Hvem har en KVM switch jeg kan låne?
Fra : Mureren

Dato : 06-12-08 13:26

Jeg har lige fået et Logitech Illuminated keyboard ind af døren, og det
virker ikke med min kvm-switch
Switchen jeg har er en ren PS/2, og det nye keyboard er USB. En USB til PS/2
adapter _har_ jeg prøvet, men det fungerede ikke, hverken på min egen pc
eller arbejdspc'en.

Hvis jeg sætter keyboard og mus til direkte i begge pc'er virker det, men
jeg er nødt til at bruge kvm-switch for det bliver til at arbejde med i
hverdagen.

Så, er der nogen tæt på Silkeborg der har sådan en USB og VGA switch jeg må
teste med?

Mvh.
Mureren.

Fra : Rado

Dato : 06-12-08 19:38

On Sat, 6 Dec 2008 13:25:46 +0100, "Mureren"
<mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har lige fået et Logitech Illuminated keyboard ind af døren, og det
>virker ikke med min kvm-switch

Nej KVM kan være noget lunefuldt noget. Driverne til min Logitech
trackball vil heller ikke fungere korrekt med min KVM - scrollhjulet
holder op med at fungere så snart jeg skifter maskine. Den fungerer
dog med Windows standard driver, med det skrabede udvalg af funktioner
den tilbyder.

Hvis du har separat skærm til hver PC og de er forbundet via netværk,
så er der nogle alternative løsninger her som måske kan bruges:

http://www.inputdirector.com/
http://synergy2.sourceforge.net/

Det smarte ved dem er at man blot flytter musen ud over kanten på
skærmen, så flytter mus/keyboard automatisk over på den anden maskine.
Hotkeys er dog også en mulighed hvis man foretrækker det.

--
Rado

Fra : Mureren

Dato : 06-12-08 19:48

> [...]
> skærmen, så flytter mus/keyboard automatisk over på den anden maskine.
> Hotkeys er dog også en mulighed hvis man foretrækker det.

Kun én skærm, ikke forbundet via netværk, så den går ikke

Jeg har bestilt en IOGear GCS22U, så må jeg håbe den virker med keyboard og
mus. Logitech yder i hvert fald INGEN support på noget som helst, medmindre
det er sat direkte til pc'en!