| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Vindmøller laver NOGET af elbil-energien Fra : Bo Warming | 
  Dato :  29-11-08 06:43 |  
  |   
            Vindmøller laver NOGET af elbil-energien
 Men Bornholm er i kredsløb med kraftværker, der laver CO2, så de lyver, når 
 de påstår at gøre noget stort  ved at hjemmeplejerne nu snart kører i elbil 
 på en ø med kun 150 km kystlinie dvs cykler ville være OK hvis naboer kom 
 hinanden ved. Hvilket ville være det bedste.
 Når der nu ødsles med bilkørsel vil det nok øge CO2 fordi øens få vindmøller 
 ikke dækker behovet så el importeres fx om vinteren
 Det er uøkonomisk at lave olie til el til benzin.
 Dvs derr laves MERE CO2, når nu denne vej vælges vedr den 
 hjemmehjælperbilkørsel, der ikke klares af vindmølleenergi.
 At begrænse bilkørsel ville gavne CO2, men at der PÅ KUN ET ÅR skal bekostes 
 ny bilpark er katastrofalt, for produktionen af disse har nok kostet mere 
 CO2 end hvad en hjemmehjælpers udstødning producerer på et år på den lille ø
 Næsten al sparsommelighed er CO2 sparsommelighed men bornholmerborgmesteren 
 er ødsel.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarke Ebert (30-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Ebert | 
  Dato :  30-11-08 13:41 |  
  |  
 
            On Nov 29, 6:43 am, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
 > Det er uøkonomisk at lave olie til el til benzin.
 Hvorfor? Virkningsgraden af kulkraftværker, batteri og elmotor er
 faktisk ganske god.
 Virkningsgraden af en almindelig benzinmotor er ikke noget at råbe
 hurra for.
 > Dvs derr laves MERE CO2, når nu denne vej vælges vedr den
 > hjemmehjælperbilkørsel, der ikke klares af vindmølleenergi.
 En af de smarte ting ved elbiler er, at man kan indrette opladningen
 sådan at den foretrinsvis foregår når der er overskudsstrøm i
 elnettet.
 Vindenergi får vi efter planen meget mere af, men vind og strømforbrug
 ikke er i sync. Det kan opladning af elbiler være med til at gøre
 noget ved.
 Mvh. Bjarke
 http://actua.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bo Warming (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  01-12-08 05:52 |  
  |   
            "Bjarke Ebert" <bjarke.ebert@gmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:d5b5a3ce-8ba1-4e7f-8790-41b2cecd8a26@3g2000yqs.googlegroups.com...
 On Nov 29, 6:43 am, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
 
 > Det er uøkonomisk at lave olie til el til benzin.
 
 Hvorfor? Virkningsgraden af kulkraftværker, batteri og elmotor er
 faktisk ganske god.
 Virkningsgraden af en almindelig benzinmotor er ikke noget at råbe
 hurra for.
 
 > Dvs derr laves MERE CO2, når nu denne vej vælges vedr den
 > hjemmehjælperbilkørsel, der ikke klares af vindmølleenergi.
 
 En af de smarte ting ved elbiler er, at man kan indrette opladningen
 sådan at den foretrinsvis foregår når der er overskudsstrøm i
 elnettet.
 Vindenergi får vi efter planen meget mere af, men vind og strømforbrug
 ikke er i sync. Det kan opladning af elbiler være med til at gøre
 noget ved.
 
 
 BW: Vi skal også tænke på afskrivning af indkøb af ny bilpark
 Hvis projektet skete på det fri marked, ville jeg tro på det 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Frodo Nifinger (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frodo Nifinger | 
  Dato :  01-12-08 13:04 |  
  |   
            
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 news:2NmdnQHxkOyF867UnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
 >
 >
 > BW: Vi skal også tænke på afskrivning af indkøb af ny bilpark
 > Hvis projektet skete på det fri marked, ville jeg tro på det
 Bare rolig, det skal nok komme.
 Jeg har f.eks forsvoret, at jeg køber ny bil igen førend, der findes er godt 
 fungerende elektrisk alternativ.
 Mvh
 -- 
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger
 www.frodonifinger.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Bo Warming (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  03-12-08 04:40 |  
  |   
            
 "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4933d2c3$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:2NmdnQHxkOyF867UnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
 >
 >>
 >>
 >> BW: Vi skal også tænke på afskrivning af indkøb af ny bilpark
 >> Hvis projektet skete på det fri marked, ville jeg tro på det
 >
 > Bare rolig, det skal nok komme.
 > Jeg har f.eks forsvoret, at jeg køber ny bil igen førend, der findes er 
 > godt fungerende elektrisk alternativ.
 
 Bør vi ikke præmiere LETHED så ulykker smadrer mindre 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Frodo Nifinger (04-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frodo Nifinger | 
  Dato :  04-12-08 02:21 |  
  |   
            
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 news:OJednUD2u7PoYqjUnZ2dnUVZ8h6dnZ2d@giganews.com...
 >
 >>
 >> Bare rolig, det skal nok komme.
 >> Jeg har f.eks forsvoret, at jeg køber ny bil igen førend, der findes er 
 >> godt fungerende elektrisk alternativ.
 >
 > Bør vi ikke præmiere LETHED så ulykker smadrer mindre
 Det følger jo med El-bilen.
 For at få den effektiv nok, sparer man på vægten, hvor man kan.
 Der har El-bilen igen visse fordele. Elmotoren er væsentligt mindre kompleks 
 og lettere end en diesel eller benzinmotor med samme ydelse. Den har 
 ydermere den fordel, at den ikke behøver en tung og kompliceret gearkasse. 
 En Elmotor har fuldt drejningsmoment fra nul og op. Man kan uden videre dele 
 den op i fire elmotorer til hvert sit hjul. De kan endda sidde helt ude i 
 hjulene.
 Elbilen har en decideret ulempe i rækkevidde og langsommelig ladning. Rent 
 elektriske biler vil vær hæmmet af deres maksimale rækkevidde, da det endnu 
 ikke er muligt at tanke strøm i hurtige ladestationer.
 Hjemme vil det tage en 3 -7 timer at lade en el-bil op. fordi man maksimalt 
 kan hale 3 gange 16 ampere ud af installationen. Det er nærmere 3 gange 13 
 ampere, hvis ikke man skal rende og skifte sikringer i tide og utide.
 Løsningen på disse infrastukturelle mangler er Hybridbilen. Som for eksempel 
 Chevrolet Volt eller Volvo's C30 hybrid. Her er hele transmissionen 
 elektrisk, men bilen rummer en lille multifuel forbrændingsmotor, der kan 
 producere strøm til bilen, skulle man køre længere end den indbyggede 
 rækkevidde i batterierne.
 For mig ville det betyde, at jeg kunne køre rent på el næsten hele tiden, og 
 en gang hver anden måned måtte jeg så finde mig i at forbrændingsmotoren 
 starter. Det vil betyde, at jeg vil kunne nøjes med 4-6 tankfulde brændstof 
 om året istedet for en ugentlig tankning. Og da det er en multifuel maskine 
 vil jeg med fornøjelse hælde biodiesel på den.
 Til gengæld skal jeg slæbe rundt på en slukket motor, en generator og en 
 mindre tank. Men systemet vil være lille og let.
 Mvh
 -- 
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger
 www.frodonifinger.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Bo Warming (04-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  04-12-08 02:40 |  
  |   
            "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen 
 news:49373079$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:OJednUD2u7PoYqjUnZ2dnUVZ8h6dnZ2d@giganews.com...
 >>
 >>>
 >>> Bare rolig, det skal nok komme.
 >>> Jeg har f.eks forsvoret, at jeg køber ny bil igen førend, der findes er 
 >>> godt fungerende elektrisk alternativ.
 >>
 >> Bør vi ikke præmiere LETHED så ulykker smadrer mindre
 > Det følger jo med El-bilen.
 > For at få den effektiv nok, sparer man på vægten, hvor man kan.
 >
 > Der har El-bilen igen visse fordele. Elmotoren er væsentligt mindre 
 > kompleks og lettere end en diesel eller benzinmotor med samme ydelse. Den 
 > har ydermere den fordel, at den ikke behøver en tung og kompliceret 
 > gearkasse. En Elmotor har fuldt drejningsmoment fra nul og op. Man kan 
 > uden videre dele den op i fire elmotorer til hvert sit hjul. De kan endda 
 > sidde helt ude i hjulene.
 >
 > Elbilen har en decideret ulempe i rækkevidde og langsommelig ladning. Rent 
 > elektriske biler vil vær hæmmet af deres maksimale rækkevidde, da det 
 > endnu ikke er muligt at tanke strøm i hurtige ladestationer.
 > Hjemme vil det tage en 3 -7 timer at lade en el-bil op. fordi man 
 > maksimalt kan hale 3 gange 16 ampere ud af installationen. Det er nærmere 
 > 3 gange 13 ampere, hvis ikke man skal rende og skifte sikringer i tide og 
 > utide.
 >
 > Løsningen på disse infrastukturelle mangler er Hybridbilen. Som for 
 > eksempel Chevrolet Volt eller Volvo's C30 hybrid. Her er hele 
 > transmissionen elektrisk, men bilen rummer en lille multifuel 
 > forbrændingsmotor, der kan producere strøm til bilen, skulle man køre 
 > længere end den indbyggede rækkevidde i batterierne.
 >
 > For mig ville det betyde, at jeg kunne køre rent på el næsten hele tiden, 
 > og en gang hver anden måned måtte jeg så finde mig i at 
 > forbrændingsmotoren starter. Det vil betyde, at jeg vil kunne nøjes med 
 > 4-6 tankfulde brændstof om året istedet for en ugentlig tankning. Og da 
 > det er en multifuel maskine vil jeg med fornøjelse hælde biodiesel på den.
 >
 > Til gengæld skal jeg slæbe rundt på en slukket motor, en generator og en 
 > mindre tank. Men systemet vil være lille og let.
 
 Segway-scooteren med de to bilhjul man står opret imellem, kunne have 
 erstattet en massse ærindekørsel og gjort det unødvendigt for visse familier 
 at have to biler
 Når man ikke frigjorde salget af den i DK, tror jeg ikke at vore 
 trafik-lovgivere kan gøre nogen gavn vedr elbiler.
 
 De kan hoppe på højhastighedstog-ideen når den er gennnemafprøvet i 
 udlandet. Andet kan de ikke 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Frodo Nifinger (05-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frodo Nifinger | 
  Dato :  05-12-08 01:48 |  
  |   
            
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 news:nMadnS52XJnnqKrUnZ2dnUVZ8h2dnZ2d@giganews.com...
 >
 > Segway-scooteren med de to bilhjul man står opret imellem, kunne have 
 > erstattet en massse ærindekørsel og gjort det unødvendigt for visse 
 > familier at have to biler
 > Når man ikke frigjorde salget af den i DK, tror jeg ikke at vore 
 > trafik-lovgivere kan gøre nogen gavn vedr elbiler.
 >
 > De kan hoppe på højhastighedstog-ideen når den er gennnemafprøvet i 
 > udlandet. Andet kan de ikke
 Segway'en er mre et legetøj end et reelt køretøj. Du har ingensteder at gøre 
 af gods, og rækkevidden er begrænset. Lige så er hastigheden meget 
 begrænset. Så er en elektrisk cykel et bedre bud. De bedste klarer 50 km på 
 en opladning, Ekstra batterier kan købes og skiftes, så man hele tiden kan 
 ha et friskt klar.
 Man kan hjuller derud af med 25 km/t og det gir tilmed lidt motion.
 Urban movers har også el-scootere med god rækkevidde på deres program
 http://www.urbanmover.com/products_lexola_g3000li.htm
Pas nu på med at spotte:
 Dong har faktisk store planer om infrastrukturen og med inport af biler og 
 leje af batterier:
 http://ing.dk/artikel/86740-dong-vil-skaffe-elbiler-til-danmark
Og netop Dong har de økonomiske kræfter til det.
 Mvh
 -- 
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger
 www.frodonifinger.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Bo Warming (06-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  06-12-08 09:10 |  
  |  
 
            "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen 
 news:49387a22$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:nMadnS52XJnnqKrUnZ2dnUVZ8h2dnZ2d@giganews.com...
 >>
 >> Segway-scooteren med de to bilhjul man står opret imellem, kunne have 
 >> erstattet en massse ærindekørsel og gjort det unødvendigt for visse 
 >> familier at have to biler
 >> Når man ikke frigjorde salget af den i DK, tror jeg ikke at vore 
 >> trafik-lovgivere kan gøre nogen gavn vedr elbiler.
 >>
 >> De kan hoppe på højhastighedstog-ideen når den er gennnemafprøvet i 
 >> udlandet. Andet kan de ikke
 > Segway'en er mre et legetøj end et reelt køretøj. Du har ingensteder at 
 > gøre af gods, og rækkevidden er begrænset. Lige så er hastigheden meget 
 > begrænset. Så er en elektrisk cykel et bedre bud. De bedste klarer 50 km 
 > på en opladning, Ekstra batterier kan købes og skiftes, så man hele tiden 
 > kan ha et friskt klar.
 > Man kan hjuller derud af med 25 km/t og det gir tilmed lidt motion.
 >
 > Urban movers har også el-scootere med god rækkevidde på deres program
 >  http://www.urbanmover.com/products_lexola_g3000li.htm
>
 > Pas nu på med at spotte:
 >
 > Dong har faktisk store planer om infrastrukturen og med inport af biler og 
 > leje af batterier:
 >  http://ing.dk/artikel/86740-dong-vil-skaffe-elbiler-til-danmark
>
 > Og netop Dong har de økonomiske kræfter til det.
 men HVORFOR FORBYDE at markedsføre Segway i DK? Det lugter. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Ukendt (06-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-12-08 13:04 |  
  |   
            
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen 
 news:yJKdnUtyXN7xrqfUnZ2dnUVZ8t_inZ2d@giganews.com...
 > men HVORFOR FORBYDE at markedsføre Segway i DK? Det lugter.
 Jeg vidste det faktisk ikke, men ved at læse lidt, blir det klart.
 Der har ikke været en importør af Segway i Danmark.
 Derfor er der ikke søgt om typegodkendelse for den.
 Da færdselsloven er ret firkantet i sine definitioner, falder Segway'en i 
 kategorien "knallert."
 Og lovkravene til en knallert kan Segway'en slet ikke opfylde.
 Og lov er lov.
 Derfor er den forbudt. Der er opmærksomhed på det nu, så mon ikke man 
 tilpasser loven lidt, så Segway'en kan få plads, når den nu er godkendt alle 
 andre steder i Europa.
 Mvh
 -- 
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger
 www.frodonifinger.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Bo Warming (07-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  07-12-08 21:12 |  
  |   
            "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen 
 news:493a6a23$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen 
 > news:yJKdnUtyXN7xrqfUnZ2dnUVZ8t_inZ2d@giganews.com...
 >
 >> men HVORFOR FORBYDE at markedsføre Segway i DK? Det lugter.
 > Jeg vidste det faktisk ikke, men ved at læse lidt, blir det klart.
 >
 > Der har ikke været en importør af Segway i Danmark.
 > Derfor er der ikke søgt om typegodkendelse for den.
 > Da færdselsloven er ret firkantet i sine definitioner, falder Segway'en i 
 > kategorien "knallert."
 > Og lovkravene til en knallert kan Segway'en slet ikke opfylde.
 > Og lov er lov.
 >
 > Derfor er den forbudt. Der er opmærksomhed på det nu, så mon ikke man 
 > tilpasser loven lidt, så Segway'en kan få plads, når den nu er godkendt 
 > alle andre steder i Europa.
 >
 > Mvh
 
 Uhyggeligt at vi virkelig er et diktatur hvor
 
 "ALT ER FORBUDT MEN DER KAN GIVES DISPENSATION" 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Ukendt (07-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  07-12-08 21:46 |  
  |   
            
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen 
 news:D7mdnV6s3NMLs6HUnZ2dnUVZ8i-dnZ2d@giganews.com...
 >>
 >> Derfor er den forbudt. Der er opmærksomhed på det nu, så mon ikke man 
 >> tilpasser loven lidt, så Segway'en kan få plads, når den nu er godkendt 
 >> alle andre steder i Europa.
 >>
 >> Mvh
 >
 > Uhyggeligt at vi virkelig er et diktatur hvor
 >
 > "ALT ER FORBUDT MEN DER KAN GIVES DISPENSATION"
 Det er jo heller ikke tilfældet.
 Man har defineret loven op i de forskellige køretøjer. 'F.eks er der en nøje 
 definition på en bil. Og en på knallert og endnu en på EU-knallert og en for 
 motorcykel.
 Segway'en falder uden for de gængse rammer, fordi den er så anderledes, men 
 samtidigt har den lighedspunkter med knallertdefinitionen, så den pr 
 automatik ryger i den klasse.
 Nu har vi valgt i Danmark at have en meget regulerende færdselslov.
 Køretøjer skal være typegodkendte og væsentlige modifikationer er ikke 
 tilladt.
 I England, USA og Sverige er der ikke nær så mange regler for hvad man må 
 efterfølgende.
 Både i Sverige og USA er hotroding meget populært. - MAn tager et gammelt 
 chassis, skærer det og svejser i det, så det kommer til at ligger rigtigt 
 tæt ved vejen, smider den vildeste motor, du kan finde på rammen, smider en 
 gammel veterankabine på, fjerner skærme mm. sænker taget, smider vilde fælge 
 på. vælger selv bremser mm.
 Det kan man bare ikke i DK. Men ville det være ok?
 Nogle af de hotrods, der findes klarer 0-100 km/t på 3 sekunder, har ingen 
 sikkerhedsseler, vægtfordeling er et tilfælde og intet der kan skåne en 
 fodgænger overhovedet.
 Mvh
 -- 
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger
 www.frodonifinger.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Bo Warming (07-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  07-12-08 22:51 |  
  |   
            "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen 
 news:493c360d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen 
 > news:D7mdnV6s3NMLs6HUnZ2dnUVZ8i-dnZ2d@giganews.com...
 >>>
 >>> Derfor er den forbudt. Der er opmærksomhed på det nu, så mon ikke man 
 >>> tilpasser loven lidt, så Segway'en kan få plads, når den nu er godkendt 
 >>> alle andre steder i Europa.
 >>>
 >>> Mvh
 >>
 >> Uhyggeligt at vi virkelig er et diktatur hvor
 >>
 >> "ALT ER FORBUDT MEN DER KAN GIVES DISPENSATION"
 > Det er jo heller ikke tilfældet.
 > Man har defineret loven op i de forskellige køretøjer. 'F.eks er der en 
 > nøje definition på en bil. Og en på knallert og endnu en på EU-knallert og 
 > en for motorcykel.
 > Segway'en falder uden for de gængse rammer, fordi den er så anderledes, 
 > men samtidigt har den lighedspunkter med knallertdefinitionen, så den pr 
 > automatik ryger i den klasse.
 >
 > Nu har vi valgt i Danmark at have en meget regulerende færdselslov.
 > Køretøjer skal være typegodkendte og væsentlige modifikationer er ikke 
 > tilladt.
 >
 > I England, USA og Sverige er der ikke nær så mange regler for hvad man må 
 > efterfølgende.
 > Både i Sverige og USA er hotroding meget populært. - MAn tager et gammelt 
 > chassis, skærer det og svejser i det, så det kommer til at ligger rigtigt 
 > tæt ved vejen, smider den vildeste motor, du kan finde på rammen, smider 
 > en gammel veterankabine på, fjerner skærme mm. sænker taget, smider vilde 
 > fælge på. vælger selv bremser mm.
 > Det kan man bare ikke i DK. Men ville det være ok?
 >
 > Nogle af de hotrods, der findes klarer 0-100 km/t på 3 sekunder, har ingen 
 > sikkerhedsseler, vægtfordeling er et tilfælde og intet der kan skåne en 
 > fodgænger overhovedet.
 
 Der bør ikke være lov når noget er nyt og ikke sprængfarligt
 Så du giver mig ret i at Segwayforbud er skabt af ONDSKABSFULD MISUNDELSE - 
 læs nedenstående
 
 Misundelsen mod Simon Spies
  Politiken skriver i en angiveligt neutral fakta-box att
 "Spies' liv var et charmerende, romantisk, elskeligt, BEKRÆFTELSESSYGT, højt 
 begavet, ENSOMT; KYNISK, SMÅSADISTISK, til tider AFSTUMPET menneskes 
 ulykkelige PSEUDO-liv"(4 februar 2006)
 
 Denne hadefulde nedgøring skyldes nok, at journalistter ved at de ikke gør 
 gavn og Simon Spies fik lykkeskabende turisme op i omdrejninger  - og blev 
 derved selv mangemillionær.
 
 MER OM MISUNDELSE
 
  Det bifald, vi ofrer på de nye berømtheder, fremkaldes ofte af den 
 hemmelige misundelse, vi føler over for dem, der allerede er berømte.   La 
 Rochefoucauld
  En god gerning forbliver sjældent ustraffet.         Gore Vidal
 
  Det onde, vi gør, tildrager os ikke så megen Forfølgelse og så meget
 
 Det er ikke pengene, men misundelsen der regerer verden.  Curt Goetz
  Man skal forblive middelmådig for at være populær Oscar Wilde
 Misundelelse er demokratiets basis.  Bertrand Russell
 Had som vore gode Egenskaber.La Rochefoucauld
 
 "There are people who can do all fine and heroic things, but one: keep from 
 telling their happiness to the unhappy" Mark Twain
 
 Heksejagters drivkraft er "Du skal ikke tro du er noget" (Janteloven) Aksel 
 Sandemose
 
 Mange afviser en god ide, blot fordi den ikke er deres egen  Luis Buñuel
 Mesterskab regnes ofte for egoisme. GB Shaw
  Noget af det sværeste at affinde sig med, er et godt eksempel.         Mark 
 Twain   (1835-1910)
 
 Overfor en andens store fortrin, findes der kun een redning: 
 kærlighed.Goethe Valgslægteskaber
 "Vi kan ikke være herrer - så skal der slet ingen herrer være", således 
 taler den svages vilje til magt. De, der ikke kan herske, vil, at der ikke 
 skal herskes.Nietzsche:
  The gilded sheath of pity conceals the dagger of envy. Nietzsche
 
  Det kaldes umoralsk, når andre gør det, man selv har lyst til at gøre. 
 Otto Ludwig
 
 
 KONKLUSION om vor mest fortrænge følelse, misundelse:
 
 Vi bør følge markedet dvs udvide lykkekagen. Ikke bekymre os om naboen får 
 en større bid eller mindre bid af lykkekagen.
 Så kan vi genskabe Matador-Danmarks harmoni og antiracisters misundelse på 
 racisternes harmoni er et stort problem.:
 
 " Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth - 
 æetlinge, som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog.  I dette 
 livsmønster forløber vore tilværelser på fælles traditioner, som udløser ro 
 og tryghed i vort lille danske smørhul.  Glistrup
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Ukendt (10-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-12-08 12:51 |  
  |   
            
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen 
 news:CYCdnQ52hflW2KHUnZ2dnUVZ8oIAAAAA@giganews.com...
 >>
 >> Nogle af de hotrods, der findes klarer 0-100 km/t på 3 sekunder, har 
 >> ingen sikkerhedsseler, vægtfordeling er et tilfælde og intet der kan 
 >> skåne en fodgænger overhovedet.
 >
 > Der bør ikke være lov når noget er nyt og ikke sprængfarligt
 > Så du giver mig ret i at Segwayforbud er skabt af ONDSKABSFULD 
 > MISUNDELSE - læs nedenstående
 >
 Nej, det har intet med ondskabsfuld misundelse at gøre.
 Segway'en passer på den skriftlige definition på en knallert.
 Den har to hjul, er motoriseret, er under 50 ccm og kører under 30 km/t.
 Ergo er det en knallert i lovens forstand. Og loven siger, at en knallert 
 skal være udstyret med mekaniske bremser og lys.
 Segway'en opfylder ingen af delene - Derfor er den ulovlig.
 Med andre ord: Der er ikke taget højde for i loven, at nogen kunne finde på 
 at opfinde en Segway.
 Hvis politikerne finer, at Segway'en også skal ha plads her, må de ændre 
 loven, så den får en kategori for sig selv.
 At mene, at Segway forbuddet er skabt af ondskabsfuld misundelse,må være et 
 udslag af paranoia.
 Den del af loven er skrevet, før jeg blev født.
 Mvh
 -- 
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger
 www.frodonifinger.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Bo Warming (10-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  10-12-08 13:52 |  
  |   
            "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen 
 news:493fad2e$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen 
 > news:CYCdnQ52hflW2KHUnZ2dnUVZ8oIAAAAA@giganews.com...
 >
 >>>
 >>> Nogle af de hotrods, der findes klarer 0-100 km/t på 3 sekunder, har 
 >>> ingen sikkerhedsseler, vægtfordeling er et tilfælde og intet der kan 
 >>> skåne en fodgænger overhovedet.
 >>
 >> Der bør ikke være lov når noget er nyt og ikke sprængfarligt
 >> Så du giver mig ret i at Segwayforbud er skabt af ONDSKABSFULD 
 >> MISUNDELSE - læs nedenstående
 >>
 > Nej, det har intet med ondskabsfuld misundelse at gøre.
 > Segway'en passer på den skriftlige definition på en knallert.
 >
 > Den har to hjul, er motoriseret, er under 50 ccm og kører under 30 km/t.
 > Ergo er det en knallert i lovens forstand. Og loven siger, at en knallert 
 > skal være udstyret med mekaniske bremser og lys.
 > Segway'en opfylder ingen af delene - Derfor er den ulovlig.
 >
 > Med andre ord: Der er ikke taget højde for i loven, at nogen kunne finde 
 > på at opfinde en Segway.
 > Hvis politikerne finer, at Segway'en også skal ha plads her, må de ændre 
 > loven, så den får en kategori for sig selv.
 >
 > At mene, at Segway forbuddet er skabt af ondskabsfuld misundelse,må være 
 > et udslag af paranoia.
 > Den del af loven er skrevet, før jeg blev født.
 
 3 uger efter en departementschef så segway-demo i DavidLeteterman show kunne 
 han have rundsendt lovforslag om ændring af knalletlov
 
 Men bureaukrater kan lide KONTROL og tænker ikke nok på at skabe TRIVSEL og 
 energibesparelse og C02-fald
 
 Jeg er ikke så paranoid at jeg tror at der kun er een årsag til uvilje mod 
 lovændring hurtigt
 
 Men jeg ved at i et anstændigt ssamfund som det kinesiske kunne man hurtigt 
 have ladet loven mattche virkelighedens fornyelser
 
 I krig kan man. Hvorfor ikke altid?
 Vær ikke så autoriteetstro . Love er menneskeværk og ksn skrottes på få 
 sekunder. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Ukendt (11-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  11-12-08 12:39 |  
  |   
            
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen 
 news:jqudnbQr07Xr593UnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
 >
 > 3 uger efter en departementschef så segway-demo i DavidLeteterman show 
 > kunne han have rundsendt lovforslag om ændring af knalletlov
 Hvorfor skulle han det?
 Den slags går normalt igang, når en importør ønsker at indføre apperatet og 
 søger om typegodkendelse.
 Der er ingen Segwayimportør.
 Der er ingen, der åbenbart har ment, at den er værd at importere.
 >
 > Men bureaukrater kan lide KONTROL og tænker ikke nok på at skabe TRIVSEL 
 > og energibesparelse og C02-fald
 >
 > Jeg er ikke så paranoid at jeg tror at der kun er een årsag til uvilje mod 
 > lovændring hurtigt
 >
 > Men jeg ved at i et anstændigt ssamfund som det kinesiske kunne man 
 > hurtigt have ladet loven mattche virkelighedens fornyelser
 Jaja, i kina straffer man også tit før man lovgir.
 I Kina regulerer man internettet, så indbyggerne ikke kan få alt at vide.
 >
 > I krig kan man. Hvorfor ikke altid?
 > Vær ikke så autoriteetstro . Love er menneskeværk og ksn skrottes på få 
 > sekunder.
 Jeg er ikke synderligt autoritetstro.
 Hvis Regeringen indfører roadpricing med GPSregistrering af min bil, vil jeg 
 sabotere, jamme signalet og hvad jeg ellers kan gøre.
 Der er sq ingen, der skal følge med i, hvor jeg vælger at køre.
 Og jeg vil opfordre alle andre til samme civile ulydighed.
 Den kontrol vil jeg bare ike finde mig i.
 Mvh
 -- 
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger
 www.frodonifinger.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Bo Warming (11-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  11-12-08 03:32 |  
  |   
            "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen 
 news:493fad2e$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
 > At mene, at Segway forbuddet er skabt af ondskabsfuld misundelse,må være 
 > et udslag af paranoia.
 > Den del af loven er skrevet, før jeg blev født.
 
 Kan nogen modsige atr der kun bør være love, hvis risiko for atr skade et 
 medmenneske med segway-dimsen? 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Andersen (04-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Andersen | 
  Dato :  04-12-08 14:00 |  
  |   
            Frodo Nifinger wrote:
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:OJednUD2u7PoYqjUnZ2dnUVZ8h6dnZ2d@giganews.com...
 >>> Bare rolig, det skal nok komme.
 >>> Jeg har f.eks forsvoret, at jeg køber ny bil igen førend, der findes er 
 >>> godt fungerende elektrisk alternativ.
 >> Bør vi ikke præmiere LETHED så ulykker smadrer mindre
 > Det følger jo med El-bilen.
 > For at få den effektiv nok, sparer man på vægten, hvor man kan.
 > 
 > Der har El-bilen igen visse fordele. Elmotoren er væsentligt mindre kompleks 
 > og lettere end en diesel eller benzinmotor med samme ydelse. Den har 
 > ydermere den fordel, at den ikke behøver en tung og kompliceret gearkasse. 
 > En Elmotor har fuldt drejningsmoment fra nul og op. Man kan uden videre dele 
 > den op i fire elmotorer til hvert sit hjul. De kan endda sidde helt ude i 
 > hjulene.
 > 
 > Elbilen har en decideret ulempe i rækkevidde og langsommelig ladning. Rent 
 > elektriske biler vil vær hæmmet af deres maksimale rækkevidde, da det endnu 
 > ikke er muligt at tanke strøm i hurtige ladestationer.
 > Hjemme vil det tage en 3 -7 timer at lade en el-bil op. fordi man maksimalt 
 > kan hale 3 gange 16 ampere ud af installationen. Det er nærmere 3 gange 13 
 > ampere, hvis ikke man skal rende og skifte sikringer i tide og utide.
 > 
 > Løsningen på disse infrastukturelle mangler er Hybridbilen. Som for eksempel 
 > Chevrolet Volt eller Volvo's C30 hybrid. Her er hele transmissionen 
 > elektrisk, men bilen rummer en lille multifuel forbrændingsmotor, der kan 
 > producere strøm til bilen, skulle man køre længere end den indbyggede 
 > rækkevidde i batterierne.
 > 
 Eller bare at skifte det flade batteri ud med et som er ladet op i en 
 rotation. Forudsætter naturligvis standarder på området og at man kun 
 lejer selve batteriet.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Peter BP (05-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter BP | 
  Dato :  05-12-08 20:01 |  
  |  
 
            Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:OJednUD2u7PoYqjUnZ2dnUVZ8h6dnZ2d@giganews.com...
 > >
 > >>
 > >> Bare rolig, det skal nok komme.
 > >> Jeg har f.eks forsvoret, at jeg køber ny bil igen førend, der findes er
 > >> godt fungerende elektrisk alternativ.
 > >
 > > Bør vi ikke præmiere LETHED så ulykker smadrer mindre
 > Det følger jo med El-bilen.
 > For at få den effektiv nok, sparer man på vægten, hvor man kan.
 > 
 > Der har El-bilen igen visse fordele. Elmotoren er væsentligt mindre kompleks
 > og lettere end en diesel eller benzinmotor med samme ydelse. Den har 
 > ydermere den fordel, at den ikke behøver en tung og kompliceret gearkasse.
 > En Elmotor har fuldt drejningsmoment fra nul og op. Man kan uden videre dele
 > den op i fire elmotorer til hvert sit hjul. De kan endda sidde helt ude i
 > hjulene.
 Tager jeg fejl hvis jeg siger at en elmotor heler ikek behøveret
 flydende kølesystem? Dvs. overskudsvarme kan pipes direkte ind i
 passagerkabinen som med noget lign. blæsere fra et computerkabinet.
 > 
 > Elbilen har en decideret ulempe i rækkevidde og langsommelig ladning. Rent
 > elektriske biler vil vær hæmmet af deres maksimale rækkevidde, da det endnu
 > ikke er muligt at tanke strøm i hurtige ladestationer.
 Måske man skulel lave modulære batterier så? Efterlad batteriet på
 tanken og lån et nyt med på rejsen...
 Så kan det være vi kan får Servicestationerne igen, med forudevask og
 alt hvad der dertil hører. :)
 > Hjemme vil det tage en 3 -7 timer at lade en el-bil op. fordi man maksimalt
 > kan hale 3 gange 16 ampere ud af installationen. Det er nærmere 3 gange 13
 > ampere, hvis ikke man skal rende og skifte sikringer i tide og utide.
 Løsning: Et søm i sikringsrækken ;)
 > 
 > Løsningen på disse infrastukturelle mangler er Hybridbilen. Som for eksempel
 > Chevrolet Volt eller Volvo's C30 hybrid. Her er hele transmissionen 
 > elektrisk, men bilen rummer en lille multifuel forbrændingsmotor, der kan
 > producere strøm til bilen, skulle man køre længere end den indbyggede
 > rækkevidde i batterierne.
 > 
 > For mig ville det betyde, at jeg kunne køre rent på el næsten hele tiden, og
 > en gang hver anden måned måtte jeg så finde mig i at forbrændingsmotoren
 > starter. Det vil betyde, at jeg vil kunne nøjes med 4-6 tankfulde brændstof
 > om året istedet for en ugentlig tankning. Og da det er en multifuel maskine
 > vil jeg med fornøjelse hælde biodiesel på den.
 > 
 > Til gengæld skal jeg slæbe rundt på en slukket motor, en generator og en
 > mindre tank. Men systemet vil være lille og let.
 > 
 > Mvh
 > 
 > -- 
 > Jesper Nielsen
 > aka
 > Frodo Nifinger
 >  www.frodonifinger.dk 
Fagre nye verden. :=
 -- 
 "Another difference between Milton and myself is that everything
 reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of
 sex, but I keep it out of the paper." - (attributed to Robert M. Solow)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Peter BP (05-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter BP | 
  Dato :  05-12-08 20:01 |  
  |   
            Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
 
 > "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:2NmdnQHxkOyF867UnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
 > 
 > >
 > >
 > > BW: Vi skal også tænke på afskrivning af indkøb af ny bilpark
 > > Hvis projektet skete på det fri marked, ville jeg tro på det
 > 
 > Bare rolig, det skal nok komme.
 > Jeg har f.eks forsvoret, at jeg køber ny bil igen førend, der findes er godt
 > fungerende elektrisk alternativ.
 > 
 > Mvh
 
 Well, Honda komme med deres FCX i 2011, det er dog en ren brintbil. Men
 mon ikek der også kommer en hybridudgave?
 
 
 -- 
 "Another difference between Milton and myself is that everything
 reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of
 sex, but I keep it out of the paper." - (attributed to Robert M. Solow)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter BP (05-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter BP | 
  Dato :  05-12-08 20:01 |  
  |   
            Bjarke Ebert <bjarke.ebert@gmail.com> wrote:
 
 > On Nov 29, 6:43 am, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
 > 
 > > Det er uøkonomisk at lave olie til el til benzin.
 > 
 > Hvorfor? Virkningsgraden af kulkraftværker, batteri og elmotor er
 > faktisk ganske god.
 > Virkningsgraden af en almindelig benzinmotor er ikke noget at råbe
 > hurra for.
 
 Mjah... virkningsgraden af dynamoer og elmotorer er god - svjv lyder
 kulkraftværker af samme problem som forbrændingsmotorer, netp at de
 forsøger at lave højentropisk energi (varme) om til lav-entropisk energi
 (elektricitet).
 
 Tænk på det som forskellen mellem en flok skrigende børnehavebørn på
 cola or roulade, sammenlignet med 2 timer efter når de alle ligegr og
 sover til middag. :)
 
 > 
 > > Dvs derr laves MERE CO2, når nu denne vej vælges vedr den
 > > hjemmehjælperbilkørsel, der ikke klares af vindmølleenergi.
 > 
 > En af de smarte ting ved elbiler er, at man kan indrette opladningen
 > sådan at den foretrinsvis foregår når der er overskudsstrøm i
 > elnettet.
 
 Jep, det er drønsmart.
 
 > Vindenergi får vi efter planen meget mere af, men vind og strømforbrug
 > ikke er i sync. Det kan opladning af elbiler være med til at gøre
 > noget ved.
 
 Jep.
 
 Jeg gruer blot for energiforbruget til at producere alle de
 akkumulatorer, som skal bruges i hybridbiler og ellers iprivate
 husstandes batterianlæg når vi engang får en smartere
 eldistributionsnet.
 
 -- 
 "Another difference between Milton and myself is that everything
 reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of
 sex, but I keep it out of the paper." - (attributed to Robert M. Solow)
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |