canon pixma printer
Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-08 16:11

Hej ho i skoven!

Da jeg mest er til HP, kender jeg ikke meget til Canon...

Hvordan er det med en Canon pixma 3000 printer. Kan eller skal man skifte
hoveder på sådan een, eller er det måske billigere at køve en helt ny
printer. Den har kørt maneg print med uoriginale patroner, og rensning
hjælper ikke.

Claus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-11-08 17:06

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse
> Hvordan er det med en Canon pixma 3000 printer. Kan eller skal man
> skifte hoveder på sådan een, eller er det måske billigere at køve en
> helt ny printer.

Ja og ja

Ja - man kan godt skifte hovedet - pris ca 600 kr - kig f.x. hos
www.nordic-ink.dk

Ja - en ny printer er billigere

MEN bemærk at de nye printere fra Canon IKKE kan bruge de helt billige
patroner til under 9 kr pr stk (samme sted), da 3000, 4000 og 5000 var
sidste generation uden chip.

Så hvis man printer meget, så kan det godt tjene sig ind.

> Den har kørt maneg print med uoriginale patroner, og rensning hjælper
> ikke.

Jeg går ud fra, at I har prøvet alle de normale forslag med at sætte
dyserne i blød i vand, sprit og lignende ?

Jan

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-08 17:38

Jan Vestergaard har bragt dette til verden:
> Ja - man kan godt skifte hovedet - pris ca 600 kr - kig f.x. hos
> www.nordic-ink.dk

Er der nogen der selv har prøvet at skifte printhoved på en Pixma
iP4000, ifald jeg selv en dag skulle stå i den situation

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-11-08 20:13

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jan Vestergaard har bragt dette til verden:
>
> Er der nogen der selv har prøvet at skifte printhoved på en Pixma iP4000,
> ifald jeg selv en dag skulle stå i den situation

Som du kan se i mit andet svar, har jeg gjort det. Det er jo fuldstændig
problemløst, løft låsen - ud med hovedet. I med nyt og lås.
Så er man kørende igen.

Kurt

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-08 20:39

Kurt B. Andersen forklarede den 28-11-2008:
> Som du kan se i mit andet svar, har jeg gjort det. Det er jo fuldstændig
> problemløst, løft låsen - ud med hovedet. I med nyt og lås.
> Så er man kørende igen.

Regner heller ikke med at det er så svært at skifte ud. Takker

Fra : Max

Dato : 28-11-08 20:29

Hej Per

> Er der nogen der selv har prøvet at skifte printhoved på en Pixma
> iP4000, ifald jeg selv en dag skulle stå i den situation

Angående IP4000, ja så er her en side der fortæller næsten
alt hvad man kan have brug for at vide om den printer.

http://www.timtaylor.net/
--
Mvh Max

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-08 20:40

Max skrev den 28-11-2008:
> http://www.timtaylor.net/

Den kigger jeg da lige på. Takker

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-11-08 18:20

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse
> Den har kørt maneg print med uoriginale patroner, og rensning hjælper
> ikke.

Her er nogle af de nævnte tips - alle fundet her i grupperne - så¨"jeg"
i teksten er ikke mig, men dem, der oprindelig har lavet indlæggene

Jan

-----------------------------------

For nyligt havde jeg problemer med min Canon i455 hvor det også var den
sorte patron der ikke virkede. Flere gange rensninger virkede ikke.
Heller
ikke fidusen med at sætte printerhovedet i vand natten over. Da der jo
ikke
var noget at tabe forsøgte jeg med flere metoder. Først hældte jeg noget
isopropylalkohol i et glas så det gik ca. 4 mm op i glasset. Heri satte
jeg
printerhovedet og lagde låget på og lod det stå til næste dag. Det
opløste
en masse farve fra patronen men hjalp ikke nævneværdigt. Dernæst
dryppede
jeg isopropylalkohol i dyserne (printerhovedet stod igen i glasset med
de 4
mm alkohol), og lod det stå natten over. Det virkede! Nu fungerer
printerhovedet igen som nyt. Gør forsøget. Det kan jo kun blive bedre
.

-----------------------------------

Rensning af dyser på IP4000:

Fik så at vide at jeg skulle tænde for den varme hane, og holde
printhovedet
under et par minutter. og det virkede.

Eller sæt dem i blød i vand, sprit eller isoprophylalkohol (eller hvad
det nu hedder?)

-----------------------------------

Rensning af dyser på IP4000:

> [...]
mm alkohol), og lod det stå natten over. Det virkede! Nu fungerer
printerhovedet igen som nyt. Gør forsøget. Det kan jo kun blive bedre

Rensning af dyser på IP4000:

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-11-08 20:12

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hoveder på sådan een, eller er det måske billigere at køve en helt ny
> printer. Den har kørt maneg print med uoriginale patroner, og rensning

Jeg har lige givet min pixma 4000 printer nyt liv med et nyt printerhoved,
som jeg købte på ebay for ca. 400 kr. Da jeg også havde en del uoriginale
patroner liggende og iøvrigt var tilfreds med kvaliteten af den, synes jeg,
at det var en god handel, idet den nu kører derudad igen.
Man kan også få nye printerhoveder til pixma 3000 via ebay.
Her er en masse der vil sælge noget til pixma 3000
http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_nkwZCanonQ20PixmaQ20Ip3000QQ_armrsZ1QQ_fromZR40QQ_mdoZ

Men man skal selvfølgelig have i baghovedet, at de nye modeller ikke koster
ret meget, og hvis man gider skifte chip selv, kan man få patroner til de
nye for knap 20 kr. stykket.
Endelig kan man nu også få dem med chip til ca. 60 kr. stykket.
Så printbehovet må nok bestemme, om man fortsat vil holde liv i de gamle,
men jeg holder fast indtil videre.
Jeg har iøvrigt en brugt pixma 3000 stående, som ikke har printet ret meget.
Jeg ved faktisk ikke helt hvad problemet var med den, men på et tidspunkt
fik jeg den med i købet, da der var en som skulle afregne noget reparation
med mig. Der var noget som ikke fungerede, men da jeg ikke efterfølgende har
haft brug for den, har jeg ikke set nærmere på den.
Printhovedet burde ikke være slidt, da jeg ved med sikkerhed, at der max har
været brugt 2 sæt patroner på den.
Så det kunne være, at vi kunne lave en handel med printhovedet.

Kurt

Fra : Mads

Dato : 28-11-08 22:07

On Fri, 28 Nov 2008 16:11:13 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>hoveder på sådan een, eller er det måske billigere at køve en helt ny
>printer. Den har kørt maneg print med uoriginale patroner, og rensning

Jeg har et par gange haft held til at genoplive en Pixma 4000
på denne måde :

1. Satte printerhovedet i blød i husholdningssprit i et par timer

2. Brugte et knæk-sugerør til at puste hårdt igennem de tilstoppede
dyser. Et knæk-sugerør har lige størrelsen til at passe ned over det
mundstykke i printerhovedet hvor blækpatronen sidder. Der skulle
pustes til, men til sidst kom der et par blæk-bobler ud af dyserne.
( selvfølgelig passer man på ikke at spytte i røret imens )

3. Skylle i sprit igen.

4. Lod den dryppe af og tørre en halv time.

5. Kørte en rensning i printeren.

6. Vupti. Pixma'en printede som en helt ny printer.

mvh Mads