Intels BOX kølere (E8400) - hvordan er de~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-12-08 09:08

Hej gruppe,

Jeg sidder og venter på en E8400 - og det er første gang i min lange
karriere som selvbygger at jeg skal prøve at lave noget med en Intel
processor..
Mit spørgsmål går derfor på hvordan BOM køleren som følger med en E8400 er
? - larmer den ?
Processoren skal ikke overclockes ?
Altså: er BOX køleren OK, eller skal man købe noget andet ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mads

Dato : 07-12-08 09:48

On Sun, 7 Dec 2008 09:07:33 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>? - larmer den ?
>Processoren skal ikke overclockes ?
>Altså: er BOX køleren OK, eller skal man købe noget andet ?

Den er OK, både hvad angår køling og støj.

Den er dog ikke lydløs, så hvis du er støj-fanatiker og alligevel
har ofret store summer på kabinet, PSU og det andet, så vil
en 2-300 kr til f.eks. en Scythe køler være givet godt ud.

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 07-12-08 20:16

> [...]
> ? - larmer den ?
> Processoren skal ikke overclockes ?
> Altså: er BOX køleren OK, eller skal man købe noget andet ?

De er utroligt støjsvage i forhold til tidligere generationer og det er
rigtigt rart, til de 5 sidste intel systemer jeg har samlet har jeg med
vilje valgt box køleren ud fra mine gode erfaringer med dem!
De kan selvfølgelig høres, men der skal ikke meget til at overdøve den,
f.eks. larmer mange af de nyeste grafikkort mere...

Hvis du har et Asus bundkort eller et andet med fan throtteling kan du slå
det til så blæseren kører ved lavere omdrejninger medmindre CPU'en er varm!
Så bliver selv box køleren så stille at den ikke kan høres.

Brian

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-12-08 07:51

Tak for jeres svar.
Jeg har ladet tvivlen råde, og har alligevel bestilt mig en Thermaltake
A2-I2 med. Jeg kender denne køler fra min nuværende AMD maskine, hvor jeg
har en A2'er på på min AMD - og der er det helt klart strømforsyingen der
larmer mest.
Min maskine er noget htpc agtigt noget som står i stuen, og der er ikke
noget grafikkort til at larme - jeg klarer mig med onboard grafik.
Så støj betyder meget for mig.

mvh

Andreas M. Hansen