Har andre oplevet ligende med Fiberbredbån~
Fra : Søren Blom

Dato : 20-11-08 05:10

Hej

Har et mærkeligt problem med en Fiberbredsbåndsforbindelse fra Energimidt
hos nogen ikke teknisk kyndige venner, forbindelsen har virkede i 1½ år uden
problemer. Da de fik forbindelse satte vi en Linksys WRT54GC router på deres
forbindelse, helt uden problemer, på den forbindelse er der en laptop der er
wireless forbundet, stationær der er kablet forbundet og en Telsome IP
telefon (handytone 286 adapter) også kablet, det har virker upåklageligt ind
til tirsdag formiddag.
Ved middags tid bliver det konstateret at der ikke er nogen netforbindelse
(den virkede et par timer tidligere) og der er ingen ændringer fortaget i
router eller på andet udstyr, slår det hen med at det er nok Energimidt der
roder, men her snart to døgn senere og et utal af opkald til en ellers
hjælpsom supporter, så kan det stadig kun lade sig gøre, at komme på nettet
uden om routeren og jeg forstå ingenting.
Forbindelsen virker vis PPPoE, det er routeren sat op til, faktisk er det
sat op efter alle kundstens regler og Ebnergimidt siger, at det eneste som
man skal sætte op i routeren er brugernavn og adgangskode, det giver bare
ikke hul igennem.
For at være sikker på at det ikke var routeren der var stået af, bliver der
anskaffet en ny, men det gør ingen forskel, det nærmeste jeg kan komme på at
få det til at virke igen når routeren er på, er en fejlkode 815, men kobler
jeg husets computer uden om routeren og direkte på fiber boksen fra
Energimidt, så er der ingen problemer med at komme online, men det er ikke
en optimal løsning, da der kun kan komme en enhed på af gnagen, hvilket ikke
er nok.
Fejl 815 forstå jeg som om at brugernavn og adgangskode ikke godkendes, er
sikker på at det er korrekt, men jeg er virkelig lost, er der nogen som har
gode ideer, måske oplevet noget ligende og kan komme med et løsningsforslag,
supporten hos Energimidt har meldt pas på yderlig hjælp.
--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-08 07:26

On Thu, 20 Nov 2008 05:10:23 +0100, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> men kobler
> jeg husets computer uden om routeren og direkte på fiber boksen fra
> Energimidt, så er der ingen problemer med at komme online

Har du konfigureret din pc til at køre PPPoE? Hvis du ikke har det, og
det virker med pc'en, så skal du heller ikke køre PPPoE på routeren,
men i stedet blot sætte den til at køre DHCP.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Søren Blom

Dato : 20-11-08 15:50

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev

> Har du konfigureret din pc til at køre PPPoE? Hvis du ikke har det, og
> det virker med pc'en, så skal du heller ikke køre PPPoE på routeren,
> men i stedet blot sætte den til at køre DHCP.

Nu er det routeren man skal konfigureret til at køre PPoE, hvilket den også
blev, men efter et langt opkald til Linksys idag, så lykkedes det at få hul
ud i verden, kan dog ikke lige give en logik forklaring på hvad der er gået
galt og hvad der blev gjort for at få det til at virke igen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-08 17:46

On Thu, 20 Nov 2008 15:50:13 +0100, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> Nu er det routeren man skal konfigureret til at køre PPoE, hvilket den
> også blev

Du skrev, at du satte din pc direkte på, og det virkede fint. Hvis man
kan det med en pc, der kører DHCP, så kan man også med en router, der
kører DHCP.

> men efter et langt opkald til Linksys idag, så lykkedes det at få hul

Fint.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas Kruse

Dato : 20-11-08 18:43

EM. kører PPPoE (De kører Nortel som core udstyr, flot valgt !!)

Men tjek om du kører pap eller chap, i routeren.
Mener EM kører med chap

/ThomasK

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-08 19:02

On Thu, 20 Nov 2008 18:42:57 +0100, "Thomas Kruse"
<mail@thomaskruse.dk> wrote:

> EM. kører PPPoE

Så kan man jo ikke sætte en pc direkte på, i hvert ikke uden at
konfigurere PPPoE, og det var derfor jeg spurgte Søren. Det er da
nemmere blot at køre DHCP.

> (De kører Nortel som core udstyr, flot valgt !!)

Kan du godt lide det, eller er du ironisk og kan ikke lide det?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas Kruse

Dato : 20-11-08 21:47

Jeg kan hverken lide PPPoE eller Nortel, hverken sammen eller hverfor sig.

/ThomasK