Vise PC-skærm på gammelt TV, hvordan ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 08-12-08 20:26

Hvordan gør man, hvis man vil vise billedet fra ens labtop på et ældre tv?
Der er naturligvis udgang til en ekstern skærm fra labtoppen, men der er
ikke en VGA-udgang til TV'et.

Hvad gør man??

v.h.
Jakob

Fra : Jakob Munck

Dato : 08-12-08 20:30

> ikke en VGA-udgang til TV'et.

Undskyld, jeg mener naturligvis en PAL-udgang til TV'et.

v.h.
Jakob

Fra : J

Dato : 08-12-08 20:55

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, jeg mener naturligvis en PAL-udgang til TV'et.
>

> v.h.
> Jakob

Hvad er "naturligvis en PAL-udgang"?

Fra : Jakob Munck

Dato : 08-12-08 20:58

> Hvad er "naturligvis en PAL-udgang"?

Det er sådan en som kan gå ind i et europæisk TV

v.h.
Jakob

Fra : Mr.X

Dato : 09-12-08 00:37

> Det er sådan en som kan gå ind i et europæisk TV

Scartstik?

Fra : Mr.X

Dato : 09-12-08 00:44

Prøv at se her: http://www.sandberg.dk/sandbergguide.aspx?id=1

Fra : Lyhn

Dato : 09-12-08 12:04

Jakob Munck wrote:
> Hvordan gør man, hvis man vil vise billedet fra ens labtop på et
> ældre tv? Der er naturligvis udgang til en ekstern skærm fra
> labtoppen, men der er ikke en VGA-udgang til TV'et.
>
> Hvad gør man??

Det er lidt svært med dine sparsomme oplysninger.
Så udgangen til en ekstern skærm fra laptoppen er altså VGA, korrekt?
Hvis der kun er DVI udgang til en ekstern skærm på laptoppen så kan du bruge
en DVI til VGA adapter på laptoppen så du kan bruge nedenstående converter
boks.

Hvilket TV er der tale om?
Hvad findes der af indgange på TV'et?

Det bedste billede får du hvis signalet bliver omsat til RGB på en SCART
indgang.

Du kan f.eks. bruge denne her boks, 22-041 Grandtec Ultimate til 899,00 DKK:

http://www.av-connection.dk/?PGr=1372&PNo=22-043&PicGr=1792&ML=838

Den kan omsætte signalet til,
RGB på SCART indgang = bedste billedkvalitet
S-Video = anden bedst billedkvalitet
Composite = dårligste billedkvalitet

Link til producenten:
http://www.grandtec.com/products/video/xppro.html

På producentens tegning er der afbilledet et RGB out til RGB SCART med AUDIO
ind kabel,
men ifølge beskrivelsen af hvad der følger med produktet ser det ikke ud
til at et sådan kabel medfølger.
Så det skal muligvis købes separat.

Det ville nok være en god ide at kontakte av-connection og høre dem om hvad
der følger med af kabler.

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-12-08 13:13

"Lyhn" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at et sådan kabel medfølger.
> Så det skal muligvis købes separat.
>
> Det ville nok være en god ide at kontakte av-connection og høre dem om

Tak for svaret. Jeg har ikke specificeret TV'ets indgang, da der er tale om
2 forskellige TV. Men jeg arbejdere videre med det du har vist her, så tak
for det.

v.h.
Jakob

Fra : Lyhn

Dato : 09-12-08 14:56

Jakob Munck wrote:

> Tak for svaret. Jeg har ikke specificeret TV'ets indgang, da der er
> tale om 2 forskellige TV. Men jeg arbejdere videre med det du har
> vist her, så tak for det.

OK, håber du finder en løsning du bliver tilfreds med