Temperatur i Californien
Fra : Lis og Allan Hjort

Dato : 25-07-01 19:46

Vi skal på en rundt i en lille del af USA, så er der nogen der kan svarer på
følgende:
Hvad er temperaturen i Californien, Nevada og Arizona i marts måned?
Lis

Fra : Leif Henriksen

Dato : 25-07-01 20:54

"Lis og Allan Hjort" <hjort@hemmelig.dk> wrote in message
> Vi skal på en rundt i en lille del af USA, så er der nogen der kan svarer

> følgende:
> Hvad er temperaturen i Californien, Nevada og Arizona i marts måned?
> Lis

Tja - det er jo slik at alle de tre statene du nevner hver for seg har store
forskjeller internt i klimaet, dermd kan man ikke gi et greit svar på ditt
spørsmål. I Nevada er det f.eks. store forskjeller mellom Las Vegas og
Eureka, og mellom nord- og syd-California kan det være som nord- og
syd-Europa.

Du kan selv finne mer detaljert informasjon om gjennomsnittstemperaturer
bl.a. på http://weather.yahoo.com/almanacbrowse/United_States.html.

Lykke til med turen, når så langt kommer!

Hilsen Leif H. fra Norge

Fra : Kisser

Dato : 28-07-01 17:14

> [...]

> følgende:
> Hvad er temperaturen i Californien, Nevada og Arizona i marts måned?

Hej Lis,

Du skal regne med omkring 18-20 gr., i San Francisco dog ca 5 gr lavere og i
Las Vegas ca. 5 gr. over.
Og det kan godt blive koldt om natten (ca. 10 gr) i Californien. Se
gennemsnitstemperaturer (o.m.a.) på
http://www.weather.com

Det lyder iøvrigt, som I skal køre "RUTEN" (Los Angeles, San Francisco,
Yosemite National Park, Death Valley,
Las Vegas, Hoover Dam og Grand Canyon) ?
- Min kæreste og jeg har kørt den et par gange (med små variationer, bl.a.
San Diego og Tijuana) og det område er
simpelthen det ultimative rejsemål. Hverken mere eller mindre. Vi er lige
kommet hjem fra den sidste tur for en måned
siden .... - så fedt ! :) For et par år siden tog vi turen i
August/September. Vi har iøvrigt også været i San Francisco i
November.

Vi foretrækker personligt afrejse sidst i Maj/først i Juni (d. 15/6 stiger
flybilletterne) for så er der dejligt varmt i Californien
(ca. 25 gr). San Francisco kan iøvrigt snyde meget; den ene dag havde vi
varmerekord på 31 gr., den næste dag var det
kun 16 gr. (SF bliver sjældent varmere end 18-20 gr.). På denne årstid er
der 40 gr. i Las Vegas, men idet fugtigheden er
ekstrem lav (10-14 %), så er det ikke værre end 30-32 gr. i f.eks. Florida.
I Grand Canyon vil der iøvrigt være omkring
30 gr. i begyndelsen af Juni. Death Valley kan blive optil 45-50 gr., så hav
masser af væske med (der er langt mellem service-
stationerne). Det gælder iøvrigt også Grand Canyon, hvis I vil vandre ned i
den.

Er I nødt til at rejse i Marts ? Ellers vil jeg da anbefale lige før eller
lige efter sommeren.
- men uder alle omstændigheder må I ha' (og dét får I uden tvivl ;) en god
tur ! - bare det var mig

I er iøvrigt velkomne til at skrive direkte, hvis vi evt kan hjælpe med
andre emner ang turen ...

mvh
Kisser

PS: Hvis I ikke har kørt bil i området før, så er to gode råd iøvrigt:
1) Planlæg hver tur (Hotel til Hotel) via http://www.mapquest.com - så får I
meget præcise køreinstruktioner og kan forholdsvis
nemt finde vej efter dem.
2) Hvis I er medlem af FDM, så tag medlemskortet med .. - på et vilkårligt
AAA-kontor (USA's pendent til FDM) får i STABLER
af fuldstændigt gratis vejkort og tourbooks. Jeg har aldrig før set sådan en
gavebod; man skulle tro, at de var lønnet efter hvormange
kort/bøger som de giver væk !

Fra : Lauge Stendahl Johan~

Dato : 03-08-01 12:05

jeg boede i efteråret 99 i san francisco og lærte at man kan genkende turister
på at det er dem der har shorts på. sf er en kølig by, men er stadig speciel.
kysten i nord californien er generelt 5 grader koldere end inde i landet. Hvis i
vil bade så skal i ned til omkring LA.
I mange af bjergene er der stadig sne, så i skal tjecke om de veje i tager
igennem national parkerne er åbne.

Over and out
Lauge

--
Lauge Stendahl Johansen
RUC Lokalitet: LAB 42-3.01 (Lokale 01, 3.sal, bygning 42)