Underclocking
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 01-12-08 11:24

Jeg har en teori om, at min CPU's clockfrekvens (1.8GHz) går ind og
forstyrer en mellemfrekvens fra mit DVB-S kort. (Satellitfrekvensen ligger
på 11,642GHz og til brug for modtageren bruges en mellemfrekvens, som er
9,75GHz lavere end downlink frekvensen. Altså i dette tilfælde 1,892 GHz.
Mit spørgsmål: Kan man gå ind og sætte clockfrekvensen på CPU'en lidt ned
uden den helt store ingeniøreksamen? Min idé var, at man måske kunne finde
en clockfrekvens, der ligger lidt lavere - en frekvens der gerne må blive
forstyrret

Så kan man det? Jeg har Windows Vista MCE Home og en Dual Core 1.8GHz P4
processor.

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : kjeld09

Dato : 01-12-08 03:44

On 1 Dec., 11:24, "Claus Skaarup \(Arbejde\)"
<cl...@limfjordsteatret.fejl> wrote:
> [...]
> forstyrret
>
> Så kan man det? Jeg har Windows Vista MCE Home og en Dual Core 1.8GHz P4

Hej
Det du kan er først at gå ind i bios og se om du manuel kan sætte CPU
frekvensen.
Måske er der et dele forhold som der kan ændres, så nogle forsøg
hermed kan måske give et resultat.
Nogle bundkort har jumperfri setup, andre har nogle jumpers på
bundkort som kan sættes til et andet deleforhold og dermed også CPU
frekvens.
Prøv at finde ud af hvilken bundkort du og hvilken version din bios
er.
Det vil være en god ting at hente manualen til bundkortet på nettet.
Det er svært at give korekt information uden at vide hvilket bundkort
der er tale om.
Det der her er tale om har intet med Windows OS at gøre, den bestemmer
intet, den forholder sig kun til bios oplysninger.
For at komme til bios er det meget normal at trykke på DEL tast i
starten, nogle bruger også F2 tasten, F10,
Står normalt på skærmen i start. Nogle bundkort starter med logo skærm
og på dem skal der måske trykes på TAB tasten for at komme til setup.

m v h
Kjeld

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 01-12-08 12:06

www.clask.dk

> [...]
> frekvensen.
> Måske er der et dele forhold som der kan ændres, så nogle forsøg

Jeg sidder på jobbet lige nu, men vil lige prøve det når jeg kommer hjem.

Computeren er sådan en fætter her:
http://www.medion.de/md8826/dk/noflash.html

Der står dog ikke noget om bundkort, så vidt jeg kan se.

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Ole C

Dato : 01-12-08 12:50

Claus Skaarup (Arbejde) skrev blandt andet:

> Jeg har en teori om, at min CPU's clockfrekvens (1.8GHz) går ind og
> forstyrer en mellemfrekvens fra mit DVB-S kort.

Det lyder meget lidt sandsynligt, men må jo kunne tjekkes ved at slukke
computeren og se om forstyrrelsen forsvinder.

--
vh
Ole C

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 01-12-08 13:02

Ole C wrote:

> Det lyder meget lidt sandsynligt, men må jo kunne tjekkes ved at
> slukke computeren og se om forstyrrelsen forsvinder.

Det er lidt svært når DVB-S-kortet sidder i computeren
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Ole C

Dato : 02-12-08 15:50

Claus Skaarup (Arbejde) skrev blandt andet:

> Det er lidt svært når DVB-S-kortet sidder i computeren

Se, det fortalte du først nu....

--
vh
Ole C

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-12-08 17:19

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Se, det fortalte du først nu....

Jeg opfattede det nu som værende i maskinen allerede da jeg læste indlægget
første gang.
Kort = intern
Boks = ekstern

Mvh
Benjamin

Fra : Mr.Larsen

Dato : 02-12-08 17:40

Laziter [9440] frembragte:
> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg opfattede det nu som værende i maskinen allerede da jeg læste indlægget
> [...]

Så var vi mindst 2 der læste det rigtigt.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 01-12-08 12:54

Ole C skrev:

> Det lyder meget lidt sandsynligt, men må jo kunne tjekkes ved at slukke
> computeren og se om forstyrrelsen forsvinder.

Hvis "DVB-S kort" sidder i maskinen, så gør det

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : (-Peter-)

Dato : 03-12-08 07:27

> [...]
> forstyrret
>
> Så kan man det? Jeg har Windows Vista MCE Home og en Dual Core 1.8GHz P4

Det letteste var vel at smide kortet i en anden computer og se om
samme problem opstår...