Indlæse dato/tid ....
Fra : Frank

Dato : 07-12-08 13:01

Jeg kunne jo lave en form og gi mig til at indlæse og validere
YYYY, MM, DD, hh og mm.... Hmmm... Der må være noget smartere...

Flere steder har jeg set, at man kan clicke på et ikon, som får
en lille kalender til at poppe op? Den skal også kunne håndtere
tid! Meningen er, at den skal returnere unixtime!

Er der noger der kender til sådan en?

Frank

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-12-08 17:24

Frank wrote:
> [...]
> en lille kalender til at poppe op? Den skal også kunne håndtere
> tid! Meningen er, at den skal returnere unixtime!

Tjah - men det har intet med PHP at gøre:
http://docs.jquery.com/UI/Datepicker

Omkring Unixtid - er det bedste nok blot at smide det igennem f.eks.

http://php.net/strtotime

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Frank

Dato : 08-12-08 06:16

jQuery ser spændende ud! Umiddelbart tror jeg det tager en krig at
får overblik over installationen, men jeg kigger på det!!

Tak for hjælpen,

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-12-08 17:25

Johan Holst Nielsen wrote:
> http://php.net/strtotime

Eller selvf.
http://docs.jquery.com/UI/Datepicker/%24.datepicker.formatDate#formatdatesettings

Hvis det er på klienten du vil have den til det?