Ny CPU hvad passer til min maskine
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 01-12-08 13:52

Jeg overvejer at købe en kraftigere CPU, men hvad kan jeg sætte på mit
bundkort?
I øjeblikket har jeg en Intel Core2DUO E4300. Hvilken af disse vil
umiddelbart virke?

http://www.intel.com/products/processor_number/chart/core2duo.htm

Min computer: http://www.medion.de/md8826/dk/noflash.html

Jeg kan ikke se noget om bundkortet, men det skulle være Socket775

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : jk

Dato : 01-12-08 14:46

On Mon, 1 Dec 2008 13:51:46 +0100, "Claus Skaarup \(Arbejde\)"
<claus@limfjordsteatret.fejl> wrote:

> [...]
>
>Min computer: http://www.medion.de/md8826/dk/noflash.html
>
>Jeg kan ikke se noget om bundkortet, men det skulle være Socket775

Principielt er du nødt til at kende bundkortet for at kunne svare på
det. Men E4300 er 1.8 GHz med fsb800 og socket 775. Som
tommelfingerregel kan du benytte alle fsb800 CPU'er, og det rækker
til:
core2 duo E4700 med 2.6 GHz
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=438972&searchArea=&Soegeord=

Der er nok andre, der kan finde, hvad dit bundkort hedder. Det plejer
at være MSI OEM.

mvh

John