Mac på ADSL-netværk
Fra : Jonas C. Voss

Dato : 25-07-01 18:41

Hej

Jeg har brugt det meste af dagen på at få en af mine venners 266/G3 DT
til at komme på opgangens ADSL-netværk [TCP/IP]. I følge
brugsanvisningen skulle man bare sætte TCP/IP-indtillingerne på Ethernet
og DHCP, og så skulle man rulle. Det gjorde vi, men når vi derpå åbnede
en hvilken som helst browser frøs maskinen blot.
Vi opgraderede systemet til 8.6 [han kørte 8.0 før], men det hjalp lige
fedt. Vi har fået verificeret at der var hul igennem i stikket i væggen,
underboen satte nemlig hans bærbare pc til og der var ingen problemer
[og heller ingen ende på hans kække bemærkninger om mac].
Jeg fatter ikke hvad vi gør galt, jeg troede det skulle være så nemt at
komme på nettet med mac'en, men det kan være der er tale om særlige
omstændigheder.

Håber der er nogle af jer der kan forklare os hvad vi har gjort galt,
eller hvad der eventuelt kunne være problemet.

På forhånd tak.

--
Jonas [CPH, DK]
Erase harddrive to reply

Fra : MacMac

Dato : 25-07-01 19:18

I brevet "1ex48xu.vcj8784w9xy4N%harddrivejc@voss.tf" skrev Jonas C. Voss
(harddrivejc@voss.tf) den 25/07/01 19:40:

> [...]
> Jeg fatter ikke hvad vi gør galt, jeg troede det skulle være så nemt at
> komme på nettet med mac'en, men det kan være der er tale om særlige

Jeg har oplevet at fejl på kablerne kan have betydning for om det virker på
Mac eller PC. Jeg havde engang en forbindelse der virkede fint på en PC, men
satte man stikket i Mac'en virkede det ikke. Da kablet blev skiftet virkede
alt perfekt uden ændring af opsætning på Mac'en. Den omvendte situation har
jeg også prøvet - hvad det skyldes ved jeg ikke, men et nyt kabel har
hjulpet begge gange.

- Morten

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 25-07-01 19:28

MacMac <nospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> alt perfekt uden ændring af opsætning på Mac'en. Den omvendte situation har
> jeg også prøvet - hvad det skyldes ved jeg ikke, men et nyt kabel har

Tak skal du have, det skal prøves.