CyberCity's news-server
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-08 20:25

Hej, jeg er CyberCity kunde, og jeg udmærket bekendt med alle de
problemer der har været med CC's news-servere.

Jeg har dog et underligt problem med CC's news-server, og derfor vil jeg
tjekke om der er andre som har det samme problem.

I min liste over grupper på CC's news-server optræder
news:dk.fritid.foto.billedsnak og news:dk.fritid.foto.indkoeb - men når
jeg vælger at abonnere på disse to grupper, så får jeg en melding om at
grupperne ikke findes på servere.

Er der andre som oplever et tilsvarende problem med disse to grupper.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke

Fra : Hauge

Dato : 02-12-08 21:50

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Er der andre som oplever et tilsvarende problem med disse to grupper.

Jeg er faktisk ret overbevist om at der er mange der har en stor glæde af
dit "problem"

/Hauge

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-12-08 22:07

Hauge skrev:

> Jeg er faktisk ret overbevist om at der er mange der har en
> stor glæde af dit "problem"

LOL!

KTHXBAI,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-08 22:29

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Jeg er faktisk ret overbevist om at der er mange der har en stor glæde af
> dit "problem"

Nåhh... glæden er nok temmelig begrænset, den er i hvert fald til at
overse, for problemet er jo ikke større end, at der er mange andre
news-servere som fører disse grupper.

Og CyberCity er jo ikke det eneste sted, hvor man kan købe en
Internetforbindelse.

Fra : michel

Dato : 02-12-08 22:56

Jeg har opgivet cybershitty fuldkommen fordi de intet ved om internet og
undlader at skrive om det væsentlige tekniske på deres site.
De tumper som jeg snakkede med, vidste slet ikke hvad en newsserver eller
nntp server er for noget.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-08 23:04

michel <michel@usenet.invalid> wrote:

> [...]
> undlader at skrive om det væsentlige tekniske på deres site.
> De tumper som jeg snakkede med, vidste slet ikke hvad en newsserver eller

Jeg kan nikke genkendende til din oplevelse, CC's supportere er søde,
venlige og hjælpsomme, men de aner ikke en hujende fis om UseNet.

Hvis du er CC-kunde, kan du så ikke lige tjekke om du kan abonnere på de
omtalte grupper, og om du kan få noget indhold i dem fra serveren.

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-12-08 23:58

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hvis du er CC-kunde, kan du så ikke lige tjekke om du kan abonnere på de
> omtalte grupper, og om du kan få noget indhold i dem fra serveren.

Bruger du news.cyber... eller newsbin.cyber... i din newsreader?

Jeg har absolut ingen traffik i nogle af de grupper jeg følger, på
news.cyber..., (Når den endeligt svarer) men masser af traffik på
newsbin.cyber...

Har dog brugt sunsite igennem et stykke tid, da news hos Cybercity,
tilsyneladende, er meget nedprioriteret. Internet forbindelsen er der
dog ingen problemer med, og så vigtigt er news heller ikke, at jeg gider
besværet med at skifte ISP, bare for det.

- Chano Andersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-12-08 00:16

Chano Andersen <sunsite@chanoandersen.dk> wrote:

> Bruger du news.cyber... eller newsbin.cyber... i din newsreader?

Jeg har prøvet med begge serverne.

Når jeg henter gruppelisten fra newsbin.cybercity.dk, så optræder
news:dk.fritid.foto.billedsnak og news:dk.fritid.foto.indkoeb i listen
over tilgængelige grupper, det nytter dog ikke at abonnere på dem.

Men når jeg henter gruppelisten fra news.cybercity.dk, så optræder de to
grupper ikke i listen over tilgængelige grupper.

Og jeg havde ellers fået den opfattelse, at CC har nedlagt deres
tekst-server, så newsbin.cybercity.dk og news.cybercity.dk peger på den
samme maskine.

Fra : michel

Dato : 03-12-08 22:00

Hverken CC eller TDC har komplette multíbinaries. Det er bevidst. TDC kører
et script som fjerner en enkelt bid så ingen anspores til at downloade warez
og video. Jeg tror ikke at man finder nogen ISP-ere i DK som har komplette
multibinaries.

Hos USENEXT kører alt down/up med fuld bredbåndshastighed. Ingen neddroslet
serverbåndbredde. Jeg oprettede en gratis prøve engang hvor man kunne
downloade lidt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-08 22:02

michel skriver:

> TDC kører
> et script som fjerner en enkelt bid så ingen anspores til at downloade warez
> og video.

Og månen er lavet af grøn ost......selvom historien gentages masser af
gange er den ikke korrekt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-12-08 22:17

"michel" <michel@usenet.invalid> skrev :

>Hverken CC eller TDC har komplette multíbinaries. Det er bevidst. TDC kører
>et script som fjerner en enkelt bid så ingen anspores til at downloade warez
>og video.

Der er slet ingen binære grupper på TDCs newsserver.
--
Kerim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-08 22:18

Kerim Ellentoft skriver:

> Der er slet ingen binære grupper på TDCs newsserver.

Netop - men ovenstående skrøne hænger gevaldigt ved.

"De store farlige gør blah, blah, blah"
Okay, jeg får mig et billigt grin hver gang.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-12-08 22:28

> [...]

> og video. Jeg tror ikke at man finder nogen ISP-ere i DK som har komplette

Det er uden betydning for mig, jeg har aldrig brugt de binære grupper,
og jeg kan fint nøjes med de rene tekst-grupper.

Og jeg bruger for det meste nogle udenlandske news-servere, som fører de
grupper som mangler på CC's news-server.

Men jeg har en plan om at sende CC et brev, hvor jeg klager over, at
deres news-server ikke fører alle dk.heirarkiets grupper, forinden vil
jeg dog lige sikre mig, at det ikke kun er hos mig der et problem.

Så jeg vil blive meget glad, hvis der er et par andre CC-kunder, som kan
oplyse mig, om de kan se indholdet i news:dk.fritid.foto.billedsnak og

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-08 22:47

Niels Riis Ebbesen skriver:

> Men jeg har en plan om at sende CC et brev, hvor jeg klager over, at
> deres news-server ikke fører alle dk.heirarkiets grupper

Har de da lovet at de gør det ?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-12-08 23:24

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Har de da lovet at de gør det ?

Næh... men jeg er kunde hos CC, og i al forretning gælder der en regel
om, at tilfredse kunder er faste kunder, og utilfredse kunder er på
væk...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 06:27

Niels Riis Ebbesen skriver:

> Næh...

Godt, så har du jo ikke noget at klage over.

> men jeg er kunde hos CC, og i al forretning gælder der en regel
> om, at tilfredse kunder er faste kunder, og utilfredse kunder er på
> væk...

Lad mig gætte: De er fucking ligeglade.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-08 11:24

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Lad mig gætte: De er fucking ligeglade.

Tja... hvis det er tilfældet, så er der fem andre ISP'er i mit
område,...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 17:02

Niels Riis Ebbesen skriver:

> Tja... hvis det er tilfældet, så er der fem andre ISP'er i mit
> område,...

Tjah, så må du jo se om de er mindre ligeglade.........

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-08 21:04

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Tjah, så må du jo se om de er mindre ligeglade.........

Hmm... jeg tror ikke at CC er "ligeglade", det handler snarre om, at
fderes supportere ikke ved noget om nyhedsgrupper og NNTP-servere, og
derfor opstår der ikke en fornuftig og opbyggelig dialog, når en sur
kunde ringer ind og brokker sig over nogle manglende nyhedsgrupper.

Men hvis sagen gribes fornuftigt an, så tror jeg godt man kan komme
igennem med budskabet, og hvis den ansvarlige bliver klar over, at der
er en mindre fejl i konfigureringen af en NNTP-server, så vil han nok
investere de fem minutter det tager at rette fejlen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 21:15

Niels Riis Ebbesen skriver:

> [...]
> derfor opstår der ikke en fornuftig og opbyggelig dialog, når en sur
> kunde ringer ind og brokker sig over nogle manglende nyhedsgrupper.

Så må kunden jo være klog nok til at lade være med at brokke sig, men
venligt oplyse om uhensigtsmæssighederne..

> [...]
> er en mindre fejl i konfigureringen af en NNTP-server, så vil han nok
> investere de fem minutter det tager at rette fejlen.

Netop - en klage vil næppe hjælpe meget.

Fra : michel

Dato : 04-12-08 23:03

Hvorfor tror du at de Cybershitty blandt Usenetbrugere?
Du opdager det nok. Skriv her igen og fortæl hvordan det er gået.

De er hamrende ligeglade uanset hvor tålmodig du er. De har end ikke en
Usenet server admin som du kan sende email til.
Image / Worldonline / Tiscali havde en regulær og superdygtig admin man både
kunne sende email til og ringe til.
DET var tider

Fra : michel

Dato : 04-12-08 11:40

Du vil ALDRIG blive tilfreds med CC´s NNTP og/eller deres supportere. Jeg er
lige flyttet fra CC og savner dem absolut IKKE

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-08 11:56

michel <michel@usenet.invalid> wrote:

> Du vil ALDRIG blive tilfreds med CC´s NNTP og/eller deres supportere. Jeg er
> lige flyttet fra CC og savner dem absolut IKKE

Hmm... ind til videre er det min oplevelse, at CC's supportere er
venlige og hjælpsomme, men hvis der ikke er en medarbejder hos CC, som
har kompetancer omkring driften af en NNTP-server, så vil de næppe kunne
gøre det bedre.

Jeg har spekuleret på, hvad der er blevet af Simon Skals, han havde tjek
på den slags.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 05-12-08 19:02

On Thu, 04 Dec 2008 11:56:17 +0100, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jeg har spekuleret på, hvad der er blevet af Simon Skals, han havde tjek
> på den slags.

Han er stadig i firmaet, men jeg kan godt afsløre, at han har nogle lidt
andre opgaver nu

--
JÅH

Fra : michel

Dato : 04-12-08 11:38

Hvor er du dog snot dum at høre på altid.

Hvis man kører en NNTP server, så siger det sig selv at man ikke skal udøve
censur på den efter egen vurdering.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-12-08 12:57

michel skrev:

> Hvor er du dog snot dum at høre på altid.

Du scorer vildt mange point på velargumenterede og velfunderede
indlæg.

--
Bertel

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-12-08 13:34

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du scorer vildt mange point på velargumenterede og velfunderede
> indlæg.

Det er ikke særlig elegant formuleret, men michel har nu ret i at Klaus'
position ikke er det mest begavede. Vi har haft det oppe før; fx husker
jeg da jeg selv tidligere på året blev meget træt af Cybercitys opførsel
i forbindelse med branden i deres installation.

I en diskussion om udbydere og deres ydelsers kvalitet er det vanskeligt
at forstå hvorfor nogle føler trang til at forsvare e.g. Cybercity. Min
egen tidligere slutning blev, at disse folk måtte være indspiste med
miljøet på den ene eller den anden måde. 'Snot dum' er måske ikke så
ringe i den forbindelse.

--
Niels

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-12-08 15:32

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> writes:

> [...]
>egen tidligere slutning blev, at disse folk måtte være indspiste med
>miljøet på den ene eller den anden måde. 'Snot dum' er måske ikke så

Indspist og indspist... men flere af os har jo arbejdet hos ISP'er,
nogle gør det stadig.

Reelt er det et spørgsmål om pris/kvalitet. Med de nuværende priser
på båndbredde, er der decideret ikke råd til support. Det er meget
billigere at behandle kunderne ens og glæde sig, når de besværlige
går over og irriterer konkurrenten. Så er man sluppet af med dén
underskudsforretning.

Hvis man hævede prisen med måske 500 kr/måned, ville support og
fejlfinding kunne få en helt anden kvalitet. Der ville også være
råd til at kaste penge efter en rigtig god news-server, selvom
den nok aldrig ville kunne nå NSP'ernes løsninger til knæene.

Problemet er bare, at kunderne ville løbe skrigende væk - og over
til konkurrenter med elendig kundeservice og support. Når alt kommer
til alt, er hovedparten af kunderne ikke villig til at betale for
at blive behandlet ordentligt.

You get what you pay for.

Mvh.
   Klaus.

Fra : michel

Dato : 04-12-08 17:17

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Det er meget
> billigere at behandle kunderne ens og glæde sig, når de besværlige
> går over og irriterer konkurrenten. Så er man sluppet af med dén
> underskudsforretning.

Det er fuldkommen korrekt. Derfor skal man heller ikke spilde tid på sin ISP
men derimod advare nye kunder ved at fortælle hvor elendige de er, f.eks til
venner og familie og her.

> Hvis man hævede prisen med måske 500 kr/måned, ville support og
> fejlfinding kunne få en helt anden kvalitet.

Uenig der.
Det er ligesom med hospitaler, plejehjem, børnehaver mv. at den ringe
kvalitet skyldes manglende skatteindtægter. Dårlig virksomhedsdrift og
inkompetente og dovne ledere er årsagen - både på hospitalet og hos ISP-en

michel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 17:23

michel skriver:

> Det er ligesom med hospitaler, plejehjem, børnehaver mv. at den ringe
> kvalitet skyldes manglende skatteindtægter. Dårlig virksomhedsdrift og
> inkompetente og dovne ledere er årsagen - både på hospitalet og hos ISP-en

Nemlig ja.....

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-12-08 17:44

On 2008-12-04, michel <michel@usenet.invalid> wrote:

> Det er fuldkommen korrekt. Derfor skal man heller ikke spilde tid på sin ISP
> men derimod advare nye kunder ved at fortælle hvor elendige de er, f.eks til
> venner og familie og her.

Hvor mange i din familie bruger da usenet?

--
Andreas

Fra : michel

Dato : 04-12-08 23:11

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Hvor mange i din familie bruger da usenet?

Ingen. lol

Men når de spørger mig om valg af ISP så gør jeg hvad jeg kan for at de skal
fravælge dem som JEG ikke kan lide

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 23:14

michel skriver:

> Men når de spørger mig om valg af ISP så gør jeg hvad jeg kan for at de skal
> fravælge dem som JEG ikke kan lide

Hvor seriøst er det?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-12-08 23:18

On 2008-12-04, michel <michel@usenet.invalid> wrote:

> Ingen. lol
>
> Men når de spørger mig om valg af ISP så gør jeg hvad jeg kan for at de skal
> fravælge dem som JEG ikke kan lide

Det lyder som virkelig saglig rådgivning.

--
Andreas

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-12-08 20:24

Klaus Ellegaard skrev:

> [...]
> til konkurrenter med elendig kundeservice og support. Når alt kommer
> til alt, er hovedparten af kunderne ikke villig til at betale for

Pyt med support; den er der vel ingen der regner med længere, og hvis
tingene virker er den heller ikke så vigtig. Man kunne komme langt med
fyldestgørende driftsinformationer.

Og endnu engang et eksempel der er helt ude i hampen: 500 kr/md oveni de
200 kr. hr. Jensen betaler i forvejen. Det er jo for latterligt. Hvordan
kommer du frem til - for en rimeligt stor virksomhed som Cybercity - at
en antagelig news-service skulle koste det?

Er det virkelig så svært at forstå, at en offentlig debat som denne kan
være med til at højne informationsniveauet, og at al den indspiste snak
om at de stakkels leverandører ikke 'har råd' er fuldstændig
kontraproduktiv?

--
Niels

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-12-08 20:55

On 2008-12-04, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote:

> [...]
> være med til at højne informationsniveauet, og at al den indspiste snak
> om at de stakkels leverandører ikke 'har råd' er fuldstændig

Hvorfor synes du de er stakkels? Det er da slet ikke i tråd med resten
af dit revsende indlæg.
Nogle gange forstår jeg dig ikke!

--
Andreas

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-12-08 22:07

> [...]

>Pyt med support; den er der vel ingen der regner med længere, og hvis
>tingene virker er den heller ikke så vigtig. Man kunne komme langt med

Nu svarede jeg på: "Vi har haft det oppe før; fx husker jeg da jeg
selv tidligere på året blev meget træt af Cybercitys opførsel i
forbindelse med branden i deres installation" og drog en parallel
til den konkrete sag med news-serveren.

> [...]
>kommer du frem til - for en rimeligt stor virksomhed som Cybercity - at
>en antagelig news-service skulle koste det?

Noget support her, en god news-server dér, og så videre. Hvis man
skal stille alle tilfredse, koster det en formue. En af de store
udfordringer er, at alle forventer, at deres specifikke behov er
inkluderet i månedsabonnementet - ellers er det jo HELT VILDT DYRT!

Hvilket betyder, at alt fra support over gratis pizza til news,
mail, hjemmesider og en stripper skal finansieres via det samme
abonnement.

> [...]
>være med til at højne informationsniveauet, og at al den indspiste snak
>om at de stakkels leverandører ikke 'har råd' er fuldstændig

Det er forbudt for folk, der ikke er enig med dig, at deltage i
debatten?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-12-08 22:32

Klaus Ellegaard skrev:

> Det er forbudt for folk, der ikke er enig med dig, at deltage i
> debatten?

Ja.

--
Niels

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-08 21:04

> [...]

> billigere at behandle kunderne ens og glæde sig, når de besværlige
> går over og irriterer konkurrenten. Så er man sluppet af med dén

Hmm... det produkt som jeg køber hos CC er dælme ikke en lavpris vare,
det er tvært imod deres aller dyreste produkt, og jeg er ikke typen der
belaster en support afd. med fjollede og irrelvante opkald, så hvis CC
ikke ka' levere mig varen til den pris, så er der noget galt.

Fra : michel

Dato : 04-12-08 23:24

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> så hvis CC
> ikke ka' levere mig varen til den pris, så er der noget galt.

Ja og det opdager du

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-12-08 09:57

michel wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Ja og det opdager du

Hvad skulle man opdage? Jeg bruger selv CC og har gjort det længe, jeg
har haft lidt start problemer, men ud over det, har jeg ikke rigtigt
oplevet andre problemer end en død newsserver, der ikke har virket, i et
halvt års tid.

Men helt ærligt, så vigtigt er news sgu heller ikke, der er meget få der
bruger det, og jeg er egentligt glad for at de ikke smider en stor del
af mine abonnements penge efter et stort news setup, som kun 1% af
kunderne bruger. (Tallet på 1% er fri fantasi, men dog i tråd med min
opfattelse af brugen af usenet i DK.)

Men jeg må jo nok være gået glip af en masse problemer, som jeg jo så
kan se frem til. :P

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 17:07

Niels P Sønderskov skriver:

> Det er ikke særlig elegant formuleret, men michel har nu ret i at Klaus'
> position ikke er det mest begavede.

Gider du at uddybe, hvad min position er?

> I en diskussion om udbydere og deres ydelsers kvalitet er det vanskeligt
> at forstå hvorfor nogle føler trang til at forsvare e.g. Cybercity.

Hvem forsvarer Cybercity ?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-12-08 20:31

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Niels P Sønderskov skriver:
>
> Gider du at uddybe, hvad min position er?

De tåbelige 'forklaringer' om at de stakkels ISP'er ikke har råd fordi
kunderne ikke vil betale. Du hjælper de blodsugende internationale
leverandører med at legitimere deres forretning.

> Hvem forsvarer Cybercity ?

Du fandt det i orden at nogle af grupperne i dk-hierarkiet ikke
fungerede på deres news-server og forsøgte at gøre nar ad en kunde der
ikke fandt det ok ("Har de da lovet at de gør det?").

--
Niels

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-12-08 20:56

On 2008-12-04, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote:

> Du fandt det i orden at nogle af grupperne i dk-hierarkiet ikke
> fungerede på deres news-server og forsøgte at gøre nar ad en kunde der
> ikke fandt det ok ("Har de da lovet at de gør det?").

Klaus spurgte til en juridisk aftale mellem forbruger og leverandør. Han
har ikke sagt at det var i orden. Det er kun dig der åbenbart synes at
det er synd for teleselskaberne.

--
Andreas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 20:59

Niels P Sønderskov skriver:

> De tåbelige 'forklaringer' om at de stakkels ISP'er ikke har råd fordi
> kunderne ikke vil betale. Du hjælper de blodsugende internationale
> leverandører med at legitimere deres forretning.

Vorherre bevares, "blodsugende internationale leverandører" tag dig dog
sammen mand!

> Du fandt det i orden at nogle af grupperne i dk-hierarkiet ikke
> fungerede på deres news-server

Absolut ikke.

> og forsøgte at gøre nar ad en kunde der
> ikke fandt det ok ("Har de da lovet at de gør det?").

Nej, jeg forsøgte at gøre ham opmærksom på at han nok ikek skal
latterliggøre sig over noget han ikke har et krav på.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 17:05

michel skriver:

> Hvor er du dog snot dum at høre på altid.

Er det mig du mener?

Pas på med sådanne påstande, de kan give bagslag...

> Hvis man kører en NNTP server, så siger det sig selv at man ikke skal udøve
> censur på den efter egen vurdering.

Aha, spændende - hvem skal så vurdere det?
Kunderne?

I tilfældet ssunsite/dotsrc.ord, udøer man masser af "censur", hvor man
kun fører et fåtal nyhedsgrupper. TDC gør fuldstaændigt det samme og
fjerner alle binære grupper.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-08 17:14

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> michel skriver:

> Er det mig du mener?
>
> Pas på med sådanne påstande, de kan give bagslag...

> Aha, spændende - hvem skal så vurdere det?
> Kunderne?
>
> I tilfældet sunsite/dotsrc.ord, udøver man masser af "censur", hvor man
> kun fører et fåtal nyhedsgrupper. TDC gør fuldstændigt det samme og
> fjerner alle binære grupper.

Michel, vil du ikke svare på spørgsmål?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-12-08 00:41

Niels Riis Ebbesen:

<snip>

> Så jeg vil blive meget glad, hvis der er et par andre CC-kunder,
> som kan oplyse mig, om de kan se indholdet i
> news:dk.fritid.foto.billedsnak og news:dk.fritid.foto.indkoeb

Jeg er CC kunde.

På news.cybercity.dk finder jeg nyhedsgrupperne dk.fritid.foto,
dk.fritid.foto.billedsnak og dk.fritid.foto.indkoeb. Jeg kan abonnerer
på dem, men der er ingen messages når jeg åbner med Xnews.

På newsbin.cybercity.dk finder jeg dk.fritid.foto, men ikke de 2
undergrupper.

Der er masser af trafik i d.f.f - over 4000 postings.

Jeg har dog ikke læst dem allesammen

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-08 11:24

> [...]
> på dem, men der er ingen messages når jeg åbner med Xnews.
>
> På newsbin.cybercity.dk finder jeg dk.fritid.foto, men ikke de 2

Tak for dit svar, det svarer præcist til det jeg oplever.

Fra : michel

Dato : 04-12-08 11:52

Jeg kan se at du er meget aktiv i .billedsnak. Hvorfor vil du absolut bruge
CC når du allerede har luret Motzarella?

Jeg vil anbefale dig at du siger dit CC abb op med et skriftligt brev hvor
du angiver at CC er for inkompetente til at drive en NNTP server og at dette
har topprioritet for dig, og så ønske dem god bedring

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-08 12:02

michel <michel@usenet.invalid> wrote:

> Jeg kan se at du er meget aktiv i .billedsnak. Hvorfor vil du absolut bruge
> CC når du allerede har luret Motzarella?

Ja... jeg bruger Motzarella og to andre gratis news-servere, og de er
sådan set gode nok, men jeg betaler for at bruge CC, og det er ikke en
af de billige lavpris forbindelser jeg har, og det er vel helt normalt,
at man stiller krav til serviceydelser som man køber.

Fra : michel

Dato : 04-12-08 12:49

> [...]
> af de billige lavpris forbindelser jeg har, og det er vel helt normalt,
> at man stiller krav til serviceydelser som man køber.

Det nytter ikke at stille krav, hvis dem som du stiller kravene overfor ikke
kan forstå problemet og teknikken.

Men hvis du har tid til at undervise CC i NNTP serverdrift, så vil det være
godt. Nogen skal jo udføre det hårde arbejde, så det bliver interessant at
se om du får noget ud af det - jeg tror det ikke. Spild du bare din tid på
de venlige men fuldkommen inkompetente supportere.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-12-08 12:54

On 2008-12-04, michel <michel@usenet.invalid> wrote:

> Men hvis du har tid til at undervise CC i NNTP serverdrift, så vil det være
> godt.

Tror du virkelig at det handler om teknik?

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-12-08 17:34

Andreas Plesner Jacobsen:

> Tror du virkelig at det handler om teknik?

Nej, det tror jeg i hvert fald ikke.

Det er tilsyneladende hele raden rundt. Så løsningen for folk der vil
Usenet er nok at entrere med et firma/en organisation der specialiserer sig
i Usenet og betragte ens ISP på samme måde som telefonselskabet. Nogen der
står for ens forbindelse.

CC er som det blev sagt OK når det gælder forbindelsen.

Usenet er blevet et nicheprodukt.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Ole C

Dato : 04-12-08 16:02

Niels Riis Ebbesen skrev blandt andet:

> .... og det er ikke en
> af de billige lavpris forbindelser jeg har, og det er vel helt
> normalt, at man stiller krav til serviceydelser som man køber.

Den slags plejer ikke at gøre indtryk på Cybercity - der for eksempel også
viser kunder vintervejen, hvis de vil have porteret en IP-telefonforbindelse
til selskabet.
Om der er tale om manglende vilje eller do. kompetance, er ikke godt at
vide....

--
vh
Ole C

Fra : Sune

Dato : 03-12-08 23:21

On Wed, 3 Dec 2008 21:59:56 +0100, "michel" <michel@usenet.invalid>
wrote:

> TDC kører
>et script som fjerner en enkelt bid så ingen anspores til at downloade warez
>og video.

AHAHAHA!

Mvh
Sune

Fra : Bruno

Dato : 07-12-08 23:07

michel wrote:
> [...]
> undlader at skrive om det væsentlige tekniske på deres site.
> De tumper som jeg snakkede med, vidste slet ikke hvad en newsserver

Med den slaveløn de betaler til supporterne, så kan det ikke undre for
ved man bare lidt er der meget bedre jobs at få.

Mvh
Bruno

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 04-12-08 17:33

"michel" <michel@usenet.invalid> writes:

> [...]
> mv. at den ringe kvalitet skyldes manglende skatteindtægter. Dårlig
> virksomhedsdrift og inkompetente og dovne ledere er årsagen - både

Det har du helt ret i. Jeg ser frem til at du starter i branchen, og
udkonkurrerer alle andre på lave priser og høj service.

--
/Wegge

Fra : michel

Dato : 04-12-08 23:07

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> Det har du helt ret i. Jeg ser frem til at du starter i branchen, og
> udkonkurrerer alle andre på lave priser og høj service.

Men er det ikke det som Fullrate gør?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-12-08 23:10

On 2008-12-04, michel <michel@usenet.invalid> wrote:

> Men er det ikke det som Fullrate gør?

Hvordan kan *du* mene det, når fullrate ikke engang har en news-server?

--
Andreas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-08 17:40

Anders Wegge Keller skriver:

> Det har du helt ret i. Jeg ser frem til at du starter i branchen, og
> udkonkurrerer alle andre på lave priser og høj service.

ROFL...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 04-12-08 23:09

"michel" <michel@usenet.invalid> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> Men er det ikke det som Fullrate gør?

Jeg kender ikke fullrate, men de andre udbydere har stadig kunder...

--
/Wegge

Fra : Bruno

Dato : 07-12-08 23:09

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> news:dk.fritid.foto.billedsnak og news:dk.fritid.foto.indkoeb - men når
> jeg vælger at abonnere på disse to grupper, så får jeg en melding om at

Mon ikke du skal bede din news reader om at genopfriske listen over
grupper, det er tænkeligt de har været der engang og ikke er det længere
(ligesom mange af de andre grupper der engang var hos CC)

Mvh
Bruno

Fra : jan

Dato : 11-12-08 09:27

> [...]
> grupperne ikke findes på servere.
>
> Er der andre som oplever et tilsvarende problem med disse to grupper.

Hejsa.

Virker heller ikke her og har ikke hjort det i laaang tid. hverken på
newsbin eller news.
Har haft skrevet til dem flere gange om det men der sker intet

Så jeg er rykket på sunsite hvor jeg henter dem i stedet

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Frederik Hansen \(97~

Dato : 22-12-08 23:29

Hej

Har haft en laaangg konference pr. mail med cybercitys support om deres news
server. Det eneste de kan fortælle er at de arbejder på det, men at den er
enormt populær og derfor kører den ikke optimalt. Jeg tilmelmeldte mig et
par grupper, efter ca. 2 uger begyndte der at komme indhold i grupperne. For
det meste kom der blot en TCP/IP fejl.
Jeg har nu blot fået et brugernavn hos sunsite, som er helt gratis. Det
kører perfekt og jeg behøver ikke skifte internet udbyder som nogen af de
tidligere tråde foreslog. Lidt drastisk måske. Ellers er der også muligheden
for google's news, selvom jeg ikke er den store fan af disse.

mvh Frederik

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-12-08 23:56

"Frederik Hansen \(9700\)" <dsl466293@vip.cybercirty.dk> skrev :

> [...]
>tidligere tråde foreslog. Lidt drastisk måske. Ellers er der også muligheden
>for google's news, selvom jeg ikke er den store fan af disse.

Sunsite har smidt NRE ud, så han kan ikke lide eller for den sags
skyld bruge dem.
--
Kerim