Problemer med mails på get2net-konto?
Fra : John L.

Dato : 04-12-08 22:47

Hej NG

Jeg har de sidste par dag ikke kunnet modtage mails på min get2net-konto.
Den prøver at hente mails, men går i baglås med en meddelelse ala:

"Opgaven xxx get2net - modtager rapporterede en fejl (0x8004210A): Der
opstod en timeout i handlingen, inden der kom svar fra serveren til
modtagelse (POP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal
du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen."

Jeg kan se, at der ligger 9 mails til mig, men den kommer kun en igennem fra
tirsdag morgen og den har jeg efterhånden fået mindst 50 gange. Det er
ligesom den ikke kan komme forbi den mail og slippe resten ind. Og hver gang
Outlook henter post, kommer den ene mail igen.

Jeg har prøvet webmail og det virker heller ikke. Jeg har også en tdc-mail
og den virker OK.

Andre her, der oplever noget lignende?

Vh. John

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-12-08 22:56

John L. skrev:
> [...]
> Outlook henter post, kommer den ene mail igen.
>
> Jeg har prøvet webmail og det virker heller ikke. Jeg har også en tdc-mail

Har du prøvet det den skriver:

"Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal
du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen."

??

Fra : John L.

Dato : 04-12-08 22:58

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet det den skriver:
>
> "Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal
> du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen."
>
> ??
Ja, i sommer da det også var galt. Problemet er, at jeg pga. af Internet via
min arbejdsplads ikke længere har forbindelsen ved Tele2, men stadig
modtager mails den vej. Og så ville de selvfølgelig ikke hjælpe med det.
Fair nok.

Dengang besluttede jeg mig for at lukke den ned og bruge tdc og det har jeg
da også fået gjort med de vigtigste (tror jeg). Men efter et par dage
virkede get2net pludselig igen og så er tiden jo igen gået og der har været
så meget andet, og nu er det snart jul osv. osv.

Derfor spørger jeg jer i stedet for.

Vh. John

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-12-08 23:07

> Jeg har de sidste par dag ikke kunnet modtage mails på min get2net-konto.
> Den prøver at hente mails, men går i baglås med en meddelelse ala:

Hvilken POP3-server forbinder du imod? pop3.tele2.dk ?

> Jeg har prøvet webmail

http://webmail.tele2.dk/tele2/ ? Hvilken fejlmeddelelse får du der?

Har du evt. prøvet at lade Outlook forbinde via. IMAP?

>Andre her, der oplever noget lignende?

Såvel pop3.tele2.dk som webmail fungerer fint herfra

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : John L.

Dato : 04-12-08 23:20

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken POP3-server forbinder du imod? pop3.tele2.dk ?
Ja, pop3.tele2.dk

> http://webmail.tele2.dk/tele2/ ? Hvilken fejlmeddelelse får du der?
Jeg går ind via http://webmail.get2net.dk/tele2/ Jeg kan se, at der ligger 7
mails i indbakken, men oversigten komer ikke frem., når jeg tykker på inbox.
Efter et par minutter står der øverst på siden:
ERROR: Connection dropped by IMAP server.
Query: SORT (ARRIVAL) ISO-8859-1 ALL

> Har du evt. prøvet at lade Outlook forbinde via. IMAP?

Nej. Hvad skal der så stå til indgående post?

Vh. John

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-12-08 23:34

> Nej. Hvad skal der så stå til indgående post?

pop3.tele2.dk

Fra : John L.

Dato : 04-12-08 23:39

> pop3.tele2.dk
Øhhh? Den forstod jeg ikke lige? Hvordan sætter man Outlook til at forbinde
via IMAP?

Vh. John

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-12-08 23:51

> Øhhh? Den forstod jeg ikke lige? Hvordan sætter man Outlook til at
> forbinde via IMAP?

Funktioner >> Konti >> Tilføj ny >> Post - her får du på et tidspunkt
mulighed for at vælge kontotype POP3 eller IMAP, her vælger du så IMAP.
Brugernavn, password, server m.m. skal bare være det samme

Fra : John L.

Dato : 05-12-08 00:00

> Funktioner >> Konti >> Tilføj ny >> Post - her får du på et tidspunkt
> mulighed for at vælge kontotype POP3 eller IMAP, her vælger du så IMAP.
> Brugernavn, password, server m.m. skal bare være det samme

OK - nu kan jeg se det. Jeg prøver det i morgen. Jeg skal lige have fundet
koderne frem.

Foreløbig tak.

John

Fra : John L.

Dato : 05-12-08 22:16

"John L." <fjernjohnla@get2net.dk(fjern fjern)> skrev i en meddelelse

> OK - nu kan jeg se det. Jeg prøver det i morgen. Jeg skal lige have fundet
> koderne frem.
>
> Foreløbig tak.
>
> John

Hej igen

Så er problemet tilsyneladende løst. Jeg åbnede webmail på en anden pc (og
et andet netværk) og kunne der se hvilke mails, der var til mig. Den ældste
stod som læst, men er aldrig nået frem til min Outlook. Det var en
reklame-mail fra FDB.

Hjemme på min egen pc fik jeg den tanke, at det måske var min firewall, der
blokerede for adgangen til webmail og efter at have åbnet for visning af
"notifications" fra firewall'en og sagt "allow" til den et par gange, kunne
jeg også se mails på min pc.

Jeg slettede derefter mailen fra FDB via webmail, trykkede send/modtag i
Outlook og vupti smuttede de resterende mails direkte ind i indbakken. Der
må simpelthen have været noget sygt i den mail fra Brugsen.

Så det blev ikke aktuelt at prøve med IMAP eller lignende.

Jeg skal vist til at gennemgå mine mails og meddele mine kontakter, at de
ikke skal bruge get2net mere. En dag bliver det jo nok alvor med at de
lukker for den.

Tak for hjælpen og jeres forslag.

Vh. John