VDSL2 ping tider
Fra : peterrjensen@gmail.c~

Dato : 27-11-08 06:20

Hej Alle.

Jeg går med tanker om at invistere i en 5/5mbit VDSL2 linie fra TDC.
Jeg er dog i tvivl om jeg vil se bedre ping tider i forhold til en
ADSl2+ linie?
Er der nogen herinde der sidder med en VDSL2 linie fra TDC som kan
kommentere på ping tider?

f.eks til:

jay.net
gamelaunch.dk

Ellers hvis nogen kender noget til ping tider med vdsl2 høre jeg gerne
om ALT :)

Mvh
Peter R. Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-11-08 09:32

On 27 Nov., 14:19, peterrjen...@gmail.com wrote:
> Hej Alle.
>
> Jeg går med tanker om at invistere i en 5/5mbit VDSL2 linie fra TDC.
> Jeg er dog i tvivl om jeg vil se bedre ping tider i forhold til en
> ADSl2+ linie?

Der er vist ikke noget der heder VDSL2 men ADSL2, ADSL2+, og så
VDSL....

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-11-08 18:58

On 2008-11-27, Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Der er vist ikke noget der heder VDSL2

Jo, G.993.2

--
Andreas

Fra : Benny Amorsen

Dato : 27-11-08 19:06

peterrjensen@gmail.com writes:

> Ellers hvis nogen kender noget til ping tider med vdsl2 høre jeg gerne
> om ALT :)

Min VDSL (som ikke er fra TDC) ligger omkring 21ms til den når
firmaet. Den er en del af et MPLS-netværk; det er muligt, at du på en
rå Internet-linje opnår lavere latency til de servere, du bruger.

Anyway, VDSL giver ikke automatisk en fantastisk latency. Til gengæld
deler VDSL normalt ikke pakkerne op i 48-byte celler! Dermed har VDSL
meget mindre overhead.

/Benny

Fra : peterrjensen@gmail.c~

Dato : 28-11-08 02:00

On 27 Nov., 19:05, Benny Amorsen <benny+use...@amorsen.dk> wrote:

> [...]
>
> Anyway, VDSL giver ikke automatisk en fantastisk latency. Til gengæld
> deler VDSL normalt ikke pakkerne op i 48-byte celler! Dermed har VDSL

Jeg takker for hjælpen. Jeg håber lidt nogen herinde har erfaringer
med TDC VDSL.