php ErrorDocument 404
Fra : ScooterGrisen

Dato : 02-12-08 16:18

Jeg vil gerne have en e-mail hver gang der forsøges at vise en fil på
min hjemmeside som ikke findes.

Jeg har lavet "fejl.html" som vises hvergang en fil ikke findes.

i .htaccess skriver jeg: ErrorDocument 404 /scooterhjemmeside/
fejl.html

Jeg bruger så $_SERVER['REQUEST_URI'] til at få finde ud af hvilken
fil som ikke blev fundet.

Det virker så også fint nok hvis jeg prøver at få adgang til:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/findesikke
men hvis jeg prøver at få adgang til:
http://mentos.wep.dk/findesikke
Fordi så bliver de billeder som fejl.html prøver at få adgang til ikke
vist fordi den gå fra at hedde:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/4takt50ccmscootere12.png
til:
http://mentos.wep.dk/billeder/4takt50ccmscootere12.png

Hvis jeg så ændre .htaccess til
ErrorDocument 404 http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/fejl.html

Så virker billeder i fejl.html men jeg kan ikke bruge $_SERVER
['REQUEST_URI'] for den viser bare "fejl.html" istedet for at vise
filen som ikke blev fundet.
Og $_SERVER["REDIRECT_STATUS"] visere ikke 404 når man bruger et
ekstern link (http://...)

Håber i kan hjælpe.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-12-08 00:40

ScooterGrisen skrev:

> Jeg vil gerne have en e-mail hver gang der forsøges at vise en fil på
> min hjemmeside som ikke findes.

Pas på med det. Jeg satte engang et script op til noget
tilmelding hvor jeg fik en mail hver gang nogen tilmeldte sig.

Da jeg blev offer for en hadefuld hærværksmand, kom der flere
tusind mails i min mailboks. Det var lidt træls, så nu kører jeg
med en lidt anden opsætning.

--
Bertel

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-12-08 01:09

ScooterGrisen <fedblindkat@yahoo.dk> skrev Tue, 2 Dec 2008 15:18:25
-0800 (PST)

>Jeg vil gerne have en e-mail hver gang der forsøges at vise en fil på
>min hjemmeside som ikke findes.

Det vil jeg (også) godt advare imod.

Dels er der muligheden for chikane, som Bertel omtaler (og som jeg
iøvrigt også selv har været udsat for).

Og dels er der iøvrigt så mange kald på ikke eksisterende filer (fra
spambotter, fra amatørhackere, og fra andet godtfolk) , at et sådant
system vil generere et helt uoverskueligt antal mails.

Det bedste du kan gøre er, efter min mening, at lave et lille
php-program der en gang i mellem skimmer din error.log og lister de
interessante emner ud.

Har du ikke umidelbart afgang til error-log, så kan du lade din 404.php
gemme de interessante emner i en tekstfil på serveren - istedet for at
sende en mail, hver gang der sker eet eller andet.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : ScooterGrisen

Dato : 03-12-08 06:56

Jeg kender ikke til error.log men jeg vil prøve og undersøge. Er det
en fil som gemmer alle de fejl som opstår når folk prøver at få adgang
til hjemmesiden ? Hvordan får jeg adgang til den error.log fil ?

Jeg tror muligvis jeg har løst min fejl med at tilføje: <base
href="http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/">
til min fejl.html fil

Jeg ville skrive:
<Directory /scooterhjemmeside/>
documenterror 404 /fejl.html
</Directory>
i min .htaccess i roden af hjemmesiden men det virker åbentbart ikke.

Fra : ScooterGrisen

Dato : 03-12-08 16:12

Da jeg tilføjede:
<base href="http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/">
til mine filer ja så virker det lidt men så kom der nogen andre
problemer....
Så hvis der er nogen som kan hjælpe mig så skrive endelige.

Fra : Dan Storm

Dato : 04-12-08 09:00

ScooterGrisen skrev:
> [...]
> problemer....
> Så hvis der er nogen som kan hjælpe mig så skrive endelige.

Det er jo ikke nemt at hjælpe dig, når man ikke bliver oplyst om hvad
'andre problemer' består af.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : N/A

Dato : 04-12-08 09:00

Fra : ScooterGrisen

Dato : 04-12-08 14:36

> Det er jo ikke nemt at hjælpe dig, når man ikke bliver oplyst om hvad
> 'andre problemer' består af.

Ja det fordi hvis jeg bruger <base href="http://mentos.wep.dk/
scooterhjemmeside/"> også virker <a href="#danscootereasy"> ikke.
Så bliver:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/altomdanscooter.html#danscootereasy
til:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/#danscootereasy

Men istedet for at tilføje <base href....> til alle mine sider så har
jeg bare tilføjet den til fejl.html siden så har jeg rettet lidt i
<head> delen også nu ser det ud til at virke... Det blev bare sådan en
lidt omvendt måde og gøre det men hvis det virker ja så virker det jo..

Se eventuelt:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/mine/viskode.html?../fejl.html
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/mine/viskode.html?../php/phpfunktioner.php
Hvis i er interesseret.

Det lader til jeg har fundet en løsning, men det var sku lidt
besværligt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-08 21:52

ScooterGrisen wrote:

> Se eventuelt:

> http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/mine/viskode.html?../php/phpfunktioner.php

Den server ville jeg være yderst forsigtig med. Den sender php-koden ud som
plain text i stedet for at behandle koden serverside. Den sendte i øvrigt
html-koden på samme måde - ikke betryggende.

Erik Ginnerskov