boot disk virker ikke på 4 år gammel pc
Fra : Martin Kirk

Dato : 29-11-08 22:44

Hej Alle
jeg ønsker at slette alt på min gamle bærebar pc med windows xp
derfor trykker jeg f2 ved opstart og kommer ind i bios og sætter den til at
opstarte fra boot cd gemmer og starter op igen nu klikker cd drevet et pa
gange hvor efter den slukker, så kan jeg tage strømmen fra og prøve igen
hvordan får jeg lavet en boot cd eller usb pind der virker ?
det vil også værer godt hvis jeg ikke skal til at hente alle service
pakkerne igen
hjælp

er ikke fortrolig med bios så gerne en forklaring for dummis tak

--
Venlig hilsen

Martin Kirk

Fra : Per Jørgensen

Dato : 30-11-08 09:56

Martin Kirk wrote:
> [...]
> pakkerne igen
> hjælp
>
> er ikke fortrolig med bios så gerne en forklaring for dummis tak

Normalt er det jo en skive der er blevet solgt sammen med PC'en i sin
tid - så du burde kunne bruge denne skive.
Men for at gøre dette er du nødt til at have en gyldig serial.
Selve bios opsætningen skulle være OK - hvis det står under opstart nu
at den prøver at boote fra CD-rom.

DU skal bare bruge en almindelig XP-cdrom som du booter på.
Det er normalt ikke bare noget man laver - men kig her engang
http://www.bootdisk.com/

Per

Fra : Martin Kirk

Dato : 30-11-08 16:34

Hej Alle
har fundet ud af det ikke er fordi at cd ikke kan bote men fordi batteriet
er dødt at jeg skal tage stræmmen fra så hopper bios til bage til hardisk
start
det er lykkes p.g.a de var en funktion under bios der hed f12 ved opstart så
nu er den slettet og reinstaleret med windows xp

--
Venlig hilsen

Martin Kirk