Leverpostejsbagning
Fra : Ralph

Dato : 26-12-08 00:31

Hvorfor bruger man vandbad ved leverpostejsbagning?

Til orientering gør jeg ikke.

--
Ralph

Fra : Morten

Dato : 26-12-08 02:06

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor bruger man vandbad ved leverpostejsbagning?
>
> Til orientering gør jeg ikke.

Er det ikke for at undgå at de bliver bagt for "hårdt"?

Mvh
Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-12-08 21:29

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in news:4954179c$0$90271$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvorfor bruger man vandbad ved leverpostejsbagning?

Man bruger vandbad for at forhindre den direkte hårde varme fra ovnen og
for at tilføre luften i ovnen ekstra fugtighed.

Med (lever) postej er det ikke altid nødvendigt, men der er dog risiko for
skorpedannelse på bund og sider af postejen.

> Til orientering gør jeg ikke.

Har aldrig prøvet. Gør du noget specielt?

Fra : Ralph

Dato : 27-12-08 00:27

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Har aldrig prøvet. Gør du noget specielt?

Næh, alm engangsaluforme, 180 grader 45 min. optøet, een time frosset.

--
Ralph