Efterlysning: PC card m. flere line out
Fra : Simsalabim

Dato : 08-12-08 09:30

Jeg søger noget hardware som skal tilsluttes til min bærbare så jeg får min
2 x 2 stereo-kanaler på den.
-findes det.
Skal bruge det til at tilslutte en mixerpult så man kan fade mellem 2 winamp
afspillere f. eks.
Synes jeg har set noget fra Creative til PC card indgangen men kan ikke
finde det.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-12-08 09:35

Simsalabim skrev:

>Jeg søger noget hardware som skal tilsluttes til min bærbare så jeg får
>min 2 x 2 stereo-kanaler på den.

er det sådan et http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=14878 du
søger

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-12-08 14:15

Ivan V. Klattrup wrote:

> er det sådan et http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=14878 du

Det er i hvertfald klasser bedre end Creative (det er nu heller ikke så
svært).

Der er også denne til USB:
http://xs-sound.dk/data/products/mayaex7/info.asp
Eller denne:
http://xs-sound.dk/data/products/phase26usb/info.asp

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-12-08 14:28

Jesper Poulsen skrev:

>Der er også denne til USB:
>http://xs-sound.dk/data/products/mayaex7/info.asp

hvad er egenlig den store forskel på den og
http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=25308 udøver prisen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-08 16:49

Ivan V. Klattrup wrote:
> [...]

Output Type : Analog 8 Channel Output

Som jeg læser det, er der ingen indgange ?

4 analoge ind- og udgange

Mvh Ebbe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-12-08 17:19

Ebbe (7000) skrev:

>Output Type : Analog 8 Channel Output
>
>Som jeg læser det, er der ingen indgange ?

>4 analoge ind- og udgange

Ok, så så jeg forskellen (jeg stammede ikke)

Det var faktisk også dette
http://xs-sound.dk/data/products/maya44usb/index.html jeg tænkte på
fremfor det lidt billigere audiotrack kort

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-12-08 20:12

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://xs-sound.dk/data/products/maya44usb/index.html jeg tænkte på

Dette interface (det er næppe et kort, når der er tale om en ekstern
boks) er mage til det ESI fra Aage som du linker til.

> fremfor det lidt billigere audiotrack kort

Audiotrak er consumer-brandet for ESI.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-12-08 20:16

Jesper Poulsen skrev:

>Dette interface (det er næppe et kort, når der er tale om en ekstern
>boks) er mage til det ESI fra Aage som du linker til.

Det er bare utroligt at Audiotrack'et er næsten dobbelt så dyrt.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-12-08 21:04

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det er bare utroligt at Audiotrack'et er næsten dobbelt så dyrt.

XS Sound har vel ikke så stort et kundegrundlag at de kan sælge deres
varer billigere. Aage Jensen er jo et stort foretagende med et ganske
stort kundegrundlag.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-12-08 23:09

Simsalabim skrev bl.a.:

> Skal bruge det til at tilslutte en mixerpult så man kan fade mellem 2
> winamp afspillere f. eks.
> Synes jeg har set noget fra Creative til PC card indgangen men kan
> ikke finde det.

Ja, det er der massevis af. Kig hos åge..

Men vær opmærksom på, at det er ikke alle programmer, hvor det er muligt
selv at vælge, hvilket lydkort/udgange, man vil bruge. En del programmer
bruger windows mapperen. Så tjek først, om det er muligt med winamp, og om
det er muligt at køre to sessions med winamp.

Alternativt er der massevis af programmer, som måske kan det du vil med to
kanaler. Der er jo tonsvis af diverse mp3 mixere og DJ programmer. Se evt
hos Tucows og andre downloadsider.

men elles kan jeg anbefale disse, jeg har alle tre:

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=37207

Har fire separate udgange, men de to er ganske vist digital. Bemærk, at her
er tale om high-end lyd. Det spiller helt afsindigt godt, og navnlig
hovedtelefonforst. er i top.

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=35072

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=40713 firewire

Har du råd, så er motu'en perfekt. Det kort har simpelthen ALT i
tilslutningsmuligheder. Både Motu og Focusrite kan iøvrigt bruges uden de
er sat til computeren.

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=34606

To af dem kan også gøre tricket. Det spiller også ok, men er ikke i
topklasse. Jeg har et næsten magen til, bare uden digitalstik. Det fulgte
med min store behringer mixer. Det sidder fast på en IBM thinkpad 600X, som
ikke laver andet end at fungere som FFT (fasemeter).

Claus