On 10 Dec., 11:00, Sune Jørgensen <sune.joergen...@gmail.com> wrote:
> On 10 Dec., 09:37, f...@arnvig.dk wrote:
>
> > Så er der kommet referater fra de sidste 3-4 bestyrelsesmøder
>
> >
http://www.sportsdykker.dk/index.php?pid=12&folderid=174&dirpath=/Bes...
>
> > Hvor man bl.a. kan læse at
>
> > - Bestyrelsen nu enstemmigt har vedtaget visionen
> > - Den fulde implementering af visionen skal budgeteres
> > - Formand Michael er ved at sammensætte en struktur-gruppe
>
> > Søren Arnvig
>
> Hvis man læser det seneste referat fra 11-2008 så burde det ikke hedde
> DSF men DFF (Dansk Fridykker Forbund).
> Ellers ryger der jo penge til højre og venstre til ikke flaskedykker
> relateret udvalg, møder, turer og støtte, og jeg har svært ved at se
> at nogen af dem gavner den almindelig klubdykker, udover web udvalget.
> Det eneste som jeg har kunne finde i de sidste tre referater som har
> noget som helst med bredden at gøre er følgende sætning:
> "Kirsten har en aftale med AGA om gas. Sender mail til Stig"
>
> /Sune
Jeg har sendt følgende til Formand Michael
Det fremgår ikke klart hvad det er bestyrelsen har vedtaget.
Såvidt jeg kan se er der et oplæg, som er diskuteret på mødet d. 1-2
Okt.
men det er vel ikke det der er blevet vedtaget ?
Anyways, mit input til strategien er, at DSF skal være opsøgende.
Tdiligere har DSF været forholdsvis passive
både med at opsøge nye medlemmer og passe de eksisterende.
Jeg tror at Forbundet vil have gavn af en periode hvor man opsøger
medlemmerne.
Det ville være fint hvis man havde et mål om at alle nye klubber,
som ikke er medlem af forbundet, har haft tilbud om et besøg af
Forbundet
senest 3 mdr. efter at deres eksistens er blevet kendt.
Ligeledes bør alle eksisterende klubber have besøg/kontakt med
forbundet
mindst 2 gange om året og det er forbundet der initierer denne
kontakt.
For at understøtte denne strategi skulle vi have flg. overordnede
struktur.
Bestyrelse på 5 medlemmer med overordnede ansvarsområder
Formand
Koordinerer bestyrelsen
Internationale relationer
Næstformand
Nationale relationer og Klubber
SportsUdvalg (Rugby,Jagt,finne/fridyk)
Sekretær
Kontor og IT
Fag udvalg (Teknisk, Ungdom, Bio, Arkæologi)
Økonomiansvarlig
Regnskab
Budget
Talsmand
Presse, PR
Medieudvalg (redaktion, web, markedsføring)
For at strømline indsatsen på den præsentationssiden
tror jeg det vil være godt at sammenlægge
redaktion, web og markedsføring til et Medieudvalg
For at styrke både fridykning og finnesvømning kunne vi
sammenlægge de to udvalg.
Til at dække klubbernes behov og understøtte strategien
om at være opsøgende, burde vi lave et nyt Klubudvalg
som primært skal tage sig af aktiviteter som i høj grad
efterspørges på klubniveau f.eks.
- Rabat aftaler på Gas, forsikring, udstyr
- Uddannelseskoordinering
- Klubbesøg
Bestyrelse, udvalg og klubber skal understøttes af forbundskontoret,
hvis arbejdsopgaver ikke ændrer sig væsentligt i forhold til i dag,
men som i langt højere grad anvender IT til at servicere medlemmerne.
Den endelige konstellation må på langt sigt være en kontorleder
(generalsekretær eller kontorchef, titlen er ligegyldig) som
har prokura til at varetage den daglige drift af forbundet
indenfor de givne rammer og en kontormedarbejder til
generel sagsbehandling og kontorarbejde
Samtidig bør det nok overvejes om nogle arbejdsopgaver,
kan placeres i klubberne vha. IT , f.eks. medlemsregistrering.
Søren Arnvig