Open source php-baseret billetsystem?
Fra : Adam

Dato : 08-12-08 02:18

Hejsa,

Jeg er på jagt efter et out-of-the-box billetsystem, der har fire
indgange: Kundens køb, admin-området, billetmodtageren & salgstedet

Sådan et system troede jeg, at jeg havde fundet i Fusion Ticket -
http://www.fusionticket.org - der har alle fire elementer. Men... kun
de første tre virker :/ Derfor har jeg siddet og spildt min tid på
noget, der på overfladen ser fint ud, men ikke virker 100% (kun
75%)...

Er der nogen der kender til et andet billetsystem, der kan nogenlunde
det samme og som er ment at bruge?

Mvh
Adam

Fra : Dan Storm

Dato : 08-12-08 15:18

Adam skrev:
> Er der nogen der kender til et andet billetsystem, der kan nogenlunde
> det samme og som er ment at bruge?

Har du prøvet på <url: http://hotscripts.com> ?
Ellers skal du da overveje at få det som et bestillingsjob.
Det kan godt være svært at få det man skal bruge, hvis det skal være gratis.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Adam

Dato : 10-12-08 00:50

On 8 Dec., 15:18, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:

> [...]
> Dan Storm - storm at err0r dot dk /http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter

Hejsa Dan,

Det var der - hotscripts.com - jeg fandt frem til Fusion Ticket i
første omgang...

Kan det virkelig passe, at de er de eneste udbydere af en open source
løsning til et billetsystem i PHP?

.... hmmm... hvis jeg var lidt mere hardcore kode*geek*, så ville jeg
kaste mig over opgaven, men det er jeg ikke... :/

HyggeHejs derude!

//Adam

Fra : Dan Storm

Dato : 10-12-08 09:25

Adam skrev:
> Kan det virkelig passe, at de er de eneste udbydere af en open source
> løsning til et billetsystem i PHP?

Sikkert ikke, men det er åbenbart det du har haft nemmest ved at finde.
Umiddelbart har jeg ikke lige fundet nogle alternativer, men det var jo
også kun et par hurtige søgninger.

> ... hmmm... hvis jeg var lidt mere hardcore kode*geek*, så ville jeg
> kaste mig over opgaven, men det er jeg ikke... :/

Igen, du kan prøve det som en bestillingsopgave - prisen afgør
naturligvis det niveau hjælp du får til projektet, men overordnet set
vil det være den løsning der sikkert giver dig det bedste og mest
tilpassede resultat i længden. Samtidig giver det også plads til særlige
behov, hvis du skulle have nogen (som du tilsyneladende har i forhold
til Fusion Ticket).

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : N/A

Dato : 10-12-08 13:46

Fra : N/A

Dato : 10-12-08 09:25

Fra : Adam

Dato : 10-12-08 02:37

On 10 Dec., 09:24, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:

> [...]
> Dan Storm - storm at err0r dot dk /http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter

....hmmm... særlig behov til Fusion Ticket har jeg ikke som så - det
kunne bare være fedt, hvis det virkede... noget der undrer mig er, at
det er bare kodepakken til Fusion Ticket jeg har hentet ned fra deres
officielle side... At der er noget i den der ikke virker er jo
ligefrem pinligt for dem...

Ja, løsningen bliver nok en bestillingsopgave.. om det bli'r i PHP
eller andet (måske ruby rails...) har jeg ikk' bestemt mig for...

//Adam

Fra : Dan Storm

Dato : 10-12-08 13:46

Adam skrev:
> [...]
> det er bare kodepakken til Fusion Ticket jeg har hentet ned fra deres
> officielle side... At der er noget i den der ikke virker er jo

Det er sådan det er med open source. Du har mulighed for selv at rette
fejlene eller betale andre for at gøre - og idet du ikke betaler for
softwaren er du ikke i position til at forlange fejlen udbedret. Og
undskyld mit franske, men det er ikke lige så pinligt for dem at deres
open source system ikke er fejlfrit som det er pinligt for dig at du
ikke har fattet idéen med open source.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Adam

Dato : 10-12-08 12:06

On 10 Dec., 13:45, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:

> [...]
> Dan Storm - storm at err0r dot dk /http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter

Hmmm... den sad, hva'? :)

Ha' en bra dag der!

//Adam