Stålringe, hvor købes sådanne?
Fra : Steen Suder

Dato : 27-12-08 17:50

Jeg søger stålringe til konditor/bagning af den type, der er ca. 100mm i
diameter og måske 40-60mm høje - til en fornuftig pris.

Hvor køber man sådan nogen?

(Og hvad hedder de i fagsprog?)

--
Steen Suder

Fra : Max

Dato : 27-12-08 18:06

Hej Steen

> Hvor køber man sådan nogen?

De er dukket mere og mere op hos de lokale
isenkræmmere efterhånden.

> (Og hvad hedder de i fagsprog?)

De kan bl.a. hedde anretterringe eller gourmetringe.

--
Mvh Max

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 27-12-08 14:09

On 27 Dec., 17:50, Steen Suder <sfs_news_s...@suder.dk> wrote:

> Jeg søger stålringe til konditor/bagning af den type, der er ca. 100mm i
> diameter og måske 40-60mm høje - til en fornuftig pris.

> Hvor køber man sådan nogen?

Hvis du bor i København eller omegn, kan du købe dem i Kunst og
Køkkentøj, de koster ikke mange basseører.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-12-08 17:26

Steen Suder wrote:
> Jeg søger stålringe til konditor/bagning af den type, der er ca.
> 100mm i diameter og måske 40-60mm høje - til en fornuftig pris.
>
> Hvor køber man sådan nogen?
>
> (Og hvad hedder de i fagsprog?)

http://www.hwl.dk/search/udstikker

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 28-12-08 13:58

On 28 Dec., 17:25, "Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote:

> http://www.hwl.dk/search/udstikker

Udstikkere kan ikke anvendes til at anrette i, men er gode til, ja,
udstikning og evt. formbagning af bunde. Ved ikke helt, hvad Steen
egentlig skulle bruge ringene til, men han skrev da, at de skulle være
4-6 cm høje, udstikkerne er 3 cm høje.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Steen Suder

Dato : 28-12-08 23:32

Kevin Borbye Edelvang wrote:

> [...]
> udstikning og evt. formbagning af bunde. Ved ikke helt, hvad Steen
> egentlig skulle bruge ringene til, men han skrev da, at de skulle være

Det burde jeg have nævnt.
Vi laver sådan en flok boller til morgenbrug nogle gange om ugen. Dejen er
som sej grød og flyder derfor ud på pladen med tørre kanter til følge.

Jeg er indrettet sådan at jeg godt kunne tænke mig dem lidt mere regulære -
derfor disse stålringe. De fås i den lokale Metro til ca. 30,- stykket i en
kraftig kvalitet... mente dette var dyrt, men det kan vist ikke gøres meget
billigere.

Nu har jeg så fået øjnene op for andre muligheder med disse ringe, f.eks.
til røsti og div. anretteropgaver.

--
Steen Suder

Fra : Peter

Dato : 31-12-08 10:16

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde jeg have nævnt.
> Vi laver sådan en flok boller til morgenbrug nogle gange om ugen. Dejen er
> som sej grød og flyder derfor ud på pladen med tørre kanter til følge.
> klip

Kan du ikke bruge en lille alu form,
http://www.hwl.dk/produkt/03Koekkenu/0304Fade/030405Aluf/97112
i ø80 der kan vel lige blive et lille 100g brød.

Mvh Peter

Fra : Margrete Johansen

Dato : 08-01-09 19:58

Du drysser et lag mel på bordet (eller direkte på pladen, hvis du er lidt
graciøs), hæld hele eller dele af dejen ud på melet. Derefter "løfter" du
hver bolle op i melet, så den er omsluttet af et tyndt lag tørt mel. På
denne måde vil "klatterne" ikke løbe ud, som de plejer, men fint holde
bolleformen.

Øv dig blot - når først du har lært det, har du morgenboller i den helt
rigtige facon fremover.

Margrete/ www.smagsuniverset.dk