X-Fi xtreme gamer
Fra : Hagar

Dato : 02-12-08 21:49

Hej i gruppen

Jeg har voldsomme problemer med mit lydkort, et Creative X-Fi xtreme gamer.
Når jeg installere driverne til det, så går min XP Pro i ged, jeg får at
vide under vejs når jeg installere det, at driveren er ikke godkendt af
Microsoft. Jeg ved ikke rigtigt hvor det går galt, for det har kørt før i
tiden, også med de drivere der ikke er godkendt, jeg plejer at opdatere alt
hvad der kan opdateres, men nu er det altså gået galt, og det er surt.
Er det mon Microsoft der er bagud med godkendelser, eller hvad kan det være.
Nu har jeg så også et onboard lydkort, men det er ikke lige så godt som mit
X-Fi, men lyd skal der jo til, så jeg slog det til i BIOS, og pokker tage
mig om ikke at XP Pro heller ikke har godkendt disse drivere, så nu har jeg
to lydkort som ikke virker på grund af at Microsoft ikke har godkendt dem,
hvad gør man så ?

Findes der alternative drivere til mit X-Fi et eller andet sted ?

Hagar

Fra : Mads

Dato : 02-12-08 22:40

On Tue, 2 Dec 2008 21:49:20 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvad gør man så ?
>
>Findes der alternative drivere til mit X-Fi et eller andet sted ?

Det er meget normalt at Microsoft ikke har godkendt diverse drivere,
men normalt virker de nu fint alligevel når du har bedt XP om at
ignorere dette under installationen af driverne.

Ellers kik på Creative's website efter HQ drivere. HQ betyder at
de er godkendt af Microsnot og så installerer de sig uden at XP
kæfter op.

mvh Mads

PS. Mit eget X-Fi kort kører fint under XP med ikke godk. drivere

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 03-12-08 22:38

Hagar skrev:
> [...]
> to lydkort som ikke virker på grund af at Microsoft ikke har godkendt dem,

Nu kender jeg ikke kortet, men hvis det er et pci-kort, ville jeg prøve
en anden pci-port.

Mvh.

Martin /Helsingør

Fra : Hagar

Dato : 04-12-08 12:02

> Nu kender jeg ikke kortet, men hvis det er et pci-kort, ville jeg prøve en
> anden pci-port.
>
> Mvh.
>
> Martin /Helsingør

Det er prøvet, men med samme resultat, jeg vil begive mig ind på Creatives
sider og lede efter de drivere som Mads beskriver, og se om jeg kan finde
dem.

Hagar