gem filer fra mails
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 22-11-08 20:03

hej ng,

Jeg vil gerne modtage filer fra en ekstern part. Jeg kan ikke modtage via
ftp (kan ikke lave flere ftp logins), ftp extention er ikke installeret hos
min host (one.com) så jeg kan ikke selv hente den.
Som jeg ser det har jeg een løsning tilbage: at modtage den per mail.

Jeg kan godt læse mails via imap_open, men er løbet lidt sur i hvordan og
hvorledes jeg decoder den/de filer der nu er på mailen og gemmer dem på
serveren.

Er der nogen der har nogle gode ideer?

--
vh, Erik BH

Fra : Carsten

Dato : 22-11-08 21:06

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan godt læse mails via imap_open, men er løbet lidt sur i hvordan og
> hvorledes jeg decoder den/de filer der nu er på mailen og gemmer dem på

hvad med http upload ?

Carsten

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 23-11-08 08:52

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in news:49286628$0$56781
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

Hej Carsten,

> hvad med http upload ?

Det skal helst kunne foregå automatisk - også fra afsenderens side.

--
vh, Erik BH

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-11-08 02:34

On 23 Nov., 08:52, "Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk>
wrote:

> Det skal helst kunne foregå automatisk - også fra afsenderens side.
>
> --
> vh, Erik BH

Afsender skal vel vedhæfte filen uanset?
Så vidt jeg forstår skal en anden part kunne sende filer til dig.

Han går så ind på din hjemmeside, trykker for en knap "Vælg fil..", en
boks dialog kommer frem og han kan nu vælge den fil han vil sende.
Han trykker på knappen "Send" og filen bliver uploaded til en mappe,
hvor kun du har adgang.

- Om han sender en mail eller uploader til en mappe, så slipper han
ikke for at 'finde filen frem' ved at vælge den først.

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 23-11-08 20:52

Stig Sørensen <stig.sorensen@gmail.com> wrote in news:4246dfd0-8c25-43e6-
bb3f-73be27d9e849@x38g2000yqj.googlegroups.com:

> Afsender skal vel vedhæfte filen uanset?

Afsender eller hans system

> Så vidt jeg forstår skal en anden part kunne sende filer til dig.

Korrekt.

> - Om han sender en mail eller uploader til en mappe, så slipper han
> ikke for at 'finde filen frem' ved at vælge den først.

Jo, hvis hans system der laver filen også sender filen per mail.

--
vh, Erik BH

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-11-08 13:26

Erik B. Hansen skrev:

> Jeg vil gerne modtage filer fra en ekstern part. Jeg kan ikke modtage via
> ftp (kan ikke lave flere ftp logins), ftp extention er ikke installeret hos
> min host (one.com) så jeg kan ikke selv hente den.

Hvad med HTTP? Kan afsender ikke gøre filen tilgængelig via HTTP, så du
kan hente filen på den måde?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-11-08 14:24

Erik B. Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan godt læse mails via imap_open, men er løbet lidt sur i hvordan og
> hvorledes jeg decoder den/de filer der nu er på mailen og gemmer dem på

Tjah - connect via f.eks. www.php.net/imap - og hent mailene derigennem.

Find en class der kan parse mailene - google lidt på: parse mime mail
php f.eks.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk