejebog pga finanskrisen generelt, men som
Peter Aa sagde: Virkeligheden overgår fantasien........mange gange!!
Iøvrigt har jeg det siden Thorsen lidt ambivalent med økonomisk
kriminalitet. Selvfølgelig er det svindel og mange mennesker kan/vil
miste deres arbejde og måske økonomiske livsgrundlag. Men forskellen
mellem t.ex Danske Banks måde at forvalte mine penge på og Stein
Baggers måde, bliver mere og mere utydelig. Måske dog med den store
forskel at SB er intelligent

Fra : David Konrad

Dato : 06-12-08 23:42

Martin wrote:

> [...]
> mellem t.ex Danske Banks måde at forvalte mine penge på og Stein
> Baggers måde, bliver mere og mere utydelig. Måske dog med den store

Det *er* jo svindel - vi aner bare ikke endnu i hvilket omfang og hvem der
har deltaget, og hvem der har vidst hvad og hvor længe.

Men jeg er enig i, at f.eks Danske Bank - der nu profilerer sig som stort
offer - og andre banker, et eller andet sted må siges at have et medansvar.
Det virker som om at bankerne i bund og grund er fuldkommen ligeglade, så
længe de selv får en del af overskuddet. Baggers numre kunne slet ikke
realiseres uden bankernes medvirken. Der er ligheder mellem IT Factory sagen
og nogle af omstændighederne ved spekulationskrisen (finanskrisen) hvor
bankerne også led tab - i nogle tilfælde en masse aktionærer - pga
overdrevne lån uden sikkerhed, låneydelser uden at man har gennemgået
virksomhederne eller prospekterne grundigt mm.

I øvrigt har jeg læst på Bizzen at medarbejderne der stod for aftalerne med
IT Factory i Danske Bank ikke er blevet fyret, det skulle man ellers tro,
men i dag får psykologhjælp af banken.

Fra : Kim2000

Dato : 06-12-08 23:54

> [...]
> med IT Factory i Danske Bank ikke er blevet fyret, det skulle man ellers
> tro, men i dag får psykologhjælp af banken.

Skal vi ikke holde fast i at når man svindler fakturaerne, underskifter osv
osv, så er den eneste måde det kan afsløres på ved ekstern kritisk revision
(dvs. at man ringer til virksomheder og spørger til om de har udstedt den
faktura). Hvis regnskaberne er i skønneste orden, så er det ikke noget man
gør.

Selvfølgelig er det svindel, manden har tyvstjålet 500 millioner fra andre
mennesker, selvfølgelig er det svindel og selvfølgelig skal det straffes
hårdt.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 07-12-08 00:01

> [...]
> revision (dvs. at man ringer til virksomheder og spørger til om de har
> udstedt den faktura). Hvis regnskaberne er i skønneste orden, så er det

Du ved åbenbart ikke hvad en ekstern revision er.. Tror du virkelig, at man
ringer og spørger virksomheden om deres tal er korrekte?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-08 05:09

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved åbenbart ikke hvad en ekstern revision er.. Tror du virkelig, at
> man ringer og spørger virksomheden om deres tal er korrekte?

Vort sinke-PET venter til Mandag Morgern med at skrive om udlevering

Det er jo kun milliarder der er på spil og hvor hurtig viden kan gøre enorm
forskel.......

Selv et lille firma kan ringe i weekenden til medarbejder og få sendt tekst
til USA - hvis ikke en sms kan gøre det
tsk tsk

Fra : David Konrad

Dato : 07-12-08 00:50

Kim2000 wrote:

> [...]
> spørger til om de har udstedt den faktura). Hvis regnskaberne er i
> skønneste orden, så er det ikke noget man gør.

Men mange mennesker i branchen, og blandt journalister på Computerworld og
Berlingske, med Dorte Toft i midten, har jo i lang, lang tid ikke kunne se,
hvordan det hele kunne hænge sammen. F.eks hvordan man kan have 420 mio i
overskud, det svarer til 3 mio per medarbejder, uden at kunne præsentere én
eneste troværdig kundecase (fraset småtteri-ydelser i Danmark), og hvis man
sammenligner med andre virksomheder der opererer globalt med SaaS og PaaS
(salesforce.com) - så bliver det jo vildt mystisk. Og når så IT Factory
samtidig ikke kan eller vil svare på fuldkommen banale spørgsmål, såsom
hvilke kunder man sælger hvilke programmer til, og hvad disse programmer
egentlig består i, så bliver det jo blot endnu mere interessant og
journalisterne endnu mere interessede.

Men dem der /låner/ IT Factory hundreder af millioner af kroner - de føler
slet ikke trang til at granske lidt i de astronomiske tal, hvilke kunder der
leases til osv osv. Det *er* da ret forunderligt, og mystisk. Man skulle jo
netop tro, at dem der i hele verden havde allermest interesse i at gå IT
Factory efter i sømmene, var de banker der stillede lån til rådighed og har
enorme summer ude at svømme.

Og jeg tænker slet ikke på at Dansk Bank skulle have iværksat "ekstern
revision" o.lign, men at man ganske enkelt som de jo ellers har for vane,
satte sig ned og nøgternt vurderede realismen i prospektet, og i hvilket
omfang IT Factory reelt havde den omsætning og de kunder, som de påstod, men
ikke dokumenterede. Hvis du tager et banklån, vurderes det jo også om du har
mulighed for at betale tilbage, om dine indtægtsoplysninger er reelle osv

Men ligesom med spekulationskrisen er det som om, for bankernes vedkommende,
at jo større og mere utroligt det er og desto mere banken har udsigt til at
tjene nemme penge, desto mindre forstandig og dobbelt-checkende bliver
bankerne og deres medarbejdere. Ligesom man f.eks så ifb Roskilde bank, hvor
man rask væk har ydet lån på 700 mio uden sikkerhed, uden baggrundstjek, på
svimlende bygge-projekter der går i vasken.

Fra : Michael Weber

Dato : 07-12-08 01:02

David Konrad wrote:

> [...]
> på
> svimlende bygge-projekter der går i vasken.

Moralen er:
Hvis man skal i banken og låne penge, lån RIGELIGT!

"Jeg har en plan.Den er spektakulær. Jeg skal bruge 1 mia. !"
"Top."

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-12-08 19:05

Michael Weber skrev den 07-12-2008 01:02:

> Moralen er:
> Hvis man skal i banken og låne penge, lån RIGELIGT!
>
> "Jeg har en plan.Den er spektakulær. Jeg skal bruge 1 mia. !"
> "Top."

Tjo, måske er det den vej man skulle gå.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 07-12-08 19:10

Carsten Riis wrote:

> Tjo, måske er det den vej man skulle gå.

Så vidt jeg husker, virkede den for et par Nigerianere,
der tog et fly til Danmark og gik ind i en Bank i København og lånte
et par millioner på deres glatte ansigt.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-08 06:06

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig er det svindel, manden har tyvstjålet 500 millioner fra andre
> mennesker, selvfølgelig er det svindel og selvfølgelig skal det straffes
> hårdt.

Antag at WTC nedlagdes af CIA, der dygtigt ved at få det til at ligne
Osama-udåd

Kan CIA så ikke lave dygtig pengeafpresningg mod en elkler anden Stein Baba
eller Sai Bagger, så han må udrejse og dermed aldrig vil kunne rense sig?

Selvopfyldende profetier hænger over mistænkte , for TV-seernes dømmesyge
har heksejagt-dimensioner

Se på det konkrete - vækst i våbenbrug mod danskere fra Islam. Det kan vi
måske vurdere og det er vigtigere for os, her og nu.

I århundreder har fængsling handlet om at have let adgang til USUAL SUSPECTS
så man kunne få en nogenlunde opklaringsprocent.
Systemet udvides til *fritgående stigmatiserede*

Da jeg var i Vestre var næsten alle medindsatte flergangs-indsatte
indbrudtyve fra Valby og Vesterbro (nærliggende til fængslet), så når politi
en gang imellem ville fælde en tyv, tog de en netop løsladt som lige så
gerne spillede backgammon bag tremmer som hjemme. Selvom øllerne især var
lyse bag tremmer.

Fra : Michael Weber

Dato : 07-12-08 01:06

David Konrad wrote:

> [...]
> med
> IT Factory i Danske Bank ikke er blevet fyret, det skulle man ellers tro,

Fyring indikerer skyld.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-08 05:50

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Fyring indikerer skyld.

Fortæl

Skyld hos den der fyrer eller hos den fyrede?

Flertaldiktatur siger at DAnske Bank er stor dvs uskyldig, ikke ?

Fra : Michael Weber

Dato : 07-12-08 15:43

Bo Warming wrote:

> Fortæl
>
> Skyld hos den der fyrer eller hos den fyrede?

Man fyrer kun folk, hvis de har lavet noget forkert.
Hvis de, på en eller anden måde, ikke har gjort deres arbejde godt nok
i.f.b. med IT Factory. Man fyrer ikke folk, der har gjort deres arbejde
godt nok d.v.s. ansatte der er uden skyld i miseren.

Deraf følger at Danske Bank formentlig vælger ikke at fyre de relevante
ansatte
for at bevare og forstærke upfattelsen af at Danske Bank er uden skyld.

> Flertaldiktatur siger at DAnske Bank er stor dvs uskyldig, ikke ?

Ikke mig bekendt.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Martin

Dato : 06-12-08 15:52

On 6 Dec., 23:41, "David Konrad" <d...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> overdrevne lån uden sikkerhed, låneydelser uden at man har gennemgået
> virksomhederne eller prospekterne grundigt mm.

Og nu går staten ind og yder kunstig åndedræt. Brækværdigt!

> I øvrigt har jeg læst på Bizzen at medarbejderne der stod for aftalerne med
> IT Factory i Danske Bank ikke er blevet fyret, det skulle man ellers tro,
> men i dag får psykologhjælp af banken.

Ikke glemme at bankfolk har "sengeliggerdage". Når arbejdet bliver for
hårdt kan de tage en pjækkedag på kundernes regning. Flot - rigtig
flot.

Fra : Kim2000

Dato : 06-12-08 23:59

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> [...]

Ikke glemme at bankfolk har "sengeliggerdage". Når arbejdet bliver for
hårdt kan de tage en pjækkedag på kundernes regning. Flot - rigtig

svar:

Hyler du også over sygefravær i fx Aldi, Netto, Brugsen? Hvis du er
utilfreds, så skift dog bank. Banken er bare en købmandsbutik der handler
med penge, dem behøver man ikke have loyalitet overfor.

Fra : Egon Stich

Dato : 08-12-08 12:14

> [...]
> utilfreds, så skift dog bank. Banken er bare en købmandsbutik der handler
> med penge, dem behøver man ikke have loyalitet overfor.

Du tror åbenbart, at men er fri i forhold til kapitalisterne?
Kan du existere uden en bank?
Kan du undgå at betale for noget, du ikke får?

Nej - vel?

Du lider af helt normal borgerlig kortslutning under kasketten, når du kan
fremkomme med udgydelser som her.

Slaven, der ikke vil indse, at han er slavebundet.

Det er dig.

Egon

Fra : David Konrad

Dato : 07-12-08 00:52

Martin wrote:

> Og nu går staten ind og yder kunstig åndedræt. Brækværdigt!

Øh? I hvilken forbindelse? Statens initiativer ifb bankerne har da ikke
kostet en krone.

> Ikke glemme at bankfolk har "sengeliggerdage". Når arbejdet bliver for
> hårdt kan de tage en pjækkedag på kundernes regning. Flot - rigtig
> flot.

Det er jo altid på kundernes regning, og hvis det er det offentlige - på
skatteydernes regning.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-12-08 19:02

David Konrad skrev den 07-12-2008 00:51:

> Øh? I hvilken forbindelse? Statens initiativer ifb bankerne har da ikke
> kostet en krone.

I rollen som bankkunde betaler du nu højere rente og gebyrer, så
bankerne kan få fyldt deres garantikasse op til 35 milliarder kroner.

Når den garantikasse så er brugt op, så skal du i rollen som skatteyder
til lommerne. Og vel og mærke: uden højeste grænse for beløb.

I aller højeste grad kommer du til at betale!

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : David Konrad

Dato : 07-12-08 23:22

Carsten Riis wrote:

> I rollen som bankkunde betaler du nu højere rente og gebyrer, så
> bankerne kan få fyldt deres garantikasse op til 35 milliarder kroner.

Næh, så de kan hive tabene hjem, og opretholde deres groteske
milliardoverskud. I øvrigt som de altid har gjort. Var det 18 mia Danske
Bank havde i overskud sidste år, efter skat? Et helt vanvittigt overskud for
en i global sammenhæng ret så beskeden virksomhed.

> Når den garantikasse så er brugt op, så skal du i rollen som
> skatteyder til lommerne. Og vel og mærke: uden højeste grænse for
> beløb.

Det vil jo ikke ske.

> I aller højeste grad kommer du til at betale!

Alle betaler til bankerne, de har en snabel nede i samtlige danskeres
lommer - hvadenten man har lyst til det eller ej, har brug for bankydelser
eller ej, bla fordi der ikke er konkurrence - men det har ikke noget med
spekulationskrisen at gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-08 00:48

> Næh, så de kan hive tabene hjem, og opretholde deres groteske
> milliardoverskud. I øvrigt som de altid har gjort. Var det 18 mia Danske

Grotesk ?

I 2005 havde de eksempelvis et resultat på 12,8 milliarder ud fra en
markedsværdi på 141,2 milliarder.

Dvs. kapitalen blev forrentet med 9 %

Ganske godt; men sku da ikke grotesk.

Carl Alex Friis Nielsen,
Elsk mig ! Rag mig som jeg tror jeg er

Fra : David Konrad

Dato : 08-12-08 03:18

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Grotesk ?
>
> I 2005 havde de eksempelvis et resultat på 12,8 milliarder ud fra en
> markedsværdi på 141,2 milliarder.

Det er vel aktieværdien, du mener?

> Dvs. kapitalen blev forrentet med 9 %
>
> Ganske godt; men sku da ikke grotesk.

Man kan naturligvis diskutere ordvalget - man kan også sige det er
overvældende meget, ift kundegrundlaget. Jeg synes det er rigtig, rigtig
meget for en mindre bank der opererer i Norden, Baltikum og Irland. Der er
trods alt 25.000 ansatte, men de 18 mia svarer til knap (rundet op) 750.000
i overskud efter skat, per ansat - og Norden er altså ikke ligefrem noget
finansmekka eller skattely. Hvor mange virksomheder i verden kan prale af
sådanne overskudsrater? Det er naturligvis flot og fint, men de har jo
efterhånden vænnet sig til det, bankerne. Privatkundemarkedet virker til at
være et tagselv bord uden konkurrence.

Men der er sket det siden jeg svarede sidst, at Fogh har annonceret en ny
hjælpepakke til bankerne - skattekroner (som jeg forstod det, på tekst-TV)
skal slet og ret tilføres bankerne, så de får lyst til at låne mere ud. Det
mener jeg er, ja - "overvældende", så måske får Carsten Riis altså ret...

Fra : Joakim

Dato : 08-12-08 08:40

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det er vel aktieværdien, du mener?

Det er det samme. Antal aktier gange børskurs angiver selskabets
markedsværdi.

Alternativt kan man beregne selskabets regnskabsmæssige værdi.

> [...]
> ligefrem noget finansmekka eller skattely. Hvor mange virksomheder i
> verden kan prale af sådanne overskudsrater?

Det kan de fleste finansielle virksomheder prale af. Høje overskudsrater er
ikke et isoleret dansk fænomen.

Det er naturligvis flot og fint, men de har jo
> efterhånden vænnet sig til det, bankerne. Privatkundemarkedet virker til
> at være et tagselv bord uden konkurrence.

Det kan jeg ikke se, at det skulle være. Synes du der mangler udbydere af
finansielle produkter i den danske finanssektor?

> [...]
> skal slet og ret tilføres bankerne, så de får lyst til at låne mere ud.
> Det mener jeg er, ja - "overvældende", så måske får Carsten Riis altså

Personligt tror jeg ikke på at disse hjælpepakker, bankerne vil jo alligevel
ikke låne mere ud af den grund, hvis de taber penge på det.

Fra : David Konrad

Dato : 08-12-08 09:24

Joakim wrote:

> Det kan de fleste finansielle virksomheder prale af. Høje
> overskudsrater er ikke et isoleret dansk fænomen.

Det er jo i Danware / IT-factory klassen. Det jeg sådan mener mellem
linierne er, at vel kan man jo godt have overskud i den slags kaliber et
enkelt år, men er det en længerevarende tendens tager de sig simpelthen for
godt betalt, eller der er noget galt på konkurrencefronten eller i det
finansielle marked i sig selv. Se sidst.

Jeg forstår det godt i tider hvor der er jubel på markederne, og kurserne
kun går op - men når det så går dårligere, tror jeg bankerne presses (af sig
selv og bestyrelser) til at forsøge at hente de megaoverskud hjem, de er
vant til, i form af højere (skjulte eller ugennemsigtige) forbrugerafgifter.
Mon der er nogen af de store banker der trods spekulationskrise får under et
par mia i overskud i år? Næppe.

> Det er naturligvis flot og fint, men de har jo
>
> Det kan jeg ikke se, at det skulle være. Synes du der mangler
> udbydere af finansielle produkter i den danske finanssektor?

Jeg mener - men kan ikke finde et link, har nu heller ikke prøvet, har lidt
travlt, - at hvis man går ud og sammenligner de store bankers gebyrer,
renter, eg "produkter" ift privatkundemarkkedet, er der vist ingen forskel
overhovedet. Der virker til slet og ret at være en udtalt enighed om, det
behøver jo ikke være karteldannelse, at den og den ydelse koster så og så
meget, og så koncentrerer man ellers konkurrencen om erhvervskunderne.

Tab på erhvervskunder tørres så af på privatkunderne, ikke på overskuddet.
Roskilde bank var jo i et par år kendt for at yde lån, hvor andre sagde nej,
og muligvis var der en grund til, at IT-factory lånte penge til leasing
karrussellen i nogle banker fremfor andre, ift hvilke spørgsmål der blev
stillet. Det *er* jo lidt utrolig at kontrollen med hvad op til 1 mia blev
lånt til, var mindre omfattende end hvis folk skal låne 50.000 med sikkerhed
i deres hus, f.eks.

> Personligt tror jeg ikke på at disse hjælpepakker, bankerne vil jo
> alligevel ikke låne mere ud af den grund, hvis de taber penge på det.

Ja, jeg kan heller ikke se det. Som jeg forstod den første "pakke" havde det
heller ikke noget at gøre med at hjælpe bankerne i sig selv, men mere at
hjælpe på den danske bankverdens kreditværdighed sådan bredt ift selv at
kunne tage lån, som vist var i farezonen for at blive nedgraderet.

Fra : Egon Stich

Dato : 08-12-08 12:11

> [...]

Ikke glemme at bankfolk har "sengeliggerdage". Når arbejdet bliver for
hårdt kan de tage en pjækkedag på kundernes regning. Flot - rigtig

*******************

Underligt, at der ikke er et krav om at nationalisere bankerne.
Vend og drej det, som man har lyst til.
Normalborgeren er den, der kommer til at betale for kapitalisternes "tab".

Underligt, at folk finder sig i svineriet.

Egon

Fra : Martin

Dato : 06-12-08 16:06

On 6 Dec., 23:58, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> med penge, dem behøver man ikke have loyalitet overfor.- Skjul tekst i anførselstegn -

Bullocks. DB ansatte har krav på "sengeliggerdage". Det har de sgu
ikke i hverken Aldi, Netto eller COOP

Fra : Kim2000

Dato : 07-12-08 11:18

> [...]
> anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Bullocks. DB ansatte har krav på "sengeliggerdage". Det har de sgu

Det kan deres fagforening jo ganke enkelt bare tage op til
overenskomstforhandlingerne. I supermarkederne der kaldes det pjæk, i
bankverden har man indset det er bedre at have glade medarbejdere end
utilfredse. Iøvrigt betaler du for ret så mange andre ting ligeledes, som du
også kan gå og hidse dig op over. Ansattes mobiltelefoner, hjemmepc'er,
biler, kaffepause, kaffen, ansattes tyveri af kontorartikler osv osv
osv..... Man skal have en stærk mave når man er mavesur.....

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-12-08 09:24

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i meddelelsen
> [...]

Stein
Baggers måde, bliver mere og mere utydelig. Måske dog med den

--Hvor begavet på en skala fra 1-10 hvor 1 er det ringeste og
10 er det bedste er det lige at rejse til Los Angeles og melde
sig til de amerikanske myndigheder for at hævde at man er
blevet taget ved næsen i stedet for at gøre det i Danmark?

Åh, jo -man kunne tænke sig at han via en smart advokat kan
forhindre en udlevering til Danmark, og da forbrydelsen jo
ikke er begået i USA, kan han endda risikere at blive sat fri,
få konen og barnet derover og fortsætte med at leve livet på
solsiden (der skal nok være en og anden der vil tage imod ham
med åbne arme fordi han er åh, så intelligent!) - og når man i
Danmark kan have syv konkurser og en dom for salg af ulovlige
stoffer m.v., så er det sikkert endnu lettere at leve i
USA -forbrydernationen par excellence (USA er jo opbygget på
forbrydelser mod menneskeheden).

Alle hans bortforklaringer og pladder giver jeg ikke meget
for. Han har svindlet i årevis - hvad havde været lettere at
henvende sig til politiet i DK med en advokat og så gøre rent
bord? Intet!
Han svindlede glad videre : over havene hyrden fór - fårene
står der endnu og glor!

Fra : Kim2000

Dato : 07-12-08 09:45

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i DK med en advokat og så gøre rent bord? Intet!
> Han svindlede glad videre : over havene hyrden fór - fårene står der endnu

Nu er der jo ingen grund til at latterliggøre manden ved at sige at han bare
kunne henvende sig til politiet, da Danmark som bekendt ikke har et politi
og ikke har haft det de sidste 2-3 år. Der hvor han hans sag falder til
jorden er at han hævder han og hans familie er blevet truet, men alligevel
tager han ikke famiien med under jorden, som jo ville være det mest logiske.
hvis man var tvunget ud i kriminalitet for at beskytte dem.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 15:32

> [...]
> tager han ikke famiien med under jorden, som jo ville være det mest
> logiske. hvis man var tvunget ud i kriminalitet for at beskytte dem.

Datteren er jo gået under jorden.

Fra : John Due

Dato : 07-12-08 11:45

> [...]
> i DK med en advokat og så gøre rent bord? Intet!
> Han svindlede glad videre : over havene hyrden fór - fårene står der endnu

Læg mærke til at Begavet-ubegavet er det evindelige tema der går igen i
Arnes skriverier. Åh jo så den der med at vi elle rettere sagt Arne kun har
foragt for de småtbegavede. Der som bekendt ikke stemmer som Arne.

Fra : Aage Andersen

Dato : 07-12-08 16:56

"John Due"

> [...]
> Arnes skriverier. Åh jo så den der med at vi elle rettere sagt Arne kun
> har foragt for de småtbegavede. Der som bekendt ikke stemmer som Arne.

Læg mærke til at Jensby og andre mener de er blevet bedraget af en
superbegavet person, der gik ud af Kregme kommuneskole fra 8 klasse. Saa kan
man slutte sig til intelligensnivauet for revisorer og banker der ikke
checker i telefonbogen om fupfirmaerne eksisterer og om "varerne" er fysisk
tilstede.

Aage

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-12-08 00:57

> [...]
> bord? Intet!
> Han svindlede glad videre : over havene hyrden fór - fårene

Jeg fatter ikke at han ikke satte sin penge ind på en konto i et land med
bankhemmelighed og bagefter tog til for eksempel Brasilien, som ikke har
udleveringsaftale med Danmark, og der fedede den resten af sit liv. Jeg
kunne godt komme i tanke om den skæbne der var værre som for eksempel en 7-8
år i fængsel i Danmark. Den mand er komplet uforståelig i mine øjne. Han
laver et nærmest genialt bedrageri-nummer og forstår bagefter ikke at gøre
det rigtige hvis man skulle følge den kriminelle tankegang. Komplet
uforståeligt. Hvis den mand er så meget psykopat som det påstås, hvilket jeg
i øvrigt overhovedet ikke tror han er, så bliver det endnu mere
uforståeligt. Det er den mærkeligste kriminalsag ud i økonomisk bedrageri
jeg nogensinde har set.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : N/A

Dato : 07-12-08 01:33

Fra : David Konrad

Dato : 07-12-08 01:33

Per Fers wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> wrote in
> news:493af8bc$0$90265$14726298 @news.sunsite.dk:

> Kunne det ikke hænge sammen med, at hans datter nu er flyttet i
> sikkerhed? Nu kan han komme frem uden fare for hendes liv.
>
> Det ville ikke undre mig, hvis han har været presset ud i meget af
> det der er sket. Jeg håber han kommer til DK så sandheden kommer
> frem. Jeg syntes der har været for mange løse ender i denne sag...

Ja - helt enig. Jeg vil ikke gætte konkret, og det er muligt at hele
setuppet er som der indtil videre spekuleres i - men det *er* lige en tand
for simpelt, det virker for nemt, lidt for utroligt, at vi taler om én
enkelt person, der udråbes til at være "psykopat", som alene og af egen
drift, uden andet formål end - end hvad egentlig? - stikke af med pengene? -
kan narre sine venner og familie og øvrige omgivelser, narre stribevis af
banker, revisionsfirmaer, 140 medarbejdere, investorer, gamle garvede
bestyrelsesrotter, stort set hele IT-branchen osv osv. Det *kan* da være det
er sandt, men det ville i selv en dårlig amerikansk film virke fuldkommen
utroværdigt og plotødelæggende - jeg ser frem til artige afsløringer eller
lidt bedre forklaringer, når nu Bagger er fragtet til Danmark, og de første
retsmøder indledes.

Der er derudover massive kræfter der har gjort en enorm indsats for at
sværte Bagger til - hvad er formålet? F.eks - hvorfor er det interessant, at
han har haft en "hemmelig elskerinde" i Sverige? Det lyder jo suspekt, men
sandheden er, at han da ikke har været utro, og at det jo nok snarere var
det, man normalt kalder en kæreste. Hvorfor er "rockeren" interessant? Alle
de mange artikler om de mange personlige selskaber får sikkert også folk til
at tro, at "nåja - han er nok en værre én", men sandheden er da, at utrolig
mange erhvervsfolk har myriader af Aps'er, skuffeselskaber mv, uden at de af
den grund er svindlere eller kriminelle.

Jeg siger bestemt ikke at Bagger er uskyldig, overhovedet, men der tørres i
ekstrem grad hænder ved håndvasken, med medierne som fuldkommen ukritiske
efterplaprere. Bare det man kan ane Jensby og Ove *ikke* har fortalt, vi
indtil videre nu ved, er da nok til en pæn portion skepsis.

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-12-08 01:26

> [...]
> lyder jo suspekt, men sandheden er, at han da ikke har været utro, og
> at det jo nok snarere var det, man normalt kalder en kæreste.

Hvad i alverden er forskellen ??? Tror du ikke at man går i seng med en
kæreste ?????

En veninde derimod kan godt være et ikke-seksuelt venskab.

Fra : DADK

Dato : 13-12-08 08:50

Kim Larsen wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad i alverden er forskellen ??? Tror du ikke at man går i seng med
> en kæreste ?????

Jo, det er vist forskellen på at være kæreste og bekendt. Hvad har det at
man går i seng med denne eller hin, at gøre med økonomisk kriminalitet?
Mener du den svenske eks-kæreste er medskyldig?

Stein Bagger er muligvis kriminel, men mange historier om ham bragt i
sensationspressen har jo intet med de kriminelle forhold at gøre.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-12-08 02:10

"Per Fers" <per@fers.dk> wrote in message

> Det ville ikke undre mig, hvis han har været presset ud i meget af
> det der er sket.

Ja af griskhed kombineret med en stor del narcissisme.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : N/A

Dato : 07-12-08 02:46

Fra : N_B_DK

Dato : 07-12-08 02:46

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in
> news:493b2264$0$90262$14726298 @news.sunsite.dk:

> Tja, det er i hvertfald et billede medierne forkynder.

Det gavner ihvertfald ikke man flygter til udlandet.

Fra : N/A

Dato : 07-12-08 04:52

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-08 04:52

"Per Fers" <per@fers.dk> skrev i meddelelsen
> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in news:493b2ae9$0$90271$14726298
> @news.sunsite.dk:

snip
> "If privacy is outlawed, only outlaws will have privacy."

Dorte Toft "tæsker i klaviaturet" ög er måske med i en sammensværgelse af
privatlivs-selvoprettende outlaws.
Hun er også på flugt fra det konkrete - lutter metaforer

Griskhed og narcisisme er hvad gjorde dyr til menneske

Mukabe kan ikke fældes af Gorden Brown undttagen ved at 600 koleramaveonder
der også var hverdag da jeg var i landet, pludselig gøres til Mukabes fejl
af både UK og Desmond Tutu

Hvorfor spørger ingen mikrofonholder de ægyptiske topfolk om de vil bekæmpe
trosfæller blandt pirater. MILITÆRT
Saudi Arabien ville hellere betale løsepenge for tankskib for de ved de får
dem igen af trosfællerne

Vesten er så dum at vi kompenserer for Suez-ejernes selvskabte økonomiske
tab og Kina får lov at overtage Zimbabwe-kolonien samt nogle haste-forærede
lagre af kolera-medicin tsk tsk

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-08 05:27

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Fers" <per@fers.dk> wrote in message

> Ja af griskhed kombineret med en stor del narcissisme.

Eller narcisisme m lidt griskhhed

Ord ord ord ord

Kun medieiscenesættelse taler mod at han var værre end du og jeg. Måske han
afpressedes dygtigt af CIA
Efter særlig ordre fra Obama der behøver afledningsmanøvre vedr at han ikke
kan holde et eneste valgløfte
Fjolser der har hyldet Obama er måske også medskyldig i løgnehistorie om at
Mukabe har skabt mere koleramaveonder end der var i 1974 da jeg boede hos
Volle Kirk og hans sundhedsforsttandige kone garantterede at deres 100
zimbabweansatte havde helbred som danskere.

TV-beviser er at noget køres på trillebør og kaldes koleraoffer OG et kort
hvor halvdelen af landet er gråt og speakerkommmentar lyder at "på dette
område er de syge" hvilket også kan laves vedr aids i DK.