Skal ram være 100% ens ?
Fra : steen

Dato : 05-12-08 04:39

Hej,

min computer har i øjeblikket 4 GB ram på 2 stk. 2GB klodser.

Hvis jeg vil have 8 GB ram i computeren, kan jeg så bare købe 2 stk.
2GB klodser magen til, eller er jeg nødt til at købe 4 stk. 2GB
klodseri en sampak?

Håber i kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-12-08 13:18

steen <steengod@hotmail.com> wrote in news:4087c233-0891-44eb-b7f3-
7f10a5e5b313@z1g2000yqn.googlegroups.com:

> min computer har i øjeblikket 4 GB ram på 2 stk. 2GB klodser.

Du har self. tjek på om den understøtter 8 Gb RAM.

> Hvis jeg vil have 8 GB ram i computeren, kan jeg så bare købe 2 stk.
> 2GB klodser magen til, eller er jeg nødt til at købe 4 stk. 2GB
> klodseri en sampak?

Tidens hardware er ikke så følsom som det var tilfældet engang, så der
burde ikke være problemer med blot at tilkøbe ekstra RAM.

Fra : steen

Dato : 05-12-08 09:23

On 5 Dec., 13:18, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

tak for hjælpen.

Hilsen

Steen

Fra : Brian Lund

Dato : 06-12-08 12:54

> [...]
>
> Hvis jeg vil have 8 GB ram i computeren, kan jeg så bare købe 2 stk.
> 2GB klodser magen til, eller er jeg nødt til at købe 4 stk. 2GB

Du kan nøjes med 2*2 GB og de behøver ikke engang være købt i sampak... Bare
de er rimeligt ens, helst samme mærke/model.

Husk de skal være lige så hurtige som dem der sidder i, i forvejen.
Iøvrigt, du kører vel ikke windows XP?

Brian

Fra : steen

Dato : 06-12-08 05:07

On 6 Dec., 12:54, "Brian Lund" <br...@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

> [...]
> de er rimeligt ens, helst samme mærke/model.
>
> Husk de skal være lige så hurtige som dem der sidder i, i forvejen.

nej,

jeg kører Vista 64bit.

Det kan godt være det er lidt meget ram i øjeblikket, men jeg synes de
har en ok pris, og regner med der kommer flere programmer, som kan
udnytte dem + at de bliver sværere at få fat i om 2-3 år.

Hilsen

Steen

Fra : Brian Lund

Dato : 06-12-08 15:31

> [...]

har en ok pris, og regner med der kommer flere programmer, som kan
udnytte dem + at de bliver sværere at få fat i om 2-3 år.

--------

Det er overhovedet ikke "lidt meget", det er passende, ihvertfald hvis man
bruger dem... Indimellem kunne jeg ihvertfald sagtens bruge 4 eller 8 GB RAM
i alt..! Har dog undladt at opgradere da jeg ikke vil køre vista, XP 64-bit
skulle dog også kunne køre med +4 GB.

Men jeg tror nu ikke de bliver sværere at få fat i om 2-3 år.. Men til den
tid har du sikkert også opgraderet/udskiftet maskinen alligevel?
(Jeg har ihvertfald)

Brian