Ny multimedie (WOW) computer
Fra : Z

Dato : 28-11-08 00:28

Hej alle.

Jeg lurer på at begynde på WOW igen efter den nye expansion udkom.
Den gamle computer døde for længe siden...

Jeg er ikke hardcore gamer, men landskabet og grafikken skal være
lækker, så det bliver nok noget med højeste setting på en 24W" skærm.

Hvad skal man vælge? Det virker som om Radeon 3850, f.eks.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=448415&searchArea=&Soegeord=radeon
slår Nvidia i samme prisklasse (9500). Jeg har dog altid købt Nvidia, så
hvad siger i?

Bundkort, CPU, RAM? Gerne et bundkort som er lidt fremtidssikret, og vel
1-2 GB Ram (XP, ikke Vista). Man kan få en 5000+ AMD med 1mb cache til
rimelige penge. Skal man gå til Intel i stedet for?

Og så måske en 32 GB SSD-disk som C: drev, og den gamle til storage
(begge SATA).

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-11-08 06:35

Z wrote:

> Bundkort, CPU, RAM? Gerne et bundkort som er lidt fremtidssikret, og vel
> 1-2 GB Ram (XP, ikke Vista). Man kan få en 5000+ AMD med 1mb cache til
> rimelige penge. Skal man gå til Intel i stedet for?

Jeg gamer med en Athlon 64 X2 5000+ og jeg har absolut ingen problemer
med hverken Far Cry 2, Crysis eller COD4.

> Og så måske en 32 GB SSD-disk som C: drev, og den gamle til storage

Vent med SSD til teknologien er mere moden.

Mht. grafikkort, så bør du som nVidia-mand kigge på GF8800GT.

Jesper Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-08 09:43

Afhængigt af de spil der skal spilles, er et ATI Radeon HD 4850 i samme
prisklasse også en mulighed:

http://tinyurl.com/635bnn

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-08 09:49

Her er lidt sammenligning af de to kort:

http://tinyurl.com/6jtx5c

Fra : Mr.Larsen

Dato : 28-11-08 13:24

Per Nielsen skrev den 28-11-2008:
> Her er lidt sammenligning af de to kort:
>
> http://tinyurl.com/6jtx5c

Det gode ved Nvidia-kortet er PhysX
http://www.nvidia.com/object/nvidia_physx.html
Det får man ikke med ATI.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Z

Dato : 28-11-08 13:23

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg gamer med en Athlon 64 X2 5000+ og jeg har absolut ingen problemer
> med hverken Far Cry 2, Crysis eller COD4.

Ok. Jeg går ud fra at alle de 64 X2 CPUer på markedet nu alle er til
AM2? Computeren står med at Asus A8N Socket 939 bundkort som potentielt
stadigt virker. (Starter, uden input til skærm. Ingen biplyde. HD
starter ikke op. Gfx ok. Ram ok.)

Men det klogeste er nok at opgradere til AM2 og DDR2 ram anyway

Edbpriser har de samme CPUer opgivet med forskellig voltage, bla.
1.25v/1.35v mod 1.325v/1.375v. Dette står dog kun på oversigten:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=35&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=6&Rating=0&Max=500&Soegeord=5000&Equal7=&Equal28170=&Direction11=2&Sorted11=&Submit.x=26&Submit.y=20&Direction969=2&Sorted969=&Direction162=2&Sorted162=&Direction33670=2&Sorted33670=
Er det relevant?
Og skal man stadigt købe en seperat køler hvis den skal være stille,
eller er in-a-box modellen fin?

Nogen forslag til et ok bundkort? Jeg tænker umiddelbart på noget ASUS
med Nforce (hedder de geforce er det vidst med built-in gfx?), da det
nok bliver et 8800GT grafikkort. Og de fåes jo til under 500kr nu.

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-08 14:09

Z har bragt dette til os:
> ...da det nok bliver
> et 8800GT grafikkort. Og de fåes jo til under 500kr nu.

Hvor har du set et 8800GT til under 500?

Fra : Z

Dato : 28-11-08 14:11

Per Nielsen skrev:
> Z har bragt dette til os:
>
> Hvor har du set et 8800GT til under 500?

Bundkort, ikke 8800GT til under 500

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-11-08 14:15

Z wrote:

> Ok. Jeg går ud fra at alle de 64 X2 CPUer på markedet nu alle er til
> AM2? Computeren står med at Asus A8N Socket 939 bundkort som potentielt

Det er AM2 eller AM2+.

> Men det klogeste er nok at opgradere til AM2 og DDR2 ram anyway

Jeg kan anbefale Asus A2N, men Asus A3N (AM2+) er sikkert også en
fornuftig løsning

> Edbpriser har de samme CPUer opgivet med forskellig voltage, bla.
> Er det relevant?

Nej. Gå efter en 65nm CPU.

> Og skal man stadigt købe en seperat køler hvis den skal være stille,
> eller er in-a-box modellen fin?

Box-køleren er faktisk rigtig fin og støjsvag.

> Nogen forslag til et ok bundkort? Jeg tænker umiddelbart på noget ASUS

Se ovenfor. Både M2N og M3N er nVidia-baserede. Geforce-chipset har
onboard GFX, det har nForce ikke.

Her er mit (AM2):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239499

Her er det AM2+-bundkort jeg ville vælge, skulle jeg ha' et:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441922

Jesper Poulsen

Fra : Z

Dato : 28-11-08 15:12

> Her er det AM2+-bundkort jeg ville vælge, skulle jeg ha' et:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441922

Ser interessant ud. Det ser dog ikke ud til at kunne køre SLI, så det
kunne være man skulle tage dette i stedet for:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=450115&searchArea=&Soegeord=

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-11-08 09:06

Z wrote:

> Ser interessant ud. Det ser dog ikke ud til at kunne køre SLI, så det

Hvis muligheden for at køre SLI er vigtig for dig, så ja.

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 28-11-08 13:26

Den 28-11-2008, skrev Jesper Poulsen:

> Mht. grafikkort, så bør du som nVidia-mand kigge på GF8800GT.
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=422454

GF9800GT er et bedre og nyere bud.
http://tinyurl.com/5u6jcv

--