S-ordføreren kræver gruppe-eksamen imod so~
Fra : Bo Warming

Dato : 30-11-08 10:55

S-ordføreren kræver gruppe-eksamen imod social arv.(Information 30.11)
S afslører sig som promuslimsk ved at revl og krat af de fremmede unge skal
foræres fineste eksamener ved at en gruppe udfører eksamensopgaven og
analfabeten får den høje karakter.
Den sociale arv betyder at uden akademiske forældrer er det svært at begå
sig i vort uddannelsessystem.
S vil gøre det umuligt for arbejdsgiver at aflæse af eksamensbevis om
personen kan noget

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-11-08 15:15

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sig i vort uddannelsessystem.
> S vil gøre det umuligt for arbejdsgiver at aflæse af eksamensbevis om

De vil skabe klienter til godhedsindustrien. Sosserne regner med at det er
"deres folk" i uddannelsessektoren.
Reelt stjæler man folks liv og gør dem fattige, og man benægter begreber som
viden og talent.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 30-11-08 16:51

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> "deres folk" i uddannelsessektoren.
> Reelt stjæler man folks liv og gør dem fattige, og man benægter begreber

Japanerne siger "det søm der stikker ud, bliver banket ned" for de er lidt
utrygge ved individualisme omend den vokser eksponentielt i disse år, og
Norikos ene-udrejse var utænkelig for fyrre år siden.
Vi har jo ikke børn sammen og hun vidste at hun næppe kunne få det , så et
rigtigt parforhold har vi ikke.

Ritt Bjerreggård er målrettet når hun siger "Det som ikke alle kan lære,
skal ingen lære" for hun sigter efter dumhed ,
FÆLLES SKIBBRUD ER SØDT SAGDE oldromerne
og nederlag er aldrig din fejl, men skyldes altid en ond social arv, som
søges udbredt til alle. Og som undskylder alt.

Læs især Nietzsche i følgende om uddannelse

"Der må ikke spørges, om én er mest lærd, men om han er bedst lærd, ikke
hvo der haver lært mest at tale, men hvo der have lært bedst at leve.Holberg
Ud< "Undersåtternes rationalitet er altid de regerendes våben" Zygmunt
Bauman i "Modernity and Holocaust" 1987
ud< "Ved dannelse forstår jeg den udviklede evne til at være
opmærksom"(Meir Aaron Goldschmidt )

ud< Before everything else, getting ready is the secret of success. Henry
Ford
Ud< Den ædle stiller krav til sig selv - den simple til andre. Kung-fu-Tse
Ud< Don't limit a child to your own learning, for he was born in another
time. Rabbinical saying
ud< Education is first and foremost obedience and submission to the
discipline of genius. Nietzsche
Ud< En uddannelse, der går ud på at huske ting blot for at svare på folks
spørgsmål, kvalificerer ikke en til at være lærer. Kung-Fu-Tse
Ud< Hypoteser er vuggeviser, som læreren luller sine elever i søvn med; den
tænkende, nøjagtige iagtagere lærer mere og mere at kende sin begrænsning;
han ser, at jo mere vor viden breder sig, des flere problemer dukker der op.
Goethe
Ud< I used to spend whole days without food and whole nights without sleep
in order to meditate. But I made no progress. Study, I found, was better.
Confucius
Ud< Jeg er altid villig til at lære, selv om jeg ikke bryder mig om at blive
undervist. Winston Churchill
Ud< Jeg tror, det er en kendsgerning, at hvad man ikke kan lære hurtigt, kan
man slet ikke lære. Cicero
ud< Just as eating against ones will is injurious to health, so study
without a liking for it spoils the memory, and it retains nothing it takes
in. Leonardo Da Vinci
ud< Opdragelse er eksempel og kærlighed, intet andet. Friedrich Fröbel
ud< The first idea that the child must acquire, in order to be actively
disciplined, is that of the difference between good and evil;and the task of
the educator lies in seeing that the child does notconfound good with
immobility, and evil with activity ... our aim is to discipline for
activity, for work, for good; not for immobility, not for passivity, not for
obedience. Maria Montessori
Ud< Uddannelse er især lydighed og underkastelse overfor et genis disciplin.
Nietzsche
ud< Vi bør kun studere det, som vi har lyst til at efterligne Det vi
virkelig har brug for et en fremadskridende kanon af idealerne Nietzsche
Ud< Vil du lære dine børn at regne, så giv dem lommepenge, men ikke lige
meget til alle i søskendeflokken! . Mark Twain
ud<ra- Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand til en
maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i at kede
sig.Nietzsche
Ud<ra- If children grew up according to early indications, we should have
nothing but geniuses. Goethe
Ud<sp Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once
he grows up. Pablo Picasso
Ud<sp- If children grew up according to early indications, we should have
nothing but geniuses.Goethe
ud<sp We should study only what we feel we should like to imitate. What is
really wanted is a progressive canon of the ideal. Nietzsche
Udck Education has for its object the formation of character. Herbert
Spencer 1820 - 1903
udd Der er kun een eneste måde, hvorpå man kan opdrage sine børn; det er ved
at opdrage sig selv. D.G. Monrad
uden desillusioneret at flygte ind i en stivhedstilstand
uden smertelige erfaringer
Udf Hvis et andet menneske generer dig,så tak denne person, da han giver dig
mulighed for at hæve dig i tolerance" Dalai Lama
udgør en stor del af vor oprigtighed.Rochefoucauld
udleder The education of the masses cannot be our aim, rather the education
of the few picked men for great and lasting works. Nietzsche
udlo The ideal is youth, handsome, empty youth. Henry Miller
udlærl Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand til en
maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i at kede sig.
Hvordan opnås det. Gennem begrebet pligt. Nietzsche
udmrej Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking others
to live as one wishes to live. Oscar Wilde
udp Der er mange mennesker i dag der har enten en B.A, en M.A, eller en
Ph.D. Desværre er der flere af dem der ikke har et J.O.B. Fats Domino
udp Du kan ikke lære erfaring. Du må gennemleve den. Albert Camus
udp- Nature has always had more power than education Francois de Voltaire
Udpol Hvorfor gå i skole når man kan spise madpakken hjemme Foragt for
magt - graffitiernes billedbog Lone Steensig
Udr Corruption.- The surest way to corrupt a youth is to instruct him to
hold in higher esteem those who think alike than those who think
differently.Den sikreste made at korrumpere ungdommen, er at instruere dem
til at værdsætte de der tænker ens, mere end dem der tænker forskelligt.
Nietzsche udsp Opdragelse er eksempel og kærlighed, intet andet. Friedrich
Fröbel
udra Ensformig påvirkning er nødvendig a ved dannelsen af vaner b ved
indskærpelse af pligter, c ved grundlæggelse af stemninger. Oscar Hansen
Udra- " Tåber og kloge folk er lige uskadelige. Kun halvtåberne og de
halvkloge, de er de farligste. Goethe
udra A child is not a vase to be filled , but a fire to be lit. Fr. Rabelais
Udra- Culture: essentially a means of directing taste against the
exceptions in favour of the mediocre. Nietzsche